Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:45

Vorig jaar had ik de 1000 net niet gehaald. Dus dat doel is nu binnen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:48

vandaag een redelijke grote uitdaging aangedaan

zo zijn we vertrokken:
-ik op flint
-verzorgster met blesco
-weilandgenootje met haar pony aan de hand

onderweg:
-nog altijd ik en verzorgster op hetzelfde paard
-mijn moeder (rijd 40 jaar) het paard van mijn weilandgenootje vast

nog wat verder:
-moeder ondertussen OP het paard

in het bos:
-weilandgenootje op flint gezet en zelf op haar paard gekropen

het was naar ons zeggen een klein tourtje en heel veel stappen, maar we hadden een pony bij die nog NOOIT was buiten gaan rijden maar super braaf was (buiten een rodeo bij een klein drafje)
endomondo stond wel gewoon aan, ik zat wel op een ander paard maar ik had de mijne wel bij ;)
Afbeelding
Afbeelding

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:01

Oh dus jij zit niet zo heel ver boven mij Sabine! Ik zit op 358. Loop achter op het schema van vorig jaar :Y).
Maargoed toen had ik er nog 2.. -O-

Fabster jij hebt ook een kleinere pony toch?

Chalinka dat is een flinke rit voor de eerste keer.

Zijn er mensen die endomondo pro hebben?
Wat is nu echt een verbetering tegenover de gratis versie ?

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:08

Ik weet niet meer wat ik vorige challenge had.
Ik zit nu al op dik 1200, maar ben sinds eind december echt aan het trainen voor endurance en dan gaan de km best hard.
Alleen sinds 1 januari heb ik al 660 km gereden.
Vanavond weer een heerlijk rondje van bijna 19 km aan de stand toegevoegd.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:15

En dat is voor ons nog dromen haha.
Ik wil graag naar een plaatselijk cafétje bij ons, maar dat is 9km heen en 9km terug, en ik ben bang dat ze dat nog niet kan :')

Hoe snel kun je KM's eigenlijk opbouwen?
We rijden nu wanneer we een klein rondje doen 8km en een groot rondje eigenlijk nog max 13km.
Maar als ik dan zie hoe snel sommige opbouwen vraag ik me af of ik niet gewoon te voorzichtig ben :o

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:26

Een goed jaar geleden (april 2016) was Elmo moe als we 9 km hadden gereden.
Toen was hij een maand of 4 echt onder het zadel aan het werk.
In december reden we onze eerste 20+ afstand (22,8). En toen was hij ook moe hoor ;-) En toen hebben we nog niet echt hard gereden ofzo, geloof zo'n 3 uur onderweg geweest, dus rond de 7 km/u gemiddeld.

En eind maart onze eerste wedstrijd van 21 km met 11,5 km/u gemiddeld.

Dan moet ik erbij zeggen dat ik zo'n 3X per week in het bos train. En ik heb vorig jaar de km eerst als handpaard naast m'n andere pony opgevoerd, onbelast dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:31

Tyrcanol schreef:
Oh dus jij zit niet zo heel ver boven mij [naam]! Ik zit op 358. Loop achter op het schema van vorig jaar :Y).


Ik ben dan ook niet al teveel concurrentie voor iemand _O-
Maar vind het wel leuk dat het al meer is dan vorig jaar. Misschien is de 500 km nog wel haalbaar O:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-17 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:33

Mijn doel is idd ook minimaal 3x in de week het bos in.

Hmm lastig jij doet ook lekker rustig aan. Sommigen schieten echt van 6km naar 24..

Ik denk eigenlijk dat ze het ritje naar t café wel kan.. 9 km heen, dan rusten en 9km terug..

Nou Sabine voor mij toch wel. Je staat nog altijd boven mij :D

500 gaat je lukken!! :j
Dat was vorig jaar mijn doel en dat heb ik ook gehaald :)

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:35

Ik hoop het, zou het ergens wel cool vinden, is toch ook een mooie grens. Maarja, vorig jaar had ik dat doel ook volgens mij..

Ik zat daarstraks eens in mijn statistieken te kijken, 3 jaar geleden een rit van 24 km gedaan.. dat zou ik zo graag weer willen! Was toen wel met de koets maar toen was hij achteraf gezien slechter dan nu (paar dagen erna is ook dat ongeluk gebeurd) dus wie weet. Maar we zien wel. Eerste doel is regelmatiger 10+ km te rijden, zitten maar héél weinig ritten van bij in de laatste jaren heb ik ontdekt :=

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:04

Wij hadden toeschouwers vanavond :D

Afbeelding

@Tyrcanol, ik zou het gewoon proberen, dat cafeetje! Lekker pauzeren tussendoor en dan vallen die losse stukjes van 9 km wel mee! Paarden met een beetje basisconditie zouden dat prima aan moeten kunnen, lekker rustig aan :j

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:04

Als ik vorig jaar met dit jaar vergelijk heb ik de afstand van vorig jaar ruim overschreden met ongeveer 300km

Gisteravond mijn nieuw speeltje getest. De Polar M400 Equine. Dit na het testen met een geleende Polar van een vriendin. Nu geen 2 smartphones meer mee slepen.

Afbeelding

Genghis had bij het opzadelen een HS van 37 en tijdens een schrikmoment een piek van 131. tijdens het draven met een snelheid van 10,6km/uur uiteindelijk een HS van 104. Volgens mij is dat goed. Toch?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:32

Tof dat je je doel behaald hebt Fabster!

