Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 22:45

De donkere dagen komen er weer aan Cool. Ik rij heel vaak in de winter gewoon op straat, mits er straatverlichting is anders zie ik zelf niks. Haha!

Ik hang mijn paardje helemaal vol met lampjes en reflecterende zooi.

Jullie ook? Wat hebben jullie allemaal voor materiaal?

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:54

Ik heb het tot nu toe nog niet vaak gedaan. Met ijzers reed ik nooit graag over straat, maar nu Speed ook ijzerloos (blote voetjes of gympen) door het leven gaat, biedt dat natuurlijk een hoop mogelijkheden! Ik heb al een reflecterend vestje en een knipperlampje voor om mijn arm, maar moet t.z.t. nog eens uitgebreid gaan shoppen om Speed ook vol met kerstversiering te hangen.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:56

Naar de clubles en weer terug. Ben net een kerstboom: lampjes, reflecterende uitrijddeken, reflecterend hesje, reflecterende beenbeschermers, boegband etc

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 10:43

Speedster schreef:
Ik heb het tot nu toe nog niet vaak gedaan. Met ijzers reed ik nooit graag over straat, maar nu Speed ook ijzerloos (blote voetjes of gympen) door het leven gaat, biedt dat natuurlijk een hoop mogelijkheden! Ik heb al een reflecterend vestje en een knipperlampje voor om mijn arm, maar moet t.z.t. nog eens uitgebreid gaan shoppen om Speed ook vol met kerstversiering te hangen.


struin de hele winter lang de Action, Lidl, Kruidvat etc af

Ja
daar heb ik de meeste zooi vandaan Haha!

HEMA heeft goeie lampjes en leuke vestjes. Winkels voor fietsers hebben ook dingen die je op je paard kan hangen. www.agradi.nl heeft ook leuke reflectie dingetjes...

*wat anderen met ankysetjes hebben heb ik met reflectiespul* Tong uitsteken

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 16:31

Die gekte heb ik dus ook, honden moeten er nu ook aan! Knipperende bandjes als ze mee gaan.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:05

Ik zou dit jaar ook wel moeten. Anouar gaat verhuizen naar een boerderij waar ze geen bak hebben. We kunnen alleen in het bos rijden of op het grasveld aan de rand van het bos.
Ik zie heel goed in het donker en met goede reflecterende dingen en lampjes is het ook wel veilig.

Kidcatlover

Berichten: 469
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Gemeente Twenterand

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:07

Ik moet inderdaad ook soms over straat in het donker, omdat het niet anders kan met les...ik moet dan zelfs nog een heel stuk door het bos..!!

Maar er rijdt dan altijd een auto achteraan, anders zou het echt niet kunnen, in het bos is het natuurlijk pikkedonker!! En kHeb zelf zo'n reflecterend hesje aan, 2 knipperende lampjes aan m'n laarzen en 2 knipperende / reflecterende bandjes om m'n armen....

Mleen
Berichten: 711
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:27

In de wintertijd moet ik vaak dagelijks in het donker heen en weer naar de manege. We hebben geen buitenbak verlichting en aangezien school meestal om kwart over 2 of later uit is weinig keus. Ik rijd dus dagelijks in het donker. Heb gewoon een lampje aan mijn been met voor wit licht en achter rood licht *zit aan elkaar* en een geel of oranje reflectievestje *heb er twee een gele en oranje dus*. Verder heb ik een vrij lichte zweetdeken dus die blijft in het donker ook wel opvallen *heel licht blauw* Verder doe ik er niks aan. Nog nooit gehad dat ze me niet zien doordat ik niet opval. Maar wel door agressief rijden van automobilisten.

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:29

Ik vind het zelf geen prettig idee omdat er allemaal idioten over de weg rijden bij ons...Dus als ik het kan vermijden dan doe ik dat ook. Daarbij komt dat Scotty bang is in het donker Nagelbijten / Gniffelen

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:33

Ik rij wel in het donker over de straat, ik moet wel om in de bak te komen.
Reflectie spul en als er een auto in de verte aankomt even onder een lantaarn paal staan zodat de automobielist me iig ziet, en dan goed in de kant gaan staan. Gaat altijd goed.

Jamezy
Berichten: 1382
Geregistreerd: 06-09-05

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 09:29

Ik ben het van plan. Ik heb mijn paardje sinds april, dus het is er nog niet echt van gekomen, maar ik ben al driftig reflectiespul aan het inslaan. Ik wil sowieso met een band om m'n cap gaan rijden, lampjes natuurlijk... Op Internet liep ik tegen beugelrubbers aan, die reflectoren aan de onderkant hebben. Klinkt handig Lachen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:00

Jamezy schreef:
Ik ben het van plan. Ik heb mijn paardje sinds april, dus het is er nog niet echt van gekomen, maar ik ben al driftig reflectiespul aan het inslaan. Ik wil sowieso met een band om m'n cap gaan rijden, lampjes natuurlijk... Op Internet liep ik tegen beugelrubbers aan, die reflectoren aan de onderkant hebben. Klinkt handig Lachen


die heb ik ook Cool

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:26

Ik rij aangespannen en rij in het donker voornamelijk richting de binnenbak (ongeveer 500 meter van stal midden in het dorp) Ik heb de kar ook aan alle kanten voorzien van verlichting en ook de pony's van reflectiemateriaal.

Afbeelding
Om de pony's van voor en opzij zichtbaar te hebben: reflectiebandjes om benen en een sjerp (officieel voor hardlopers) om de hals. Die sjerp die knippert en reflecteerd.

