Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 13:20

Ook al rij ik in mijn dagelijks leven niet meer, als ik op reis ben en er doet zich een gelegenheid voor, stap ik graag weer in 't zadel voor een onvergetelijke rit.

Het is ook nog de kunst om een plek te vinden waar je gewoon serieus mag rijden en het geen 'disneyride' (stapvoets) wordt met 'n groepje mensen dat voor 't eerst op 'n paard zit.

In Monument Valley kun je écht rijden. Als je via Roy Black een privérit boekt krijg je een Indiaan mee als begeleiding en mag je in volle galop. Een aanrader dus!

Wie heeft ook tips voor een mooie ritten buiten Nederland?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:34

ik ben van januari tot en met maart naar Nieuw Zeeland geweest. dat is ook echt een aanrader! ik ben in de Bay of Island (Noorder eiland) geweest:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook strandritten op Black Sand Beach is een echte aanrader!
Afbeelding

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 13:38

Ohw wow! Dat ziet er geweldig uit! Ik wilde in NZ eigenlijk ook gaan rijden, maar op het laatste moment ging het niet door. Dat was dan wel op het Zuidereiland bij Queenstown bij stallen waarvan de paarden hebben gefigureerd in de LOTR-films. Op het noordereiland hadden we een te druk reisprogramma, maar het landschap leent zich er daar heel goed voor.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:39

Rainbow beach horses in Queensland is ook een aanrader! :)

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:43

Het Zuidereiland staat op mijn lijstje voor de volgende keer! ik ben echt benieuwd of het daar net zo mooi is (of mooier) *\o/*

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:16

Tja, je kunt ervoor naar de andere kant van de wereld (als je de kans hebt, ook zeker doen!) maar het kan zeker zo ruig en niet te ver weg.
http://www.cumbrianheavyhorses.com/

Als ze het nog net zo goed organiseren als jaren geleden, dan kan het nog dichterbij (en iets goedkoper) er ook pittig aan toe gaan:
http://www.hostellerieherock.be/

Voor beide geldt dat enige serieuze rij ervaring noodzaak is, maar dat heb je ook wat!
Er gebeuren geen onverantwoorde dingen, maar zowel in B als GB kunnen en mogen dingen die in NL nogal eens als "niet verantwoordt" worden bestempelt.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:15


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Mooiste paardrijtochten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:19

Ziet er ook goed uit zeg!

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:15

Ik heb in Panama en Costa Rica ook een aantal keer gereden. Ik was in het laagseizoen dus steeds alleen met de gids op pad (op verschillende plekken). Een rit in Caldera was echt een hoogtepunt, thuis heb ik Ijslanders en het was dus erg leuk een keer een Paso te proberen :D

Afbeelding

Op IJsland kun je natuurlijk op vele plekken prachtig rijden. Een uurtje tölten door de lavavelden of een aantal dagen op pad met een groep losse paarden.