Ervaringen en ideeën werkvakantie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vond je van je werkvakantie met paarden?

Geweldig! Ik zou het liefst meteen teruggaan!
5 (15%)
Ik vind het een enorme aanrader
8 (24%)
Het viel vies tegen
4 (12%)
Ik vond het vreselijk!
1 (3%)
Het was leuk, maar ik zou het niet nog een keer doen
3 (9%)
Het was leuk, maar volgende keer zou ik naar een andere locatie gaan
2 (6%)
Het was oke....
Geen stemmen
Ik ben nog niet geweest, maar ik zou graag gaan!
3 (9%)
Ik ben niet geweest en het lijkt me niets voor mij
7 (21%)

Totaal aantal stemmen: 33


Lisannesssss
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-19

Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-19 11:50

Hoi Bokkers,
Al een tijdje volg in van alles op bokt, maar nu toch maar een account gemaakt zodat ik ook mee kan praten en dingen kan vragen :) !

Volgend schooljaar (2020-2021) ben ik van plan om een tussenjaar te nemen en het lijkt mij geweldig om op werkvakantie te gaan! Vooral het loskomen van het dagelijkse ritme hier in Nederland (altijd maar druk druk druk) en met paarden werken. Ik heb al heel wat ranches/maneges/stallingen opgezocht maar het blijft soms lastig zoeken naar welke plek het meest geschikt is voor mij. Vandaar dat ik opzoek ben naar jullie ervaringen en ideeën!

Mijn naam is Lisanne en komend jaar studeer ik hopelijk af aan de bachelor pedagogische wetenschappen. Ik heb ervaring in het werk met kinderen en jongeren (oppassen, bijlessen, coaching) en heb al meerdere malen een VOG gehad. Ik ben 21 jaar oud en rijd nu ongeveer 9 jaar paard (waarvan ongeveer 6 jaar op een manege en 6 jaar bij mijn verzorgpony's). Ik ben opzoek naar een plek voor een werkvakantie met paarden voor ongeveer 1 a 2 maanden. Ik zou het leuk vinden om met de paarden te werken (buitenritten begeleiden, wandelen maar ook stallen uitmesten) en kleine klusjes op het land/in huis te doen (koken, verven etc.). In heb (nog) geen voorkeur voor een specifiek land maar mooie natuur is natuurlijk altijd fijn en ik heb liever niet te hoge kosten met vervoer ernaartoe.

Hebben jullie ideeën voor een leuke locatie voor een werkvakantie? En wat zijn jullie ervaringen met werkvakanties (vond je de plek waar je geweest bent een aanrader)? Ik ben erg benieuwd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:27

Ik ben een paar jaar geleden in Zuid-Afrika geweest bij een vrouw die veel doet met natural horsemanship, biomechanica etc. Holistic Horsewomen. Was erg leuk en leerzaam! Ze woont ook in een prachtige omgeving. Ik heb haar gevonden via workaway.info, maar ik weet niet of ze daar nog actief op is. Je kunt haar in ieder geval vinden op FB onder deze naam.

Als rijden geen topprioriteit heeft, zou je mijn huidige werkgever kunnen benaderen of je één à twee maanden terecht kan. Het is één van de meest succesvolle renstallen in het Verenigd Koninkrijk, mooie omgeving, vriendelijk team, ze staan erg open voor mensen die dingen willen leren, en het is geen heel zwaar werk. En wellicht hebben ze tegen die tijd wel iets makkelijks voor je staan waarmee je een keer de gallops op kunt. :) Mocht je interesse hebben, kun je me een PB doen voor contactgegevens, want daarmee hoef ik niet per se open en bloot op Bokt. :P

Lisannesssss
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 11:47

Mkango schreef:
Ik ben een paar jaar geleden in Zuid-Afrika geweest bij een vrouw die veel doet met natural horsemanship, biomechanica etc. Holistic Horsewomen. Was erg leuk en leerzaam! Ze woont ook in een prachtige omgeving. Ik heb haar gevonden via workaway.info, maar ik weet niet of ze daar nog actief op is. Je kunt haar in ieder geval vinden op FB onder deze naam.

Als rijden geen topprioriteit heeft, zou je mijn huidige werkgever kunnen benaderen of je één à twee maanden terecht kan. Het is één van de meest succesvolle renstallen in het Verenigd Koninkrijk, mooie omgeving, vriendelijk team, ze staan erg open voor mensen die dingen willen leren, en het is geen heel zwaar werk. En wellicht hebben ze tegen die tijd wel iets makkelijks voor je staan waarmee je een keer de gallops op kunt. :) Mocht je interesse hebben, kun je me een PB doen voor contactgegevens, want daarmee hoef ik niet per se open en bloot op Bokt. :P


Thanks voor je reactie! Ik ga is kijken of dat in Zuid-Afrika wat voor me is! Hopelijk zijn vluchten niet te duur haha. Een renstal is denk ik niet iets voor mij omdat ik meer van een wat relaxte omgang met paarden ben, maar bedankt voor je suggestie!

