hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 22:31

Hey!
wij hebben hier in de buurt best wel veel uitrijmogelijkheden vind ik,
meestal rij ik op de wollebrand( is een strandje, natuurgebied, groot veld om te crossen enz.) maar ik kan ook naar het kraaienest (ook een natuurgebied) is wel wat verder maar voor de afwisseling wel leuk!
verder hebben we voetbalvelden en daarom heen is een ruiterpad,
en dat is ook wel heel leuk en niet zo ver...
ook hebben we nog de 7 gaten *heel lang graspad enz*
mijn vraag is waar rijden jullie meestal en hoeveel
uitrijmogelijkheden hebben jullie?
en voor de mensen die in de buurt van het westland wonen,
waar rijden jullie meestal? Lachen
groetjes horsiej

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 22:38

Met 4 km zit ik in het bos met 85 km aan ruiterpad. ook kan ik doorsteken naar andere stukken bos. Bij stal ligt de dijk waar ik ook uitvoerig gebruik van maak om de achterhand sterker te maken en haar voor te bereiden op heuvels in de wedstrijden

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 23:57

Mijn uitrijgebied wordt gevormd door het Noordhollands Duinreservaat. Ik ken een klein gedeelte op mijn duimpje, maar een groot gedeelte is voor mij onbekend, het gaat mij dan ook niet om meters maken. 's Winters in het weekend wel, maar meer om mijzelf warm te houden. Ik kan steeds hetzelfde rondje maken zonder dat het mij verveelt, gewoonweg omdat ik het heerlijk vind in het bos/duin te zijn samen met mijn paard.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 00:05

vroeger op de manege in boxtel konden we heerlijk de campina in. Daarna in vught kon ik de vughtse hei op, doorrijden naar de ijzeren man (recreatieplas), de polder in of naar de bosche broek rijden. Heel afwisselend Ja maar allemaal maar heel klein. Kende na een jaar alles wel goed, heb veel gezworven maar doordat het klein is kom je altijd wel weer wat tegen wat bekend is Ja

Zit nu in stedelijker gebied, hier kun je volgens mij alleen buitenrijden naast de weg (dus geen ruiterpaden ed) maar desalnietemin een erg mooi gebied en in de berm kun je ook prima rijden Ja

vond het altijd gaaf om nieuwe gebieden te ontdekken en maar wat rond te zwerven. Heb ook kaarten van de ruitterroutes in brabant maar dat zijn allemaal hele grote routes. Een gedetailleerde kaart met zachte paden en brede bermen zou nog een hele uitvinding zijn overigens Ja

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:33

ls ik mijn stal uitrij zit ik direkt in het Drents Friese Wold waar zo'n 250 km aan ruiter/menpad ligt. Vanaf daar kan ik ook makkelijk de oversteek maken naar Dwingeloo met nog eens weet niet hoeveel mogelijkheden. Daarom ben ik ook hier gaan wonen, ik kan uren mennen zonder iemand tegen te komen.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 10:55

Ik woon op de veluwe, dus uitrijmogelijkheden genoeg.
Aan de veluwetrail, dagroute veluwetrail, bos, heide, zandverstuivingen. Dus ik mag niet klagen, urenlang rijden zonder ook maar iemand tegen te komen, heerlijk!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:43

Ik kan de Lochemse en Barchemse Enk op. Het grote veld in, het achterliggende bos in en er zijn voldoende boerenlandweggetjes/zandpaden waar je een leuke rit kunt maken.

sundance11

Berichten: 959
Geregistreerd: 13-05-05
Woonplaats: Spijk (GLD)

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:46

bij ons heb je een particulier bos, waar ik zo ben, kun je ook wel aardig rijden. En met de trailer ene kwartier rijden ben je in het montferland. verder kun je hier nog wel leuk de binnenlanden in, maar vind zelf het bos leuker.

azzurra
Berichten: 667
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: noordwijk

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:51

Ik zit 500 meter van het bos vandaan, wat aangrenst aan het duin en strand. Dus uirijmogelijkheden genoeg.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 15:59

genoeg bos hier in de buurt, woon dicht bij de holterberg en als ik in het bos rij, rij ik daar dus.. genoeg bos iig Haha!
Je kunt de hele dag daar wel in een ander stuk bos rijden volgens mij.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:03

Ik loop vanaf het erf van de stal zo het bos in,mijn paard staat op de veluwe.
Ik weet niet hoeveel kilometer ik door het bos heen kan maar het zal wel veel zijn denk ik.
Ik ken 3 routes uit mijn hoofd,en voor de rest van de routes moet je soms een weg oversteken,maar zo ver ga ik nooit.

