mag je op velden rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0nina0
Berichten: 213
Geregistreerd: 19-02-06

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:17

heb je geen recht op, je wilt toch ook niet dat mensen bij jou in de tuin op terrasje zitten ofzo..k zou het echt verschrikkelijk onbeleefd vinden als mensen op mijn terrein zouden! Zoiets doe je gewoon niet ongevraagd

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:30

Ik zie soms ook wel 's dat er wat ruiters op m'n ouders land rijden,maar dat is maar héél af en toe,maar als dat vaker zou gebeuren;ik denk niet dat m'n ouders dat nou leuk zouden vinden...
Als het koren van 't land van m'n ouders af is,rijd ik zelf wel 's over dat land,maar ik zou nooit zomaar op iemand anders zijn land durven te rijden,ook al is het soms erg verleidelijk als je een mooi vlak stuk land zie liggen,waar ik best wel 's overheen zou willen 'crossen' Tong uitsteken

SuzyE

Berichten: 995
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Dongen

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:33

echt belachelijk dat sommigen gewoon op andersmans eigendom rijden zonder toestemming van de eigenaar. Kan daar echt met mn hoofd niet bij. De boer/eigenaar van onze pensionstal heeft ook wat land waar we op mogen rijden als het braak ligt, maar dat vraag ik altijd eerst. Ik zou als ik eigenaar was van een stuk land toch stom staan te kijken als er opeens allemaal ruitertjes ongevraagd overheen kwamen rijden. Ik zou ze er hoogst persoonlijk met de dichtstbijzijnde heftruck van verwijderen Clown

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:27

ik ben zeld momenteel niet in de gelegenheid om aan huis te rijden in een rijbaan.

daarom rijd ik altijd op een stuk braak van de gemeente, waarvan ik weet dat er de komende 5 jaar niks mee gedaan gaat worden. (ik heb hier overigens geen toestemming voor gevraagd bij de gemeente, maar dat heeft ook te maken met dat wij op het moment niet zo erg fan zijn van hun zal ik maar zeggen) ik vind dat ik er niemand kwaad mee doe en er ook niemand tot last mee ben.

op een stuk land zou ik nooit gaan rijden zonder toestemming.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18034
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:19

Ook op braakliggend terrein mag je niet rijden. Er zijn speciaal regels voor dat er van ik geloof april t/m eind augustus niks op/mee mag gebeuren, ivm weidevogels e.d.
Dus ook waar jij rijd zou ik het niet doen, je kan er ook nog een bekeuring voor krijgen ook.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:50

als de gemeente dan gewoon op schiet met onze vergunning hoef ik daar niet meer te rijden en als ze vinden dat ik er een bekeuring voor moet krijgen moeten ze me dat geven.

Lest

Berichten: 1905
Geregistreerd: 10-05-04

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 23:46

lekkere instelling Clown stel dat ze daar wel een weideproject hebben, dan rij jij al die eitjes kapot! Ik vind jou argumenten echt nogsteeds geen rede om op iemand anders land te rijden, ondanks dat het van de gemeente is.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:08

er staat niet eens gras op dus waar zouden die eitjes moeten liggen?

verder heb ik er geen boodschap meer aan.

steP
Berichten: 556
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:02

Haha, het is overduidelijk dat de meningen verschillen! Ik denk dat iedereen het gewoon lekker zelf moet bepalen. De gevolgen, van op land van iemand anders rijden, merk je snel genoeg. Lachen

Anoniem

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:12

En zo werkt het dus niet
Het heeft niets met verschillende meningen t maken.
Wel met verschil in normen en waarden.
En zie je dat die helaas met de dag minder worden.

Heb jij betaald voor die grond?
Gekocht, gehuurd, gepacht?

nee?

dan hoor je eraf te blijven. Lachen

Ik pak jou fiets ook niet omdat ik niet geen zin heb om te lopen.
Maar hij gaat toch niet stuk daarvan?

Ik ga ook niet in jouw tuin zitten omdat jij zon hebt en ik schaduw
Maar ik maak toch niets kapot?

Ik doe jou jas ook niet aan omdat ik het koud heb
Maar ik maak hem toch niet stuk.

nee idd, ik maak het niet stuk, maar ik heb het niet gevraagd en niet betaald, dus hoor ik er met mijn tengels af te blijven Lachen

steP
Berichten: 556
Geregistreerd: 21-08-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:33

haha, eigenlijk heb je helemaal gelijk! Tenminste.. ik ben het helemaal met je eens Lachen

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:33

Het is al even geleden dat hier voor het laatst is gereageerd, maar ik wilde toch graag nog een reactie geven... Hopelijk is dit oké...

Bij mij in de buurt is een heel groot maisveld waar als het net gemaait is, op gereden kan worden. Veel mensen doen het, en er staan zelfs hindernissen in het midden.
Ik heb geen idee van wie het is, ik neem aan gewoon van de gemeente. Maar het is iniedergeval overduidelijk dat je er mag rijden.

Als het ergens midden in het bos is, en er geen hek om staat, vraagt de eigenaar gewoon om dit soort dingen.. Maar ik ben het wel met jullie eens hoor, daar niet van Lachen

Het is sowieso leuker om gewoon over de ruiterpaden lekker door het bos te rijden toch? rondjes rijden kan je beter in de bak doen dan op een stukje land in het bos..

Maar ik ben het er mee eens dat het niet netjes is om het te doen, beter dat je het even vraagt, of gewoon niet er op gaan rijden. Lachen

Amani
Berichten: 586
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 21:15

Volgens mij mag dat niet, en ik zou het ook niet zomaar doen met m'n pony over andermans land. Stel je voor dat de eigenaar net langsrijd! Bloos

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: mag je op velden rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:41

Opzich al een oud onderwerp, maar ik wil er toch wel even op reageren.

Ik ben zelf in het bezit van een flinke lap grond om mijn huis. Een gedeelte is tuin, een gedeelte weiland en een gedeelte bos. Allemaal eigendom, alles omheind en overal staan borden "verboden toegang" / "prive terein".

Toch hebben wij altijd mensen die menen dat je je stuk grond maar met iedereen moet delen. "Je hebt immers zat en ze doen toch niets verkeerds??" Nog steeds klimmen (!!!) er mensen bij mij over het hek heen om bij me in de tuin te gaan wandelen en hun hond uitlaten. Ook heb ik nog zeker 1 keer per jaar ruiters in mijn bos, want "ach ja.. ik rijd er toch ook?!" Vorig jaar kwam er nog een vrouw 2 hekken door om mijn paarden te gaan aaien met haar kinderen!!

Ik schrijf dit om aan te tonen hoe asociaal mensen kunnen zijn. In deze topic werd een paar keer het voorbeeld aangehaald "je vind het toch ook niet normaal als ik je tuin in ga". Dat gebeurt dus echt! En geloof me het is echt super irritant. Want wat je er ook komt doen, waar het ook voor gebruikt wordt en hoe groot het ook is.. als het niet van jou is heb je er niets te zoeken!! Dus om terug te komen op de vraag.. Nee je mag daar niet op rijden!!