Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:10

Afbeelding
Hallo!
Ik sta met mijn merrie bij de kleine hei in lunteren, half uurtje rijden vanaf amadeus en half uurtje tot wekeromse zand... Leuk om een keer aan te sluiten als het uitkomt, volg het topic graag verder :)

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:28

Hi Lienboon! Toch aardig dichtbij dus, wat leuk! :D Grappig hoe iedereen overal vandaan komt zo en toch in de buurt staat. Hoe meer verschillende ruiters, hoe leuker het wordt! :D

Vandaag bij paard geweest. Ze was op stal goed wakker en toen had ik alweer zo'n "ohnee niet weer" momentje. :') Ik zou alleen gaan inderdaad, we zijn wel wat gekte gewend. Is altijd weer extra training roep ik dan altijd en dat loont wel erg met haar. :D Drie stalgenootjes wilden uiteindelijk ook mee, dus ik zou even wachten tot zij de stallen hadden gedaan en dan zouden we met z'n vieren gaan. Nou dat duurde dus lang! waardoor ze een beetje het goede weer hebben opgebruikt en het niet meer stopte met hozen buiten daarna.. -O-

Ik heb even flink gebaald, zat sowieso niet lekker in mijn vel vandaag, maar we zijn met z'n vieren de bak in gegaan en hebben ons daar vermaakt. Paard was wel echt vele malen beter dan voorgaande week. <3 Ze deed echt weer haar best, ongelofelijk lief! Dus gelukkig hier geen gekte meer..! *\o/* Alleen nu snel weer eens het bos in. Ik heb de route weten uit te pluizen naar die sprengen en wil daar toch echt snel eens gaan kijken! :)) Is wel dik 18 kilometer.. Waha :')

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:40

Ik zit al maanden te wachten tot we de hackney gaan inspannen . Maar de eigenaar durft het nog niet aan . Misschien ga ik wel proberen om m zadelmak te maken als het mag van de eigenaar . Dan kan ik wel op die mee . Ik heb Mn zadel wel al er op gehad . Die zit gek genoeg als gegoten bij haar .

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 09:19

Welkom Lienboon!
Paar jaar terug heb ik een haflinger bijgereden bij de kleine hei. Kan je inderdaad ook erg mooi alle kanten op uitrijden en direct de ruiterpaden op. :D
Sta je er al lang?

Ik heb nog aan je gedacht Canon.. eerst was het ff droog of beetje miezer en toen ineens stopte het niet met hosen en kwam het met bakken uit de lucht.. :\
Jammer dat je nog niet op zoekt hebt kunnen gaan naar de waterpoel. Ik ben ook wel benieuwd waar die dan moet zitten haha, 18 km is redelijk eindje rijden :P
Fijn dat je in ieder geval wel weer lekker hebt kunnen rijden!

Oh vandaar dat je vroeg of ik laatst een hackney met een sleep tegenkwam Absolem? :D
Als je hem onder het zadel zou kunnen beleren zou het wel tof zijn! Vanaf welke kant kwam jij ook alweer?

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:36

[quote="xxPaige]

Oh vandaar dat je vroeg of ik laatst een hackney met een sleep tegenkwam Absolem? :D
Als je hem onder het zadel zou kunnen beleren zou het wel tof zijn! Vanaf welke kant kwam jij ook alweer?[/quote]

hahah ja _O- ik stond op die sleep mijn kunsten voor horse boarding te oefenen terwijl de hackney leerde trekken .

Ze is een beetje een rare friemel soms dus ik moet haar dan rijden met oogkleppen . En de eigenaar is geloof ik er niet heel happig op om haar ohz te hebben . Dus ik acht de kans klein dat het mag . Maar nee heb ik. Ja kan ik krijgen .