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:05

de weg over steken (waar bijna geen verkeer is alleen wij en 2 buren) en dan kan je dagen weg blijven:P heerlijk!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:44

Bos genoeg aan alle kanten kan me iig goed vermaken je kan van dit bos de weg oversteken naar de andere kant.En dan daar weer verder het bos in je kan dus einde weg heeeerlijk Lovers

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:19

Genoeg om lekker te kunnen rijden zonder mensen tegen te komen. Woon tussen Ede en Lunteren en heb heide, zandgaten, zandverstuivingen, bossen en brede paden tussen de maisvelden etc. Toch kan ik het niet laten om 2 keer per jaar de trailer te pakken en naar het strand te gaan.

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:02

Ah... allemaal mensen die heerlijke uitrijmogelijkheden hebben. Ben jaloers Haha!

Voor de drukke randstad hebben wij het nog niet zo slecht getroffen, maar vaker dan 1/2 x per week een buitenrit moet je écht niet willen Vork en zelfs dan wordt het saai.

Ik kan richting de Nieuwe Waterweg met het Lickebaertbos... met een aantal variaties kan ik daar gemiddeld zo'n anderhalf uur zoet zijn... En ik kan naar de Broekpolder, een bos hier in de buurt, daar kan ik zo'n 2-3 uur zoet zijn. Op de heen en terug weg kan ik varieren tussen de Foppeplassen en de Krabbeplas, beide recreatiegebieden met bermen als ruiterpad. De Krabbeplas zelf is ook geschikt als locaties opzichzelf aangezien er een rondgaand ruiterpad is (nogmaals, wel op gras dus in de winter veelste zompig) voor een buitenrit van maximaal anderhalf uur. en als ik dit écht zat ben kan ik nog naar Maaslandse bosje, ook wel iets van anderhalf uur of 2-3 uur als ik daar heel de polder rond rij.

En in hoge nood kan ik een paar rondjes aan elkaar plakken voor een extra lange rit, maar daar is het nog nooit van gekomen.

De TS schrijft over de Wollebrand en het Kraaiennest. Nu ben ik zelf alleen eens bij de laatste geweest (zonder paard) maar erg groot is het niet... dat gaat ook snel vervelen lijkt me?

horsiej

Berichten: 2045
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: westland.

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 13:45

zo vaak kom ik niet op het kraaiennest,
want het is best ver...
dus het verveelt niet echt!!
en de wollebrand verveelt me eigenlijk nooit Lachen
want er zijn zo veel verschillende mogelijkheden,
dus elke keer wat anders Haha!

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:48

ik wil dus ook een keertje in de wollenbrand gaan rijden. weet alleen nog niet precies waar t zit Ach gut . Mijn stal is 1 km vanaf t strand dus daar ben ik dan ook meestal wel te vinden Haha!

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:51

Ik hoef maar de straat over en ik zit in het bos. Daar kunnen we uren rijden en verder kun je ook om het bos heen de velden in.

Aan het bos ligt ook een rijbak en verder rijden we in de wei.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 21:33

ik sta midden een vrij klein bosje( de leyen) als ik de weg oversteek kom ik uit in een ander bos, wat weer uit komt in lage vuursche etc...behoorlijk wat uitrijmogelijkheden dus

kermitje
Berichten: 98
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:41

wat heerlijk zeg, iedereen zo dicht bij het bos e.d!
Ik woon in de randstad, en daar heb je natuurlijk wel parken enzo, maar die heb je gauw gezien! Dus veel uitrij mogelijkheden zijn hier niet!
Maar als we dan een keer naar het bos zouden gaan, is dat ook echt een "uitstapje"!

