Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 21:28

Volgens mij is dat eigendom van mevr van Wijk? Die gaat dat nooit goedkeuren ben ik bang.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:35

Cinnepin schreef:
Ik zag het al voorbij komen op een fb groep, wist niet dat het vandaag was. Ik ken de weg heel goed daar waar het ruiterpad loopt. Zijn het de officiële routes of nieuwe routes?

De officiële routes. We hebben samengewerkt met de boswachter van de gemeente Rhenen, prima vent, kun je goed mee werken en overleggen.
Hij kwam zelf ook met de verkeerssituatie bij 136/137.


Drico schreef:
136 en 137 zijn toch geen rare oversteken? In elk geval, hebben wij nooit een probleem mee gehad :P

Wij kwamen dan altijd vanaf het pad van Van Miltenburg:

136: rechtdoor gelijk oversteken
137: stukje rechts langs het fietspad en dan tussendoor oversteken naar de Trimbaan

136 oversteken klopt, dat mag. Maar... je mag vanaf de kant van Miltenburg niet over het fietspad om over te steken naar 137. Je kunt (technisch gezien) over de weg, maar gevaarlijk.

Er loopt een paadje vanaf 137 naar 136, parallel aan de weg. Die kun je dus gebruiken als verbinding tussen die knooppunten.

Zoals ik het zag kun je vanaf Miltenburg goed oversteken naar 136/Defensieweg, maar andersom is onoverzichtelijk. Je kunt dan niet goed naar rechts de Autoweg bekijken.
Op 137 had ik dus het tegenovergestelde: vanaf 137/Trimbaan naar Miltenburg kan prima, je kunt beide kanten van de weg goed zien. Maar vanaf Miltenburg naar de Trimbaan is juist weer onoverzichtelijk door de bosjes die dan links van je zijn. Naar rechts kun je wel goed kijken.

Dat stukje fietspad aan de kant van Miltenburg is dus verboden, en daar zoeken we dus een nettere / veiligere oplossing voor. Mijn idee was om aan de rand van de akker (maar dan nét in de bosrand) nog een pad te maken, maar de vraag is of dat nodig is (ik kom daar zelf niet te paard eigenlijk). Dat mini-vakje bos is van de gemeente Rhenen, dus wie weet kan daar wat mee.
Andere optie (maar das vast duurder) zou zijn om drempels te leggen op dat stuk, maar ja... geen idee of de gemeente daar aan mee zou werken.

Andere creatieve ideeën zijn welkom, maar als jullie zeggen 'joh, mens, doe niet zo moeilijk', ook prima natuurlijk :P

Drico schreef:
Zijn jullie/ze misschien ook bezig met proberen te realiseren van paden op landgoed Prattenburg??

Nee, Prattenburg is (nog lang) niet zo ver. Als ik het goed begreep, kost het hun geld (geen klein bedrag) om het landgoed open te stellen voor publiek. Dat betalen ze dus privé. Kort door de bocht: als ze er geen geld in zien / het meer kost dan het oplevert, wordt het sowieso niks.
Ik vind het ook erg jammer, zou daar graag een paar paden willen, zodat je een ander / korter / langer rondje kunt maken, maar voorlopig: helaas.
Wie weet met het vignet straks?

MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:23

136/137 geen ervaring mee. Ik rijdt meestal vanafd de parkeerplaats Kwintelooijen.
Jammer dat je nog steeds niet fatsoenlijk vanuit Kwintelooijen via Defensieweg de Veenendaalsestraatweg kan oversteken ri. het "grote" bos bij Elst en Amerongen. Het paardenpad/ruiterroute eindigt op de punt bij Remmerden. Oversteken is daar niet goed mogelijk en gevaarlijk. Vroeger kon je bij de oude jeugdherberg oversteken (paaltje 135).
Alleen is er nu geen duidelijke aansluiting meer. Knooppunt 135 ligt daar een soort van verloren en heeft nergens aansluiting.
Het zou mooi zijn als daar een oplossing voor zou komen zodat je veilig kan oversteken op paden waar het mag.
Je zou kunnen omrijden via Kasteel Prattenburg maar dan moet je echt een stuk om en bovendien een onveilig stukje langs de kruising bij de Cuneraweg (of als veiliger alternatief vanaf daar op de parkeerplaats starten; "P Groene Entree Prattenburg")
Ik snap niet helemaal waarom je niet meer mag oversteken van 135 naar 115. (legaal :-) )