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:43

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben vandaag in het Roekelse bos nog even door de modder gecrosst. :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 22:50

Fijn! Een echte kerstrit! {:)
Als de bagger tot paard haar knieën zit na een bosrit, weet je dat je het goed gedaan hebt roepen wij altijd, haha :D

Haha, nee ik was toch wel blij dat we uiteindelijk niet gegaan zijn Paige. := Dat was echt erg geweest..
Ik had dan nog wel mijn goeie outdoor-jas aan, ik had het minder leuk gevonden doorweekt terug te komen. :')

Wat geniaal Absolem ;) Ik had een stalgenootje vroeger dat dat serieus deed met haar haflinger, horseboarden. :D Haha. Die hackney klinkt wel als een leuke. Zijn van die heerlijk eigenzinnige dingen altijd! Mijne is dan weer nooit voor de kar beleerd, enkel onder het zadel. Maar volgens mij kan het elkaar wel helpen voor het paard, zowel onder zadel als voor de kar. Twee kuddegenootjes (ook hackney) worden zo getraind en die zien er altijd goed stabiel en gezond uit.

Hopelijk krijg je uiteindelijk groen licht van de eigenaar, anders mag de mijne eraan wennen dat paarden voor de kar ook mee kunnen als we een gezamenlijke rit doen! Is ook fijn! :D

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-19 00:45

Oh wat gedurfd Absolem, dat zou ik nou echt niet kunnen. Vind het zo knap die mensen die dat doen.
En helemaal mee eens, nee heb je en ja kan je krijgen :))

Fijn Kaitlyn, was lekker weer vandaag! Waar parkeer jij als je het Roekelse bos in gaat? :)

Ik ben vandaag niet verder gekomen dan een wandeling te voet in het bos en op de heide. Zonder paard dit keer, wel met vrienden en de viervoeter. :P Ik ben trouwens niet verder gekomen met zoeken naar een plas dan dit plekje:

Afbeelding

Verder viel het mij redelijk mee hoe de paden erbij lagen. Maar een paar stukken echt slecht na zoveel water. Scheelt toch wel als de zomer droog was en de grond nog veel kan hebben.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 10:27

xxPaige schreef:
Welkom Lienboon!
Paar jaar terug heb ik een haflinger bijgereden bij de kleine hei. Kan je inderdaad ook erg mooi alle kanten op uitrijden en direct de ruiterpaden op. :D
Sta je er al lang?

Ik heb nog aan je gedacht Canon.. eerst was het ff droog of beetje miezer en toen ineens stopte het niet met hosen en kwam het met bakken uit de lucht.. :
Jammer dat je nog niet op zoekt hebt kunnen gaan naar de waterpoel. Ik ben ook wel benieuwd waar die dan moet zitten haha, 18 km is redelijk eindje rijden :P
Fijn dat je in ieder geval wel weer lekker hebt kunnen rijden!

Oh vandaar dat je vroeg of ik laatst een hackney met een sleep tegenkwam Absolem? :D
Als je hem onder het zadel zou kunnen beleren zou het wel tof zijn! Vanaf welke kant kwam jij ook alweer?


O wat grappig, ik heb ook eerst een haflinger bijgereden hier, zij is nu verkocht helaas. Sinds oktober is mijn eigen merrie terug van weggeweest (veulen gekregen)
En inderdaad: je stapt zo de ruiterpaden op, ideaal :)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 11:55

xxPaige schreef:
Oh wat gedurfd Absolem, dat zou ik nou echt niet kunnen. Vind het zo knap die mensen die dat doen.
En helemaal mee eens, nee heb je en ja kan je krijgen :))

Fijn Kaitlyn, was lekker weer vandaag! Waar parkeer jij als je het Roekelse bos in gaat? :)

Ik ben vandaag niet verder gekomen dan een wandeling te voet in het bos en op de heide. Zonder paard dit keer, wel met vrienden en de viervoeter. :P Ik ben trouwens niet verder gekomen met zoeken naar een plas dan dit plekje:

[ [url=m/TwpPuT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder viel het mij redelijk mee hoe de paden erbij lagen. Maar een paar stukken echt slecht na zoveel water. Scheelt toch wel als de zomer droog was en de grond nog veel kan hebben.