Floob
Berichten: 161
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Schotland

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:30

Ik ga echt niet tellen hoeveel km paden wij hebben om op te rijden. Mijn paarden staan aan de rand van een enorm 'natuurgebied' in Schotland. Uren lang rijden door bossen, ruige heuvel landschappen, riviertjes en velden

Ik ken lang niet alle routes, maar er zijn heel veel mogelijkheden om mij zoet te houden, en omdat het landschap zo mooi is krijg ik er nooit genoeg van.
Ik ken 7 ritten van een uur
7 ritten van 2 uur (kunnen aan elkaar geknoopt worden voor andere ritten)
2 ritten van 3 uur
3 halve dag ritten
2 hele dag ritten
1 rit van 2 dagen, en ik ken ze dan nog niet allemaal
(oh en nog een paar kleine rondjes van minder dan een uur)

Ik hoef ook nooit een weg over te steken

een klein voorproefje van een rit die wij welleens maken (alle fotos zijn van dezelfde rit)
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6649.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6638.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6660.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6664.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6617.jpg

als we ooit weer naar nederland verhuizen dan ga ik die heuvels toch wel missen

Floob
Berichten: 161
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Schotland

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:31

Ik ga echt niet tellen hoeveel km paden wij hebben om op te rijden. Mijn paarden staan aan de rand van een enorm 'natuurgebied' in Schotland. Uren lang rijden door bossen, ruige heuvel landschappen, riviertjes en velden

Ik ken lang niet alle routes, maar er zijn heel veel mogelijkheden om mij zoet te houden, en omdat het landschap zo mooi is krijg ik er nooit genoeg van.
Ik ken 7 ritten van een uur
7 ritten van 2 uur (kunnen aan elkaar geknoopt worden voor andere ritten)
2 ritten van 3 uur
3 halve dag ritten
2 hele dag ritten
1 rit van 2 dagen, en ik ken ze dan nog niet allemaal
(oh en nog een paar kleine rondjes van minder dan een uur)

Ik hoef ook nooit een weg over te steken

een klein voorproefje van een rit die wij welleens maken (alle fotos zijn van dezelfde rit)
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6649.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6638.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6660.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6664.jpg
http://i8.photobucket.com/albums/a23/fl ... G_6617.jpg

als we ooit weer naar nederland verhuizen dan ga ik die heuvels toch wel missen

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:39

Voor mij is een buitenrit geen uitstapje meer. Bakzand zien is voor mij nu al heel spannend, want ik rij alleen maar buiten. Tong uitsteken

Het bos ligt op nog geen halve km hiervandaan en verder zijn hier diverse landweggetjes etc. waar je op kan rijden. Helaas zijn veel wegen in het bos verboden en ligt alles erg afgelegen, waardoor ik als "jong meisje" niet echt een lekkere buitenrit tot in België kan gaan maken in mijn eentje. Als ik met meerdere mensen ga, gaan we wel eens over de grens en dan over de heides enzo. Maar dat is niet vaak.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:30

Floob schreef:
als we ooit weer naar nederland verhuizen dan ga ik die heuvels toch wel missen


Wat een geweldig mooie omgeving Cool , je lijkt wel gek om hierheen te verhuizen Knipoog

LoOr

Berichten: 112
Geregistreerd: 28-04-06

Re: hoeveel uitrijmogelijkheden hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:01

hier een klein half uurtje vandaan is een bos met heel veel paadjes en zandverstuivingen.
ik heb hier geen bak ofzo waar ik in kan rijden dus ik ga bijna altijd naar het bos
en ik kom elke keer wel weer wat nieuws tegen Knipoog.
En er zijn hier ook heel veel van die asvaltweggetjes tussen de weilanden door
waar bijna geen verkeer komt, heel handig om te gaan mennen Haha!
En in dorst, hier heel vlakbij is ook nog een bos.
Om daar te komen moet ik alleen wel veel drukke wegen oversteken Scheve mond