Afbeelding

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:07

Vind ik ook jammer inderdaad, Ik ga dan ook via kasteel prattenburg. Is ook korter als ik b.v richting Overberg wil rijden

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:27

@MightyMickey

Dat komt omdat dat stuk ook is opgekocht door mevrouw van Wijk aka Landgoed Prattenburg. Die willen dus totaal geen paarden op hun terrein (zie hierboven ook de reactie van Hilary)

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 19:39

Drico schreef:
@MightyMickey

Dat komt omdat dat stuk ook is opgekocht door mevrouw van Wijk aka Landgoed Prattenburg. Die willen dus totaal geen paarden op hun terrein (zie hierboven ook de reactie van Hilary)


Klopt, ik ben haar eens tegen gekomen ..ik reed op een niet ruiterpad, kwam ze aan in dr jeep. Niels gaf haar bijna een zet dat ze in de modder zou vallen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:58

Als het goed is, spreek ik woensdag de regioconsulent(en) en boswachter van Rhenen weer, dan zal ik dat stuk eens navragen. Het is jammer dat de aansluiting weg is inderdaad :j
Ik zie ook niet echt een alternatief anders dan eerst langs de weg Elst in en dan door de wijk weer omhoog naar de Westerlaan / 115.
We moeten op dat stuk sowieso nog nieuwe markering zetten, vanaf 136 naar 135 en naar de oversteek.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:06

Drico schreef:
@MightyMickey

Dat komt omdat dat stuk ook is opgekocht door mevrouw van Wijk aka Landgoed Prattenburg. Die willen dus totaal geen paarden op hun terrein (zie hierboven ook de reactie van Hilary)

Zou ik ook niet willen als het me geld zou kosten.

Wat een rare constructie, trouwens. Geld moeten betalen om andere mensen van je terrein te laten genieten :?.

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:29

_San87_ schreef:
Drico schreef:
@MightyMickey

Dat komt omdat dat stuk ook is opgekocht door mevrouw van Wijk aka Landgoed Prattenburg. Die willen dus totaal geen paarden op hun terrein (zie hierboven ook de reactie van Hilary)

Zou ik ook niet willen als het me geld zou kosten.

Wat een rare constructie, trouwens. Geld moeten betalen om andere mensen van je terrein te laten genieten :?.

Oh maar ook al zou ze er geld voor krijgen dan nog wil ze er geen ruiters op.

Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben als er een soort van penning komt om op landgoed Prattenburg te mogen rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:32

vilheide schreef:
_San87_ schreef:

Zou ik ook niet willen als het me geld zou kosten.

Wat een rare constructie, trouwens. Geld moeten betalen om andere mensen van je terrein te laten genieten :?.

Oh maar ook al zou ze er geld voor krijgen dan nog wil ze er geen ruiters op.

Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben als er een soort van penning komt om op landgoed Prattenburg te mogen rijden.

Dat is haar goed recht, natuurlijk. Ik weet ook niet of ik ruiters op mijn terrein zou willen, moest ik zo veel grond hebben.

Blijf het alsnog vreemd vinden dat er betaald moet worden om anderen van je terrein te laten genieten :).

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:43

_San87_ schreef:
vilheide schreef:
Oh maar ook al zou ze er geld voor krijgen dan nog wil ze er geen ruiters op.

Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben als er een soort van penning komt om op landgoed Prattenburg te mogen rijden.