Maar ik had de leidsels niet vast !!! _O- ik stond alleen met een touwtje op die sleep hahahaha

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 00:01

Absolem schreef:
Maar ik had de leidsels niet vast !!! _O- ik stond alleen met een touwtje op die sleep hahahaha


Oohh, dan heb je zelf verder helemaal nergens controle op haha. Doodeng. :')

Ik heb vanmorgen lekker in de bak gereden en daarna uitgestapt op de weg. Hij was zowaar weer een dappere dodo in plaats van de aansteller van afgelopen weken :+.
Hij ging aan een lang teugeltje weer een beetje relaxed om zich heen kijken, dus dat was erg fijn! :D

Dusss wanneer gaan we proefrijden? :Y)

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:29

Wij staan ook in Bennekom, vlakbij stal de Mars. Als iemand uit die buurt een keer een ritje wil maken :)

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:27

xxPaige schreef:
Oh Canon! Kwam ik jou misschien tegen met je fries ter hoogte van autobedrijf Theunissen? Ik ging rond die tijd op pad dat jij terug kwam denk ik. Ik rijd een grote witte ier. Vroeg maakt mij niet zozeer uit, maar als ik alleen ga doe ik alles altijd lekker rustig aan in het weekend :o
Lijkt me leuk om eens samen te gaan! Ik heb afgelopen zondag een rondje van 12 gemaakt.


Waar sta jij dan gestald met je paard? Klinkt als ergens op mijn route onderweg naar de hei..

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:31

lovee schreef:
Wij staan ook in Bennekom, vlakbij stal de Mars. Als iemand uit die buurt een keer een ritje wil maken :)


Waar sta jij? De Harn?

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:55

Kaitlyn schreef:
lovee schreef:
Wij staan ook in Bennekom, vlakbij stal de Mars. Als iemand uit die buurt een keer een ritje wil maken :)


Waar sta jij? De Harn?


Ja klopt! Hij is nu even 2 weken op vakantie bij vrienden van ons. Maar volgende week weer terug

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 18:33

Lienboon schreef:
xxPaige schreef:
Oh Canon! Kwam ik jou misschien tegen met je fries ter hoogte van autobedrijf Theunissen? Ik ging rond die tijd op pad dat jij terug kwam denk ik. Ik rijd een grote witte ier. Vroeg maakt mij niet zozeer uit, maar als ik alleen ga doe ik alles altijd lekker rustig aan in het weekend :o
Lijkt me leuk om eens samen te gaan! Ik heb afgelopen zondag een rondje van 12 gemaakt.


Waar sta jij dan gestald met je paard? Klinkt als ergens op mijn route onderweg naar de hei..


Grens van Wekerom en Otterlo. Lijkt mij denk ik niet helemaal op de route toch als je naar de heide zou rijden? Ik rij over de Roekelse zandweg, naar de Roekelseweg, naar de Roekelse bosweg :+

Ohh of rijd jij misschien de Immenweg uit? Dan kom je wel redelijk in de buurt van mij inderdaad :j

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:37

xxPaige schreef:
Dusss wanneer gaan we proefrijden? :Y)

Wat vinden jullie van een oldschool nieuwjaarsrit om samen te doen? :D
Ergens in de eerste drie weken van januari ofzo.. :)

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 17:54

Canon schreef:
xxPaige schreef:
Dusss wanneer gaan we proefrijden? :Y)

Wat vinden jullie van een oldschool nieuwjaarsrit om samen te doen? :D
Ergens in de eerste drie weken van januari ofzo.. :)



Lets do thiss, i’m in. Het liefste wel op een vrijdag, zaterdag of zondag :D

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:54

I’m in too!! Wilde ik ook al voorstellen :D

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:34

Beetje afhankelijk van waar/ hoe lang, gaan wij graag (een stukje?) mee! Mijn merrie kan nog niet te zwaar belast worden...

