Menwagen huren voor eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Menwagen huren voor eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 17:18

Ik zou heel graag nog een keertje met mijn paard op vakantie willen. Hij is nu bijna 26 , vol energie en het zou leuk zijn als dit nog een keertje zou kunnen.

Echter ben ik een menner en heb ik geen mogelijkheid om de kar ook mee te nemen.
Ik hoop eind van de zomer een auto te hebben die een trailer kan trekken echter reikt het budget niet dat het een auto word die een koetsentrailer kan trekken..
Nu vraag ik mij af of er vakantie adressen zijn waar je een menwagen kan huren.
Ik heb zelf een marathonwagen en iets soortsgelijks zou fijn zijn.

snorkel1986

Berichten: 3050
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:20

Cowgirl schreef:
Ik zou heel graag nog een keertje met mijn paard op vakantie willen. Hij is nu bijna 26 , vol energie en het zou leuk zijn als dit nog een keertje zou kunnen.

Echter ben ik een menner en heb ik geen mogelijkheid om de kar ook mee te nemen.
Ik ben wel op zoek naar ene auto voor de trailer dus dat zou wel kunnen.
Nu vraag ik mij af of er vakantie adressen zijn waar je een menwagen kan huren.
Ik heb zelf een marathonwagen en iets soortsgelijks zou fijn zijn.


Kan je dan niet beter een men trailer huren ? Kan je gewoon je eigen wagen mee

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 17:22

Ik had mijn berichtje wat aangepast. Het lukt mij niet een auto te kunnen bekostigen die ook een mentrailer kan trekken helaas.

snorkel1986

Berichten: 3050
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:28

Cowgirl schreef:
Ik had mijn berichtje wat aangepast. Het lukt mij niet een auto te kunnen bekostigen die ook een mentrailer kan trekken helaas.

Aha oke

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:56

Waar wil je naartoe op vakantie? Wel handig om te weten.

Ik ken geen bedrijven die echt wagens verhuren maar misschien maken sommigen een uitzondering of is er een menner die zijn wagen wil uitlenen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8385
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Menwagen huren voor eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 18:02

Bij de Cantharel kan je zowel je paard stallen als een menwagen huren. Dat zou best een goede optie zijn denk ik :j

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 22:59

Percy schreef:
Waar wil je naartoe op vakantie? Wel handig om te weten.

Ik ken geen bedrijven die echt wagens verhuren maar misschien maken sommigen een uitzondering of is er een menner die zijn wagen wil uitlenen.


Oh nog niet echt over nagedacht :D . Was eerder benieuwd waar het kan en kijk dan wel.

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 23:39

Muiz schreef:
Bij de Cantharel kan je zowel je paard stallen als een menwagen huren. Dat zou best een goede optie zijn denk ik :j


Hier inderdaad!
Heb ik ook ooit gedaan in t verleden! Was een prima menwagen.. maar t is toch anders dan thuis haha

Ibbel

Berichten: 49272
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:08

Cowgirl schreef:
Ik had mijn berichtje wat aangepast. Het lukt mij niet een auto te kunnen bekostigen die ook een mentrailer kan trekken helaas.


Heb je wel BE rijbewijs?

Want dan zou ik zeggen, huur een busje dat 2 ton of meer mag trekken én een mentrailer.

Ja, dat kost je de huur van het busje extra, maar daar kan je de huur van een (onbekende en misschien niet optimale) menwagen weer van aftrekken, dus grosso modo valt dat niet eens zo veel duurder uit, en je kunt alle kanten op met je eigen marathonwagen - en dat is toch best wel prettig.

pluisje88

Berichten: 8158
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Menwagen huren voor eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:10

Ik zou inderdaad een busje en een mentrailer huren. Waarschijnlijk duur, maar veel goedkoper als een andere en dure auto kopen die deze combinatie gaat trekken.

Licor

Berichten: 2959
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:13

Bij de cantharel kostte het huren van een menwagen echt aanzienlijk minder dan als je een busje én een mentrailer moet huren.. ook kun je mentrailers niet heel makkelijk huren.. ik kom ze hier in de omgeving zelden tegen iig..

