Hondenpenning, paardenpenning?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 13:07

Ik ga dan wel 3 nrs. doen. 1 dochter 2 ik 3 stal.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:26

Marije_jiplover schreef:
Dogtag niet meer leesbaar?
Wat doe je ermee dan?

Mijn ene dogtag is bijna 10 jaar oud en nog perfect leesbaar, de andere is nu 4 jaar oud en zie daar ook niks bijzonders aan kwa verminderde leesbaarheid?

Door het geschuur langs de ring onleesbaar geworden, door lange afstanden in draf of galop. Heb het dan over van die gegraveerde plaatjes aan een ring van het hoofdstel of zadel.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:36

Ik heb ook een dogtag aan het zadel met mijn naam en nummer. :j

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:55

Jawel, ik heb een label aan mijn zadel hangen, doe ik al járen. Ik ga vaak alleen het bos in.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:13

Ik heb ze aan mijn tuig hangen.
Afbeelding

Windbloem
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:27

Ja kan bij road-id ook goede labels bestellen

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:24

Ik heb zo'n ijzeren dogtag gewoon van de schoenmaker, staat mijn naam en telefoonnummer op, maar ook telefoonnummer van mijn ouders, inderdaad voor mocht ik niet meer in staat zijn om op te nemen.
Ik heb de mijne aan het ringetje van mijn zadel en kan hem dan zo mooi wegsteken onder het "flapje" dat over mn stijgbeugelhaak zit zegmaar. Geen gerammel of geschuur, maar je ziet het wel zitten als je voor het paard staat (vanaf de plek waar je staat als je het paard aan de hand zou hebben zegmaar.
Ik vind het zelf toch fijn om te weten dat er enige vorm van identificatie mogelijk is mochten we gescheiden raken en ook dat de mensen weten naar wie ze verder nog moeten zoeken, mocht ik ergens in een sloot liggen en er op eigen kracht niet meer uit kunnen komen ofzo.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:59


Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:57

Ik heb een hondenpenning aan mijn tuig hangen inderdaad, aan het schoftje :j

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:08

Ik had dat aan mijn zadel hangen, totdat deze kapot ging. Daarna niet meer teruggehangen.

DaKo
Berichten: 49
Geregistreerd: 22-07-18

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:49

Super slim! Moet eerlijk bekennen dat ik hier zelf nooit bij stil heb gestaan. Wel ga ik tegenwoordig nooit meer zonder telefoon op een paard zitten voor het geval je er vanaf valt en er niemand in de buurt is om je te helpen.

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:56

Ik heb een label bij Dabo laten maken. Is van biothane geloof ik. Ene kant staat mijn naam en nummer, andere kant die van mn partner. Het is mij eens overkomen dat ik eraf viel en pony naat huis ging, nooit meer!

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:56

Ik heb een animal emergency tag van ByBaukje. Super fijn! Naam paard en twee noodnummers staan erop. Kan aan halster, hoofdstel of bijvoorbeeld zadel worden geklikt. Stevig biothane materiaal. Afbeelding

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:01

Ik heb dus letterlijk een penning of A-tag aan alles hangen. Zowel bij de honden als paarden :o.

Aan de hoofdstellen heb ik meestal een penning hangen, en aan het zadel een A-tag omdat die wat groter is.

Sinds ik eens ben gevallen en mijn knol er lekker vandoor ging op buitenrit, heb ik nog eens extra gemerkt hoe geruststellend het is dat er overal een gsm-nummer op staat.

Op de A-tag heb ik trouwens 2 gsmnummers staan, in het geval dat ik ergens bewusteloos zou liggen, kunnen ze toch iemand waarschuwen.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:56

Nou, nav dit topic bij dogtag 3 st besteld (en betaald) op 13 jan maar nog niet binnen. Afgelopen week 2 x gevraagd of er iets mis was gegaan met verzending (er staat immers snelle levering :o ) en plots kreeg ik melding dat het afgelopen vrijdag opgestuurd zou worden. Tot op heden niets ontvangen -O-
Vandaag weer contact gezocht en kreeg vervolgens antwoord in vorm van review schrijven met kortingsactie bij bestellen ?!
Tja, heb nog niks gekregen :+

Herkent iemand deze manier van handelen van hen?

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:08

Hier moet je ieder jaar een label kopen om in de Loonse en drunnense duinen te mogen rijden. Dat label staat op naam.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:18

Evelienepien schreef:
Nou, nav dit topic bij dogtag 3 st besteld (en betaald) op 13 jan maar nog niet binnen. Afgelopen week 2 x gevraagd of er iets mis was gegaan met verzending (er staat immers snelle levering :o ) en plots kreeg ik melding dat het afgelopen vrijdag opgestuurd zou worden. Tot op heden niets ontvangen -O-
Vandaag weer contact gezocht en kreeg vervolgens antwoord in vorm van review schrijven met kortingsactie bij bestellen ?!
Tja, heb nog niks gekregen :+

Herkent iemand deze manier van handelen van hen?

Geen idee, mijn schoenmaker maakt dogtags, dus ik koop ze altijd daar. Klaar terwijl je wacht.