Elfstedentocht voltooid!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:31

Misschien dat de randstad mentaliteit bij mij in de buurt ook niet meehelpt. Fijn dat het zo goed is gegaan. Lees met plezier jullie verslag.

Horizonnig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:33

Aah Anouk wat vet!!!! Supergaaf dat je dit gedaan hebt joh!

Horizonnig

Berichten: 139
Geregistreerd: 21-01-17
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:38

Horizonnig schreef:
Aah Anouk wat vet!!!! Supergaaf dat je dit gedaan hebt joh!


Sorry foutje, moeder van Anouk :')
Alsnog heel gaaf!!

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:43

Superleuk! Wij hebben hem jaren terug ook gereden, maar dan met een 200 man en een 100 paarden. Brings back memories!!

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 23:46

maessie schreef:
Superleuk! Wij hebben hem jaren terug ook gereden, maar dan met een 200 man en een 100 paarden. Brings back memories!!


Jee dat lijkt me pas echt ingewikkeld! Hoe ging dat precies in zijn werk?

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 23:55

MissToseland schreef:
Super! Ik kwam jullie tegen toen jullie net de 100km weg over waren gestoken richting Bolsward. Realiseerde me te laat dat jullie dat waren..

Fijn dat de missie geslaagd was. Ik kon niet meer even langskomen in lutje Lollum, kwam die dag terug van de Veluwe haha


Nog bedankt voor de tip hè! Super overnacht daar en de paarden waren dolgelukkig met het lange gras. Leuk gehad op de Veluwe?

Paardenfann4
Berichten: 1349
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:01

Geweldig zeg, wat een avontuur. Prachtige foto's ook.

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 00:21

Allereerst bedankt voor alle leuke reacties! Volgende dagverslag:

Elfstedentocht dag 3, van Rinsumageast naar Lutje Lollum 41,6 km.

De dag begint na een zalige nachtrust met een heerlijk ontbijt dat de eigenaren van B&B Claercamp klaargemaakt hebben voor ons. Ook de paarden zijn vannacht met een ruime stal en bergen hooi lekker bijgetankt. Om kwart voor tien vertrekken we met vrij veel en koude wind maar in ieder geval zonder regen vandaag. We volgen in het begin een klein stukje de Dokkumer E over het fietspad. Maar daarvoor moesten we eerst een enorm steil fietsersbruggetje slechten waar een bordje " fietsers afstappen" bij stond. Nou zijn wij natuurlijk geen fieters dus je zou zeggen dat wij gewoon hadden kunnen blijven zitten, maar just in case het gevaarte toch maar aan de hand genomen. Daarna steken we terug de polder in die op veel plaatsen rustig en met weinig verkeer is. De rit verloopt eigenlijk buitengewoon vlot en met hier en daar even pauzeren en onderweg boodschappen doen belanden we om 17.00 uur op het ook al weer luxueuze B&B Lutje Lollum vlak voor Franeker. En daar nemen we het nu nog even van want vanaf morgen worden de onderkomens toch weer een stuk Spartaanser dan de afgelopen twee nachten ( en niets went natuurlijk zo makkelijk als luxe ). Maar de grootste kilomerklappers hebben we nu wel al gehad, hiervandaan is iedere dag ongeveer "maar"
32 km. Morgen staat stempelen in Franeker en Harlingen op het programma.

Alle foto's genomen tussen Dokkum en Franeker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ps de app kent geen "stilstaan" dat ziet hij dus als stappen. Maar we hebben iedere dag alles bij elkaar wel 1,5 of twee uur pauze gehouden

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:28

Wat gaaf zeg! Als kind was dit mijn droom, de elfstedentocht te paard. Omdat er voor elke vorm van voortbewegen wel een officiële elfstedentocht is, behalve te paard.

Jammer dat ik het niet wist, ik had jullie graag langs zien komen

Elodie
Berichten: 102
Geregistreerd: 02-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:29

Wat gaaf!! Mooi ook om dit samen met je dochter te hebben kunnen doen! Leuke verslagen :)

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:36

Heel gaaf! Leuk om te Lezen ook

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 00:37

Wat super leuk om te lezen. Jullie komen langzaam bij mij in de buurt (en ja ik herken de B&B ook).

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 03:51

Wat een mooi avontuur.. Petje at.
Zoals je het beschrijft, lijkt het appeltje eitje.. : :+
Maar het lijkt mij dat de paarden/ pony en amazones wel een goede conditie nodig hebben. Hoe hebben jullie dit voorbereid?
Ik ben benieuwd naar je verdere verhalen en foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:46

Geweldig zeg :D, wat leuk om te zien! Superbrave paarden zo te zien.
Ik ben ook benieuwd naar de voorbereiding, lijkt me best pittig.