Afbeelding
Mijn kar aan de achterkant. Reflectoren zijn heel goed zichtbaar door de flitser. Naast de reflectie heb ik links en rechts een fietslampje en in het midden een knipperend fietslampje.
Voor heb ik links en rechts een goede LED verlichting.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 11:13

Ik rij doordeweeks wanneer het vroeg donker is met zo'n vest aan

Afbeelding

elkje
Berichten: 21
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:04

ik heb reflectie om haar (en mijn) benen n reclectie jasje ( geel is beter zichtbaar als oranje) geel/reflectie muts over mijn cap , reflectierubbers in mijn stijgbeugels,bandje om staart met een fiets lampje er aan, mijnwerkerslampjeover cap, arm-knipperlicht bandjes en ik heb zo'n reflectie deken dat is een heel dun geel stofje met uitsparing voor het zadel, maar die gebruik ik nooit omdat ze normaal nooit een deken om heeft en als de wind het laat wapperen spoort het haar aan en wil ze er vandoor dus dat maakt de situatie er niet veiliger op.. eerst oefenen.. oh ja en ik heb een reflectie ding voor haar boeg hangen en pffff ik weet het ff niet ik heb vanalles. maar mischien handig om te weten ik reed een keer tijdens trektocht over en boeren race weggetje (geen straat verlichting) en er stopte ondanks al mijn spul een paar auto's om te zeggen dat het leevensgevaarlijkwas dat ze me pas op het laatst zagen...ben toen vlot maar ergens gaan pitten. rij nu nog wel door t donker maar op mijn tochten rijd ik nu vroegere tijden en ohja ik heb reflectie stroken aan mijn zadeltassen enz. genaait kan je kopen in handwerk winkels... ik koop het per meter(s).. veel plezier en succes en rij veilig !!!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 16:25

Reflectie alleen is niet genoeg, rode knipperlampjes .... die zijn en blijven zichtbaar Pling .

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:03

Wij ook vooral in de winter door de straten en dan reflecterend hesje, bandjes om de benen, om je eigen armen en natuurlijk een wit/geel en rood licht.

pubelia

Berichten: 9995
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:05

ikke, maar ik heb zelf dan een vest aan met lampjes en refelectie!

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:10

Ik rijd in de winter altijd in het donker naar de les. Heb van 7 tot 8 les dus vanaf oktober is het dan al donker. Zolang het nog niet heel erg koud is rijd ik met de volgende dingen:
- reflecterende deken zonder voering
- om elk paardenbeen reflectorbandage
- hesje met knipperlichtjes erin
-zon geel fietslichtje aan de martingaal
- rood fietslichtje achter bij haar staart
- reflectiebanden om frontriem en teugels
Dat was het zo wel geloof ik. Als het kouder wordt heb ik nog een dikke uitrijdeken met reflectiestrepen erop.
bij ons heb je een ventweg naast de autoweg. Hier komen erg weinig auto's langs, maar voor alle zekerheid toch lichtjes Lachen

@ speedster, waarom reed je niet graag met ijzers over straat?

Speedster

Berichten: 3544
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Valkenburg

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:18

Voor een klein stukje is dat natuurlijk niet erg, maar om nu te zeggen dat je eens lekker een buitenrit gaat maken over straat, nou nee. Je bent al verplicht om 99% te blijven stappen, want veel draven is dan ook niet geweldig, te glad en het dreunt te hard door voor mijn gevoel. Zonder ijzers (en zeker met hoefschoenen) hoef je je daar veel minder druk over te maken.

kermitje
Berichten: 98
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:38

hee,
ik heb altijd zo'n hesje aan en een lampje op m'n arm
Het paard heeft reflecterende beenbeschermers om, dit valt wel goed op!
Maar binnenkort krijgen we ook een reflecterende uitrij deken, dat is wel fijn, weet je zeker dat je opvalt!
Vind het zelf erg belangrijk om goed zichtbaar te zijn!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:25

Voor mezelf heb ik een reflecterend hesje, bandjes om mijn benen en een knipperding om mijn arm. Op mijn cap heb ik een halogeen verstraler die ook kan knipperen Haha! Voor Lois heb ik reflecterende beenbeschermers, reflecterend hansterhoofdstel en 2 reflectorbandjes aan de zijkant van mijn westernzadel. Wij zijn o zo hip en opvallend Haha!

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:19

ik ga donderdagavond altijd over het fietspad terug naar huis.
heb dan been reflectoren om en een hesje aan.
kom ook alleen fietsers tegen en de laatste stukje langs de weg ga ik over de stoep

Rixt_

Berichten: 1400
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Leeuwarden en Stiens

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:28

Zelf vind ik alleen reflectie niet genoeg. Reflectie werkt alleen als er licht op schijnt. Daarom heb ik ook lichtjes erbij, wel zo veilig.

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Wie rijdt er nog meer in het donker op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:56

Wat ik me afvraag is of je niet 'teveel' aan lichtjes op je paard kunt hebben, zodat automobilisten bijv. eerst een half uur gaan 'turen' wat 'daar in godsnaam aan komt??'
Of zie ik dat verkeerd?
Natuurlijk is het heel erg belangrijk om goed zichtbaar te zijn en als ik ergens een hekel aan hebt, zijn het fietsers zonder licht, want je ziet ze pas als je er bijna overheen rijdt, maar om nou 36 lampjes aan je paard te hebben hangen...
Wel een paar lampjes, zeker. Die dingen die voor wit en rood achter schijnen voor om je been zijn super.