Paardrijden vanuit Punta Cana, waar? Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Paardrijden vanuit Punta Cana, waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-22 10:21

Hoi bokkers,
Ik ben aan het overwegen om misschien in juni naar de Dominicaanse Republiek te gaan, in mijn eentje, en voor mij is paardrijden wel de beste (en wellicht ook veiligste) manier om wat van een land te zien. Natuurlijk moet je hierbij wel bij de juiste plek boeken. Heeft iemand tips voor adresjes die goed bereikbaar zijn vanuit Punta Cana, waar de paarden gewoon goed verzorgd worden en braaf/veilig zijn? (en qua mensen natuurlijk ook, geen zin om beroofd/overvallen te worden oid). Uiteraard wil ik graag op paso finos rijden, aangezien ik zelf ook gangenpaarden heb.
Het liefst maak ik lange ritten of 2 ritten (wel verschillende routes) per dag. Het gaat mij dus niet enkel om het paardrijden, maar ook vooral om het zien van het land.
Ik spreek goed Spaans, kan me in iedere situatie goed verstaanbaar te maken, dus kleinere adresjes waar men niet goed Engels kan, zijn ook welkom!
Ook ben ik natuurlijk benieuwd naar ervaringen!

Groetjes Dorine

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Paardrijden vanuit Punta Cana, waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 17:55

Staat deze misschien verkeerd? Had het op een ander gedeelte van het forum moeten staan? Misschien bij Bokt Erop Uit?
Of heeft er gewoon niemand ervaring met paardrijden in de Dominicaanse Republiek?

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Paardrijden vanuit Punta Cana, waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 18:21


Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-22 23:39

lovelynutia schreef:
Ben er toen ik er was wezen kijken bij een stal maar daar werd ik zeer ongelukkig van, zit echt te graven op de naam maar om er niet op.

[ITP] Polo paarden masseren op de Dominicaanse Republiek
Maybe de TS van dit topic dat zij iets weet?

Mocht je de naam herinneren dat hoor ik het graag. Dan hoor ik tenminste waar ik niet heen moet. Ook handig haha

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Paardrijden vanuit Punta Cana, waar? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:15

Zou het noorden een optie zijn? Ik ben recentelijk in de buurt van Puerto Plata (vliegveld POP) geweest en we reden daar langs een (van de weg gezien) prachtige stal. Ook de website ziet er goed uit. Helaas geen persoonlijke ervaring, maar ik zal toch even de website delen aangezien je nog niet zoveel reacties hebt.

https://sea-horse-ranch.com/amenities/equestrian-center/

Dorine92
Berichten: 5351
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 08:33

Guinevere schreef:
Zou het noorden een optie zijn? Ik ben recentelijk in de buurt van Puerto Plata (vliegveld POP) geweest en we reden daar langs een (van de weg gezien) prachtige stal. Ook de website ziet er goed uit. Helaas geen persoonlijke ervaring, maar ik zal toch even de website delen aangezien je nog niet zoveel reacties hebt.

https://sea-horse-ranch.com/amenities/equestrian-center/

Ik ben inderdaad noordelijker gaan kijken. Heb echt een paar fantastische adressen gevonden. Oa via whatsapp tips gekregen van de locals zelf. Benaderde ik de ene stal, kreeg ik ook nog een tip mee voor een andere stal in een ander gebied. Was dan weer van vrienden van diegene. Moet zelfs keuzes maken waar wel en niet heen te gaan. Als ik terug ben zal ik een mooi verslag maken.