Maar uiteraard is het wel prettiger om met je eigen spullen te gaan.. dus als je de mogelijkheid hebt zeker doen.. maar als dat niet lukt of je t te duur vindt, vond ik de menwagen bij de cantharel echt prima

Ibbel

Berichten: 49272
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:20

En aanvulling: als je nou ergens een paar weken heen wilt, dan is 2x keer rijden ook te overwegen. 1x met paard, 1x met wagen. Tot zo'n 100 km enkele reis is het te overwegen.

Kijk dan wel voor je een anderhalfpaardstrailer koopt of je menwagen er in past. Qua spoorbreedte is dat geen probleem, maar qua breedte ter hoogte van de bok kan het krap worden.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 09:31

Ik heb een BE rijbewijs dus kan inprincipe gewoon op pad.
Mijn marathonwagen gaat niet in een 1,5 paard trailer passen helaas. Hij past net aan in een 2 paards.

Er zijn ook geen plannen om weken weg te gaan, dat gaat het paard ook niet trekken. Ik dacht aan een lang weekend in sept ofzo ook omdat ik in juni al 3 weken weg ga..
Echter ben ik alleen dus komt er naast het huren van auto/trailer ook nog 1 persoons toeslag bij.

Mentrailers te huur heb ik nog niet gevonden hier in de buurt. Laatst nog naar gekeken omdat er een leuke puzzelrit was. 1,5 en 2 paards zijn wel makkelijk te huren hier. Onlangs nog gebruikt van gemaakt voor een ritje naar de kliniek(toen had ik chauffeur :P )

Ik ga de opties even bekijken die jullie genoemd hebben.
Voor nu denk ik dat de beste optie eigen auto , trailer huren(tzt koop) en menwagen huren de beste/meest betaalbare is.

Ibbel

Berichten: 49272
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Menwagen huren voor eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:38

Als je alleen bent, ga je dus ook alleen mennen? Dan zou ik even expliciet vragen of je dan uberhaupt wel een menwagen kunt/mag huren. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat ze dat niet willen omdat de 'regel' nu eenmaal is dat je altijd een groom meeneemt.

eestheer

Berichten: 588
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:39

En als je een locatie dichtbij huis zoekt? En twee keer rijd? desnoods al de avond van tevoren je wagen brengt, en dag later weer de wagen ophalen?

Dan hoef je niks te huren.. Je rijd alleen twee keer extra..

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 11:44

eestheer schreef:
En als je een locatie dichtbij huis zoekt? En twee keer rijd? desnoods al de avond van tevoren je wagen brengt, en dag later weer de wagen ophalen?

Dan hoef je niks te huren.. Je rijd alleen twee keer extra..


Zou idd ook nog kunnen, heb ik ook aan gedacht.

Ik men idd altijd alleen bij gebrek aan groom. Wel goed idee omdat idd even van te voren te vragen +:)+

Dennis

Berichten: 31496
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Menwagen huren voor eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:09

Of een paarden auto huren en daar een aanhanger/trailer achter met je wagen.

Het is idd wel een lastig dillema, ik zou het ook niet weten hoe het zou moeten zonder eigen spullen omdat mentrailers niet voor het oprapen liggen om te huren enzo.

tinker_sally

Berichten: 1461
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Menwagen huren voor eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:35

Mijn menwagen paste vroeger in een grote bus en dan ging daar de trailer achter.
Misschien is dat een optie?

Nouvel

Berichten: 28585
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 07:34

Wij gaan altijd naar de VDB Stables in Someren, ze richten daar ook menpaarden af en geven menlessen.
Ik ga er vanuit dat je daar in overleg wel hun enkelspanwagen zou mogen huren, of een menles in het bos kan nemen met hun wagen.
De eerste keren dat we mijn groene paard daar in hebben gespannen heb ik dat ook onder begeleiding met hun wagen gedaan.