Buitenrijmaatje gezocht omgeving Veluwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Buitenrijmaatje gezocht omgeving Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 14:53

Hoi,

Toen ik nog op m’n vorige stal stond en je vanaf stal naar het bos kon ging ik elke week en durfde ik ook gewoon te draven en te galopperen. Maar nu ik met de trailer moet ga ik toch minder en durf ik eigenlijk niet meer te draven en te galopperen. Bang dat ze het té leuk vindt en niet meer terug wil.

Dus ik zoek eigenlijk iemand met een braaf paard die mij op sleeptouw wil nemen. Waar ik indien nodig ook m’n paard achter kan parkeren.

Ik heb zelf een fjord en die is verder wel braaf. Bomproof voor fietsers, motors, honden enzo.

Mijn paard staat in Barneveld. Ik rijd meestal in Ede. En kan wel een halfuur met de trailer ergens naartoe. Ik werk parttime dus kan ook doordeweeks.

Rizette
Berichten: 4386
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Buitenrijmaatje gezocht omgeving Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:09

Zo dom ben ik ook geweest om daar iemand mee te helpen die zich min of meer opdrong in een rit om dat ook op mijn paard te doen. Het gebeurt mij nooit weer dat iemand zijn paard gaat stoppen op mijn paard. Mijn paard het vel achter van de voeten en het heeft nog een hele tijd veel last gehad van spanning door mensen die het nodig vonden er dicht op te rijden.Omdat dat zo lekker makkelijk is. Ik denk dat je les moet nemen om zover te komen dat je je paard zelfstandig onder controle krijgt ipv van op een levend dier af te willen remmen. Ik snap dat je bang bent, als je geen controle hebt wordt je ook bang.Maar eerst controle en dan eens heel rustig draven en concentreren zodat je het niet zover laat komen dat je de controle kwijt raakt. En dat is niet lekker buiten rijden en om je heen kijken maar supergeconcentreerd bezig zijn en alles van jezelf paard en omgeving opmerken. Dat maakt dat je zaken kunt voorkomen. Elke seconde beheersing over het tempo en daarom vaak in een laag tempo beginnen bijv bijna stap zodat je elk moment dat je wilt terug kunt en pas sneller als je het vorige tempo compleet in de hand hebt en qua route over elk grassprietje kunt rijden waar je overheen wilt. Veel werk aan de winkel om weer connectie en controle te krijgen met jouw paard. Maar geen paard als rem gebruiken.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 16:14

Ik denk dat het Selina het niet zo zwart wit bedoelt als dat ze het geschreven heeft. Ik lees gewoon dat ze een maatje zoekt waar ze mee op pad kan. Nu moet ze alleen, met de trailer en dat is iets wat ze kennelijk niet zo snel alleen doet. Dus ze zoekt iemand die ervoor zorgt dat ze wel gaat.
En menig paard is fijner met een soortgenoot erbij. Dus het zal een win-win situatie zijn.

Ik kan je helaas niet helpen. Hoop dat je een geschikt iemand vindt.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrijmaatje gezocht omgeving Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-24 16:20

Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat ik een paard zoek dat het tempo kan aangeven. Dus als die in een handgalopje gaat. Dat die van mij ook een handgalopje doet. Als diegene in draf teruggaat. Dat die van mij ook gaat. Het is niet dat ik geen controle heb over m’n paard. Ik heb het alleen wat groot in m’n hoofd gemaakt nu.

Pwhjvor
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:37

Hallo Selina,

Zelf ben ik van plan om in mei/juni te overnachten met mijn paard in de Cantharel in Apeldoorn. Mijn paard houdt van ritten op de Veluwe en is al eerder met z’n vorige eigenaar bij de cantharel geweest. Aangezien alleen rijden een beetje ongezellig is en ook qua veiligheid ben ik op zoek naar iemand die samen met mij een buitenRitje (ong 3 uur) wil maken.

Mijn paard en ik maken vaker buitenritjes en ik kan het tempo aanpassen aan wat jij wil.
Ik ben afkomstig uit West-Brabant en ben van plan een midweek in de cantharel te boeken.

Groeten, Paul

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Buitenrijmaatje gezocht omgeving Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 21:39

Als ik weer in NL ben kunnen we wel afspreken. Roos en ik begeleiden jullie graag.

SjonnieZ

Berichten: 2334
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Buitenrijmaatje gezocht omgeving Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 23:04