Eerste jaar had ik in totaal 1300km geloof ik, zit nu net op 400 ofzo? Is gewoonweg heel veel veranderd in m'n leven...

104 klinkt in mijn oren prima Alex. Hoelang duurt het dan weer dat ie zakt na je draf stuk?

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:06

Jaan81 schreef:
104 klinkt in mijn oren prima Alex. Hoelang duurt het dan weer dat ie zakt na je draf stuk?


Ff snel gekeken, en het zakte gister binnen de minuut naar 86.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:40

Wij zitten ook nog niet aan de 1000 in één jaar. Ik heb in de winter echt een dipje altijd, in die maanden max 30 km gereden per maand :'). Hoop dat dat deze winter wel anders wordt.

Leuk he rijden met hartslagmeter Alex, ik vind het heel leerzaam in ieder geval.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:44

Hartslagmeter, wil ik ook :P

Mijn streven is gemiddel 100km per maand, ik nu op 678 voor dit jaar, dus lopen prima en in deze groep zit ik op 1146, dus voor 1 augustus 1200km is haalbaar (mits niks zich op doet := )

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:55

Ik heb nog niet zoveel kilometers gemaakt geloof ik :=. Maar goed met met een klein mannetje van 8 maanden thuis ben ik blij met elke kilometer die ik in het zadel kan zitten :').

mooney

Berichten: 7781
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 14:09

In de eerste maand van de eerste challenge reed ik 100 km per week :') . Mijn totaal was toen 1315 km (hint: als je op de computer kijkt kan je dat terugvinden bij finished challenges als je dat leuk vindt). De twee keer daarna redelijk stabiel met 946 km en 972 km.
Maar ik zit nu op 274 km dus deze challenge gaat even een dipje zijn :') , ik heb nu ook een pensioenado en merrie met veulen aan de voet. Dus ik heb gewoon even een pauze met buitenactiviteiten, die ook niet stopt voor het eind van deze challenge. Dus dit wordt mijn eindstand dit jaar :') . Als Vu (veulentje) wat ouder is ga ik mijn merrie weer oppakken en af en toe aan de wandel met de kleine is ook wel goed voor wennen aan verkeer. Dus de volgende challenge hoop ik weer wat actiever mee te doen!

Ondertussen lees ik gezellig mee, komen steeds leuke foto's langs!

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:11

18 km is prima te doen als je maar luistert naar je paard, als je spontaan 10 km/h wilt rijden terwijl je normaal 13 met 7km/h doet dan gaat er iets niet goed. Nu zijn er zat paarden die het gewoon trekken, maar ook zat die wel daar al kapot van gaan. Ik rijd zelf al jaartje of 3 20(+) km afstanden en korter, maar ben sneller gaan rijden. De eerste keer dat ik boven de 8 km/h kwam was fantastisch joh en nu hebben we laatst boven de 13 km/h gereden :):)

En het allerbelangrijkste: als ik dan de volgende dag op stap heeft ze geen spierpijn.


Ik ga ook voor de 1000. Wij maken er per week 50-60 momenteel, wat ik eigenlijk wel wil uitbreiden en zitten nu op 600. Dus het moet wel lukken :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:23

Ik heb net even gekeken, zit alweer bijna op mijn aantal kilometers van de vorige challenge en dan moet de vierdaagse nog komen :D !

1000 km per jaar haal ik niet meer sinds ik fulltime werk en vaker bakwerk doe helaas.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:54

Afbeelding

Ik doe sinds gisteren mee aan de challenge :D
Normaal doen we altijd een rit van een 6tal km, die probeer ik nu wat uit te breiden.
Heb altijd wat schrik voor die opbouw we zijn nu bijna 1,5 maand terug bezig na een rust van 4 maanden door droes en wil echt niet te snel gaan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:17

Tyrcanol schreef:
Fabster jij hebt ook een kleinere pony toch?


Ik heb een fjord

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:20

Bliksem schreef:
Wij zitten ook nog niet aan de 1000 in één jaar. Ik heb in de winter echt een dipje altijd, in die maanden max 30 km gereden per maand :'). Hoop dat dat deze winter wel anders wordt.

Leuk he rijden met hartslagmeter Alex, ik vind het heel leerzaam in ieder geval.



Ik heb juist dipjes in de zomer. Ik vind die hitte echt vreselijk.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:14

Oh my bad. Dan vergis ik me met iemand anders denk ik :)

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:28

Gisteren heerlijk gezwommen met een stalgenootje en de paarden. Vandaag het zadel er weer op gegooid. De eerste dazen zijn weer gespot, maar daar laten we ons niet uit het veld slaan.

Afbeelding

Morgen heeft een cursusdag Trainingplan maken voor je paard. Hopelijk krijgen we meer tips en tricks om de training te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:02

De 400 km gehaald *\o/*

Afbeelding

Zag dat mijn beste resultaat in de challenge 648 km was, dus dat zou betekenen nog 250 km om dat te breken.. zou dat haalbaar zijn? O:) Ach, geen idee, maar de 500 km zou wel moeten lukken :Y)

Wat wel jammer is is dat die stomme dazen precies een kalender meedragen.. het is juni en hup, ze verschijnen massaal :( Was best vervelend rijden, en het gaat er niet op beteren natuurlijk...