Frankrijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 18:56

Ik ga met mijn paard voor een paar maanden naar Zuid-Frankrijk. Nu zie ik alleen een beetje op tegen de reis. Heeft er iemand tips of goede overnachtingsadressen? Kan ik misschien beter 's nachts rijden dan overdag ivm de hitte? Hoe lang kun je een paard op een dag de trailer laten staan? Heeft Frankrijk speciale eisen qua inentingen o.i.d? enz...

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:11

Hey!! Ik zal je even het een en ander proberen uit te leggen.....

Als je naar frankrijk gaat moet je een gezondheids verklaring van ja DA hebben.... Ik zou gewoonnaar je eigen DA gaan, als je dit via de Douane doet, krijg je hetzelfde alleen betaal je ongeveer €200,- mijn DA heeft het gratis gedaan voor mij.

Verder zijn wij in een keer door gereden, dat was een reis van 800 km, hebben er ongeveer 10 uur overgedaan. Dat was op 24 Juli en overdag (6 uur 's ochtends vertrokken) dus ook al behoorlijk warm... We zijn onderweg wel een aantal keer gestopt om ze te laten drinken. Wel zelf water mee nemen, je hebt namelijk niet overal de gelegenheid water te tappen...... Verder had ik ook limonade bij me voor als ze niet wouden drinken. Ook een EHBO doos is voor de zekerheid geen overbodige luxe.

Ook zou ik alles wat je normaal gebruikt bij je paard mee nemen (Helemaal omdat je niet voor goed gaat) Sommige dingen zijn hier lastig te vinden...
Ik weet niet welke route je neemt, maar Mansolein hier op bokt heeft ook een eigen stal....

Als je meer wilt weten vraag je het maar.......

Liefs Jessy

p.s. Ben wel benieuwd wat je hier gaat doen.....

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:42

in zuid frankrijk hebben ze echt hele gave ruiter routes ... wel adviseer ik om je paard te laten koelen in een beekje voor de pezen en de hoeven langer te laten groeien zodat ze geen last heeft van keien ... want dat heb je daar wel .