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 07:49

Elfstedentocht dag 4, van Lutje Lollum naar Bolsward 33,5 km

De dag begon vandaag met een ibuprofen en de gedachte dat we gistermiddag het literpak laag-van-de-helling- wijn misschien toch maar beter in de supermarkt hadden kunnen laten liggen. Om mezelf toch nog een beetje fris en fruitig te voelen trakteer ik mezelf dan maar op het eerste schone T-shirt en eerste paar schone sokken in 3 dagen. Ons onbijt heeft Cathelijn gisteren al gesmeerd en ingepakt zodat we vanochtend vrij vlot kunnen vertrekken. Om klokslag negen zijn we dan ook al gearriveerd bij ons eerste stempelpunt voor vandaag, grand cafe de Doelen in Franeker. En met de stempel weer in de pocket begint dan de sneltreinvaart toeristische route door Franeker: achtereenvolgens de Martinikerk, het Raadhuis, het Planetarium en het Korendragershuisje. Daarna gaan we richting Harlingen over een prachtige rustige kronkelweg. In Harlingen rijden we door de haven naar het VVV kantoor dat toevalliger wijs naast de Subway zit. Wat vervelend nu rond lunchtijd, de gesmeerde boterham moeten nog maar even in de tas blijven. Daarna vervolgt de route naar het zuiden. Alegro heeft vandaag ineens zijn " bruggetjes vind ik eigenlijk toch wel stom"' dag. Helaas voor hem is zijn achterwaarts gaan zo goed bevestigd dat wanneer ik hem dan 180 graden draai en hem dan achterwaarts tot halverwege de brug rijd, hij dan uit een soort automatisch reactie de opdracht keurig uitvoert en hij dan tegen wil en dank ineens toch er midden op staat. Als ik hem dan weer de goede kant op draai komt er dan bij hem heel even een wolkje boven zijn hoofd van wel GVD, hoe kom ik hier nu ineens terecht?! Om dan toch maar gelaten zijn weg te vervolgen, de sukkel trapt er iedere keer weer in . Rond drie uur bereiken we camping Half Hitchum in Bolsward. De tentjes werden opgezet in de moestuin met uitzicht op de paarden en we zochten eindelijk eens op wie nu die Bonifatius (waar we nu al tig kerken van gezien hebben) eigenlijk in godsnaam was. Cathelijn kookte vol overgave pizza met thuisbezorgd.nl. As we speak zitten we met dikke buiken op de bank in de gemeenschappelijke ruimte. Nu nog koffie, douchen en op stok. Morgen staan ruim 30 kilometer en sightseeing Bolsward, Workum en Hindelopen op het programma.


Afbeelding
Martinikerk Franeker

Afbeelding
Raadhuis Franeker

Afbeelding
Planetarium Franeker

Afbeelding
Korendragerhuisje Franeker

Afbeelding
Onderweg naar Harlingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3 keer foto's Harlingen

Afbeelding
Foto genomen door vvv werknemer Harlingen
Afbeelding
En gelijk ff parkeren voor de subway
Afbeelding
Richting Bolsward
Afbeelding
Paardensnackpauze

Afbeelding
Geïnstalleerd op camping Half Hitchum

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:55

Wat een leuk verslag! Is de bonte een IJslander? De Shetlander doet ook goed mee! Krijgt de dame op de sulky geen last van haar rug zo zonder leuning?

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:17

Echt een superleuk verslag!

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:30

Wat een prachtige tocht, en dan ook gewoon inclusief sightseeing. Leuk om te lezen.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:33

Wow gaaf! Als ik dit zie krijg ik nog meer heimwee naar Friesland. Wat een prachtige provincie is het toch <3

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:59

Werkelijk geweldig! *\o/*

jankawijnsma

Berichten: 450
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Raard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:35

Wauw superleuk! Ik als echte Fries herken alle foto's en idd wat is Friesland mooi!!!
Ik heb met een vriendin de 11stedentocht ook gereden maar dat is inmiddels alweer 20 jaar geleden. Ik op mijn draver en mijn vriendin op de kruising Fjord. het was 1 van de mooiste vakanties ooit! We hebben trouwens het stuk IJlst Stavoren en Sloten niet gedaan omdat we weg waren in een week dat het heel heet was en we daardoor minder kilometers per dag konden maken dan gepland. We hadden trouwens een route en stempelkaart via het VVV besteld, hadden jullie dat ook?
We deden hem op eigen houtje en hadden een tent mee. We kampeerden gewoon bij mensen op een stukje weiland, in Sneek waren de paarden ook op een manege en sliepen we bij een studiegenoot in de stad. Waar wij ons over verwonderden is alle geweldige mensen die we tegen kwamen en hoe enthousiast en aardig iedereen was. Het is ook wel een unicum, er zijn zoveel verschillende soorten 11stedentochten maar te paard gebeurt heel weinig, ik heb na mijn draver ook niet meer een paard gehad waar ik hem mee zou kunnen rijden maar het paard dat ik nu heb is wel geschikt dus wie weet!
Ik ben trouwens wel verbaasd dat jullie over dat steile bruggetje gegaan zijn vlakbij Birdaard waar op staat "fietsers afstappen". Ik wil er ook graag een keer langsrijden maar durf niet over dat bruggetje. ze gleden dus niet? Want ik vind m enorm stijl!
Ik woon vlakbij de B&B Claercamp, de buren van Claercamp zijn Joke en Pier en dat is familie van mij. Ik vermoed dat jullie langs die weg naar Dokkum zijn gegaan en niet meer over het fietspad langs het water want dan was je langs mijn paarden gereden die staan bij de boer met herten, aan de Dokkumer Ee.

Hoe kwamen jullie op het idee deze tocht te maken?

ItsmeElise

Berichten: 47
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:52

Gave verslagen joh! Leest lekker weg.
Klinkt ook echt gaaf om te doen met je paard. Misschien iets voor de toekomst haha

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:53

Zo leuk!! Ik kom net op het juiste moment, Bolsward woohoo *\o/* *\o/* :+

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:26

Super leuk dit!!
Ik fantaseer al jaren van een vakantie ritje met de menwagen. Maar afgelopen twee jaar druk bezig geweest met kinderen maken misschien volgende zomer ook maar zo iets plannen

Pauline2cv
Berichten: 153
Geregistreerd: 14-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:27

Wat ontzettend stoer dat jullie dit gedaan hebben zeg! Je schrijft leuk en de foto's zijn prachtig. Geniaal trouwens, achterwaarts een bruggetje over _/-\o_