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:11

Leuk! Is 12 januari in de ochtend een optie? Als het een beetje goed weer is dan hè.
Ik denk een stap/draf rit met, voor degene die willen, een sprintje op de tankbaan/zandvlakte? Ca 2,5 uur?

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 23:34

Gibbie mag zich de komende dagen niet in het zweet of buiten adem werken helaas. Is al een paar weken op en af verkouden, en vandaag de dierenarts erbij gehad en slijmoplossers gekregen.
Een ritje lijkt mij leuk, maar ik zou alleen een “banketstaaf” ritje kunnen doen. :')

xxPaige
Berichten: 809
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 14:17

Als ik buitenrij dan is het puur voor de ontspanning en genieten van de natuur om mij heen. Kan juist enorm genieten van een ritje met stap, draf en een simpel galopje. :))
Het hoeft voor mij geen wedstrijdje wie-is-het-snelst te zijn, of kilometers lang intensief draven. Vindt mijn rug ook helemaal niet leuk trouwens :o

12 januari zou voor mij denk ik wel een optie zijn! Eigenaar is inmiddels ook op de hoogte van dit topic en als ik niet kan, zou zij het vast leuk vinden om mee te gaan.
Voor een nieuwjaarsrit is het denk ik handig om vanaf 1 punt te vertrekken het bos in?
Eventueel is er dan de optie voor mensen die met trailer komen om bij ons op het erf te parkeren (je kan er ook een rondje rijden, je hoeft niet perse achteruit). Wel nog een klein stukje stappen over een zandpad en een verharde weg :+

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:25

Yay! Superleuk dat jullie zo enthousiast zijn! **\O/** 12e kan ik ook. Lijkt me leuk! :))
Wat balen Kaitlyn dat het nu even niet zo lekker gaat.. Heb je wel zin in een rustig stapritje? Of is dat ook maar niks als ze zo snottert? (Geen idee of het zo aanstekelijk is als menselijke verkoudheid trouwens. :oo) In mijn ervaring wordt er toch veel meer gepraat en kennis gemaakt met elkaar dan echt gecrosst en dergelijke. Vinden wij wel heel leuk, maar doen we meestal als we iedereen met wie we op pad gaan (paard en ruiter) beter kennen en weten waar we aan toe zijn. :D

Ik denk dat we inderdaad vanaf een bepaald punt kunnen starten of elkaar in groepjes meeten ergens.. Anders moet iedereen ergens anders weer afhaken tijdens de rit en alleen terug, da's misschien minder gezellige afsluiting.. :o Ik wil wel samen een route afstemmen. Zijn we inmiddels best goed in geworden. Maar lekker dolen samen is ook heerlijk. :D lief dat mensen bij jullie op het erf kunnen Paige. Wij sluiten dan makkelijk bij de zandweg aan. :D

Afgelopen zondag maakten wij ons laatste ritje van dit jaar. Een beetje verdwaald bij Ede Driesprong. Daar komen we eigenlijk nooit en gingen we naar huis over de mtb-paden naar dat ene klaphek bij die inrichting.. oeps := maar! Het was weer geweldig. :D Zó blijk dat de rust weer terug is!

Afbeelding

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 18:06

Leuk! Ik kan ook de 12e!
Ik steek bij Amadeus de rotonde over en ga daar door het klaphek om op de hei te komen. Zou top zijn als het rondje daar in de buurt langskomt, dan haak ik aan?
Ben geen held in de weg vinden, anders hoor ik wel welke richting ik op moet :)
Mijn voorkeur is ook een rustig rondje ivm conditieopbouw en nog een stuk terugrijden vanaf de hei..

Als jullie liever een lange rit maken 2u of langer sluit ik liever een andere keer aan als ze fitter is!