Dat is haar goed recht, natuurlijk. Ik weet ook niet of ik ruiters op mijn terrein zou willen, moest ik zo veel grond hebben.

Blijf het alsnog vreemd vinden dat er betaald moet worden om anderen van je terrein te laten genieten :).


Ik blijf het vreemd vinden dat je voor alles en iedereen je landgoed openstelt omdat je vind dat iedereen daar van moet kunnen genieten uitgezonderd mensen met paarden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:45

Volgens mij krijg je subsidie bij openstelling (per hectare), maar je moet het ook onderhouden. De paden moeten veilig zijn, dus je moet regelmatig bomen (laten) schouwen. Dat kost volgens mij al meer dan de subsidie je oplevert.
Dat is ook de reden voor de aanstaande paardenpenning op de Utrechtse Heuvelrug. Terreineigenaren krijgen gewoon te weinig geld om alle paden fatsoenlijk te onderhouden.

@vilheide: fietsers houden ze ook niet van bij Prattenburg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:47

vilheide schreef:
_San87_ schreef:

Dat is haar goed recht, natuurlijk. Ik weet ook niet of ik ruiters op mijn terrein zou willen, moest ik zo veel grond hebben.

Blijf het alsnog vreemd vinden dat er betaald moet worden om anderen van je terrein te laten genieten :).


Ik blijf het vreemd vinden dat je voor alles en iedereen je landgoed openstelt omdat je vind dat iedereen daar van moet kunnen genieten uitgezonderd mensen met paarden.

Ik weet niet wie er wel en niet zijn toegelaten en wanneer t iedereen behalve mensen met paarden is, dan zal ze een hekel hebben aan paarden. Dat is vervelend voor mensen met paarden, maar dat mag. Nadeel van over privé grond willen, de eigenaar bepaalt :).


Hilary schreef:
Volgens mij krijg je subsidie bij openstelling (per hectare), maar je moet het ook onderhouden. De paden moeten veilig zijn, dus je moet regelmatig bomen (laten) schouwen. Dat kost volgens mij al meer dan de subsidie je oplevert.
Dat is ook de reden voor de aanstaande paardenpenning op de Utrechtse Heuvelrug. Terreineigenaren krijgen gewoon te weinig geld om alle paden fatsoenlijk te onderhouden.

@vilheide: fietsers houden ze ook niet van bij Prattenburg.

Aaaah, op die manier kost het geld. Duidelijk. Ik kan me voorstellen dat er best wat geld in gaat zitten idd.

En het klinkt alsof ze vooral niet dol zijn op activiteiten die de paden behoorlijk belasten. Kan ik me iets bij voorstellen, helemaal wanneer veel uit eigen zal betaald moet worden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:52

Ja, dat idee heb ik ook, maar volgens mij wilden ze de fietsers ook weren van het fietspad. Van asfalt.

Wie weet als het een nulbalans is om paden te hebben, dus dat het net zoveel kost als het oplevert. Maar dat kan ik niet inschatten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:54

Hilary schreef:
Ja, dat idee heb ik ook, maar volgens mij wilden ze de fietsers ook weren van het fietspad. Van asfalt.

Wie weet als het een nulbalans is om paden te hebben, dus dat het net zoveel kost als het oplevert. Maar dat kan ik niet inschatten.

Ah, dat maakt t weer anders.

Maar goed, paarden mogen er iig niet komen. Ik snap de keuze wel. In t bos van Rhenen (bij Landgoed de Tangh) liggen er regelmatig paardenflatsen midden op t pad, loopt ook niet heel prettig, tbh.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:58

Ik denk dat we alle markering eind van de week er wel weer in hebben zitten. Dan kan de boswachter weer gaan handhaven. Niet leuk, maar paardenflatsen op plekken waar ze niet horen, is dat ook niet.

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:59

Hopelijk komt er een tijd dat er enkele ruiterpaden op het landgoed komen of in elk geval een aansluiting komt vanaf de Zandheuvelweg naar het Amerongsebos.