Shimar
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-02-20

Re: Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:52

Hoi, ben je al bekend met workaway.info? Daar kun je oa aanklikken welk land/regio, welke dieren en hoe de ervaringen van andere workawayers zijn met hun ‘baas’.
Ook daarna nog googelen of YouTube kijken!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:52

Er staat een vacature op bokt markt op een cattle ranch, misschien is dat wat?

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:11

ClauH schreef:
Er staat een vacature op bokt markt op een cattle ranch, misschien is dat wat?


Ik kan hem niet vinden, heb je misschien een link daarvan? :o

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:16

Rocking Z ranch in Wolf Creek Montana heeft voor de zomermaanden altijd vakantiewerkers uit Europa.

Springlake ranch in 100 Mile House Canada, idem.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:24

Ik zie de advertentie ook niet meer. Vrijdag stond hij er nog op...

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:35

Ik ga al een paar jaar op rij In de zomer naar Canada. Heerlijk!

Lisannesssss
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 13:07

eilleen333 schreef:
Ik ga al een paar jaar op rij In de zomer naar Canada. Heerlijk!


Bij een specifieke ranch? Lijkt mij ook heerlijk al die ruimte :) . Vraag me alleen af hoe het werkt met visa's, weet jij dat?

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:21

Wij hebben dan wel niet direct een paardenranch maar wel een ranch (boerderij :Y) ) met melkkoeien én een paar paarden(2 paarden, 2 ponies en een rescue veulen). In Roemenie.
Je zou mij mee kunnen helpen met het verzorgen en trainen van de paarden en daarnaast wat klusjes kunnen doen op de boerderij met de kalfjes bijvoorbeeld als je dat leuk vind.

Roemenie is een mooi land, niet al te ver weg én met een beetje geluk kost een vliegticket een paar tientjes (met koffer ben je nog een paar tientjes extra kwijt).

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 02:04

Lisannesssss schreef:
eilleen333 schreef:
Ik ga al een paar jaar op rij In de zomer naar Canada. Heerlijk!


Bij een specifieke ranch? Lijkt mij ook heerlijk al die ruimte :) . Vraag me alleen af hoe het werkt met visa's, weet jij dat?

Ja, de ranch uit mijn onderschrift. Het eerste jaar was echt vakantie, was maar 5 weken. Toen 4 maanden zonder werkvergunning om ook cursussen te volgen. Afgelopen jaar heb ik een working holiday visum aangevraagd, welke geldig was van 1juli 2019 tot 1 juli 2020.
De Pools zijn net open, dus je kan je evt daarvoor inschrijven.
Zou het wel doen, want ken genoeg mensen die teruggestuurd zijn omdat ze de papieren niet in orde hadden.

Officieel mag je niet werken, ook geen vrijwilligerswerk zonder geschikt visum

Lisannesssss
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-19

Re: Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 16:49

Hmm voor het aanvragen van een visa moet ik dan wel erg snel beslissen. Ik denk dat ik het dan aan mij voorbij laat gaan...

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 17:12

Ik heb zelf in Argentinië betaald om te mogen komen 'werken'.

Heb er geen spijt van gehad, behalve dan dat ik erna thuis in NL niet meer gelukkig was. Is uiteindelijk over gegaan, maar zou er niet aan moeten denken om zo aan een opleiding te beginnen.

Dat ik ervoor betaalde was eigenlijk wel relaxed, want zo kon ik ook gewoon een beetje doen waar ik zin in had :+ . Daarnaast verdienden de gauchos iets van €40,- per maand(als ik het goed onthouden heb) en die deden 10x zoveel werk als ik.

Ik denk wel dat als je voor een langere tijd blijft en ook kan helpen met meer dingen, ipv een beetje doelloos op een paard achter de gaucho's aanrijden, dat het minder kost, maar ik was voor 2 maanden iets van $1000 dollar kwijt ofzo, ik weet t al niet meer.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:48

PocoGaucha schreef:
Ik heb zelf in Argentinië betaald om te mogen komen 'werken'.

Heb er geen spijt van gehad, behalve dan dat ik erna thuis in NL niet meer gelukkig was. Is uiteindelijk over gegaan, maar zou er niet aan moeten denken om zo aan een opleiding te beginnen.

Dat ik ervoor betaalde was eigenlijk wel relaxed, want zo kon ik ook gewoon een beetje doen waar ik zin in had :+ . Daarnaast verdienden de gauchos iets van €40,- per maand(als ik het goed onthouden heb) en die deden 10x zoveel werk als ik.

Ik denk wel dat als je voor een langere tijd blijft en ook kan helpen met meer dingen, ipv een beetje doelloos op een paard achter de gaucho's aanrijden, dat het minder kost, maar ik was voor 2 maanden iets van $1000 dollar kwijt ofzo, ik weet t al niet meer.

Dat was wel met kost en inwoning neem ik aan?

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Ervaringen en ideeën werkvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:54

Ja klopt, daar betaalde je in principe voor. Je moest bijvoorbeeld wel zelf wijn en bier kopen als je dat wilde. Dat vind ik ook wel logisch op zich.