Misschien dat straks de kinderen van Asch van Wijk wat soepeler zijn dan hun ouders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:06

Hilary schreef:
Ik denk dat we alle markering eind van de week er wel weer in hebben zitten. Dan kan de boswachter weer gaan handhaven. Niet leuk, maar paardenflatsen op plekken waar ze niet horen, is dat ook niet.

Tof! Ik ben benieuwd, ook voor mezelf en mijn toekomstige paard :P.

Ik weet eerlijk gezegd niet of die flatsen daar wel of niet 'horen' :=.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 21:21

vilheide schreef:
Hopelijk komt er een tijd dat er enkele ruiterpaden op het landgoed komen of in elk geval een aansluiting komt vanaf de Zandheuvelweg naar het Amerongsebos.

Misschien dat straks de kinderen van Asch van Wijk wat soepeler zijn dan hun ouders.


Ik hoop met je mee

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:25

vilheide schreef:
Hopelijk komt er een tijd dat er enkele ruiterpaden op het landgoed komen of in elk geval een aansluiting komt vanaf de Zandheuvelweg naar het Amerongsebos.

Misschien dat straks de kinderen van Asch van Wijk wat soepeler zijn dan hun ouders.

Ik hoop het ook met je mee, leuke toevoeging voor een rondje bos. Misschien als de penning wat oplevert...

San, heb je al een paard op het oog?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:26

Hilary schreef:
vilheide schreef:
Hopelijk komt er een tijd dat er enkele ruiterpaden op het landgoed komen of in elk geval een aansluiting komt vanaf de Zandheuvelweg naar het Amerongsebos.

Misschien dat straks de kinderen van Asch van Wijk wat soepeler zijn dan hun ouders.

Ik hoop het ook met je mee, leuke toevoeging voor een rondje bos. Misschien als de penning wat oplevert...

San, heb je al een paard op het oog?

Nee, dat zit er door onze (reis)plannen de komende jaren nog niet in :D. Maar ooit komt er weer een eigen paard :j.

MightyMickey
Berichten: 63
Geregistreerd: 28-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:30

[quote="Hilary"]Als het goed is, spreek ik woensdag de regioconsulent(en) en boswachter van Rhenen weer, dan zal ik dat stuk eens navragen. Het is jammer dat de aansluiting weg is inderdaad :j

Misschien toch eens bespreken dat je vanaf de punt v Remmerden (zie kaartje) linksaf ri de oversteekplek kan (pnt 135) en dan aansluiting op 115.
Dan kom je volgens mij toch niet over verboden gebied?
Of wel ?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:09

Alle donkergroen op het kaartje tussen 135 en 115 is Prattenburg. Het was wel altijd ruiterpad, volgens mij van Utrechts Landschap, tot Prattenburg het dus kocht. Maar ik heb één van de regioconsulenten er wel over gehoord, over dat pad. Ik weet alleen niet wat de tussenstand is. Maar zij (regioconsulenten) willen dat ook gewoon terug als pad, dus daar zal het niet aan liggen.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:37

_San87_ schreef:
Maar goed, paarden mogen er iig niet komen. Ik snap de keuze wel. In t bos van Rhenen (bij Landgoed de Tangh) liggen er regelmatig paardenflatsen midden op t pad, loopt ook niet heel prettig, tbh.


De eigenaren van De Tangh hebben zelf meerdere paarden dus daar wordt sowieso met regelmaat in het bos gereden :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:40

Drico schreef:
_San87_ schreef:
Maar goed, paarden mogen er iig niet komen. Ik snap de keuze wel. In t bos van Rhenen (bij Landgoed de Tangh) liggen er regelmatig paardenflatsen midden op t pad, loopt ook niet heel prettig, tbh.


De eigenaren van De Tangh hebben zelf meerdere paarden dus daar wordt sowieso met regelmaat in het bos gereden :j

Dat weet ik, ijslanders. Maar dat was het punt niet.