Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:31

Robijntjah schreef:
Ik wil wel eens met mensen afspreken in bijvoorbeeld de Meinweg, strabrechtse heide etc.

En in De Pan!

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 17:33

Ja, daar kan ik ook wel weer eens heen haha!

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:18

Afbeelding
Heerlijk genoten van het winter Wonder land vandaag. Wel alleen maar gestapt. Bodem was aardig hard bij ons :j

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:32

Vandaag rondje gedaan van 6 km.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:17

Gisteren check bij de DA. Peesblessure is goed aan het herstellen maar nog geen groen licht om de training volop te hervatten. Had ik ook niet verwacht. Pistewerk gewoon rustig aan blijven opbouwen. Goede nieuws: buitenritten mogen wél flink uitgebreid worden, zolang het wel beheerst en gecontroleerd blijft. Dus hoofdzakelijk stappen en stukjes draven, maar we hebben een go *\o/*

We kunnen weer wat serieuzer mee beginnen doen in kilometers vreten :D

MaritB

Berichten: 8648
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 09:41

Wat een goed nieuws!

Ik heb woensdagavond een klein rondje gedaan met stalhouder samen. Haar pony is nog in beleerfase en Doortje mag begeleiden :)

Vanaf volgende maand verwacht ik weer langere ritten te gaan maken.

Eh trouwens, zal ons even voorstellen:

Marit (31) getrouwd met Dion en samen 2 kindjes. Bram (5) en Fleur (3).
Samen met Doortje mijn shetlandermerrie mennen we heel wat kilometers. De afgelopen 2/3 maanden voornamelijk in de binnenbak, maar straks zeker weer meer buiten. We zijn bijna 1 jaar een combi maar wel echt al een team, echte match.

Vroeger hield ik al van uren in het zadel, nu uren op de wagen.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cchanny

Berichten: 8888
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:37

Mijn IJslander en ik hebben behoorlijk wat jaren achter de rug met continue blessures en herstelperiodes.

Alleen nu loop ik tegen het feit aan dat ik zijn conditie erg slecht vind.
Hebben jullie tips voor het opbouwen?

Het is niet dat hij snel moe is, maar wel snel buitenadem. Je hoort hem snel ademen en heeft lang nodig om op adem te komen. Staat ook regelmatig te pompen.
Rondjes van 8 a 9 km doet hij vrolijk en met enthousiasme. Maar hij ademt dus dan snel vrij luid.

LoveBodin

Berichten: 4372
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 10:49

Hoe lang doe je over die rondes?
En wat gebeurt er als je verder gaat?
Merk je weleens iets van spierpijn (of is die daar niet expressief genoeg voor)?
Die van mij gaat vrij snel wat hoger in de ademhaling, maar lijkt verder nergens last van te hebben. 30km op normaal tempo loopt ie zonder problemen. Echt pompen doet hij dan overigens niet, alleen na flinke galopsessies. Die van mij geeft overigens wel aan als hij spierpijn heeft, of halverwege wat langzamer wil en daar luister ik ook naar. Hij is gelukkig heel expressief en geeft dingen best goed aan.

Cchanny

Berichten: 8888
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:38

LoveBodin schreef:
Hoe lang doe je over die rondes?
En wat gebeurt er als je verder gaat?
Merk je weleens iets van spierpijn (of is die daar niet expressief genoeg voor)?
Die van mij gaat vrij snel wat hoger in de ademhaling, maar lijkt verder nergens last van te hebben. 30km op normaal tempo loopt ie zonder problemen. Echt pompen doet hij dan overigens niet, alleen na flinke galopsessies. Die van mij geeft overigens wel aan als hij spierpijn heeft, of halverwege wat langzamer wil en daar luister ik ook naar. Hij is gelukkig heel expressief en geeft dingen best goed aan.

Hij begint wel steeds meer zich te uiten :j Maar is erg hard van zichzelf. Ik merk geen spierpijn. Die rondes van 8 km doe ik in een uurtje vaak. Soms wat langer, soms wat korter. Maar moet ook zeggen dat ik doordat ik zijn conditie slecht vind. Ook niet iedere dag rij. Dus als ik zo'n ronde heb gedaan waarin hij flink heeft gewerkt. Dan longeer ik de dag er na of wandel ik een rondje aan de hand.

Echt langzamer gaat ie niet uit zichzelf. Hij loopt vrolijk zijn rondjes, oortjes er op. Met flinke explossies zo nu en dan. :') Een piep, gooi met het hoofd, scheet en we vliegen in galop er vandoor. Vaak haal ik hem zelf wat eerder terug omdat ik vind dat hij dan hoog in zijn ademhaling zit. Als hij wel wat langzamer wilt, mag dat van mij ook. Totdat hij vind dat we daarna wel weer gas er op kunnen zetten.

Ik zou zelf graag ook wel een keertje met een hartslagmeter willen trainen. Om te kijken naar zijn hartslag.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:18

Ik heb om de conditie op te bouwen van mijn paard na blessure een trainingstraject gevolgd bij cool runnings

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:31

Pavo heeft een in-shape programma, maar dan start je echt vanaf 0 natuurlijk.
Is een opbouwschema zoals bij endurance misschien niets voor jullie? De laagste klasse is 20km. Die zijn voorzien op combinaties die vanaf kleinere afstanden starten. Denk dat je hier op bokt dan wel info kan vinden.

SandraWierda

Berichten: 1444
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 17:03

Cchanny schreef:
LoveBodin schreef:
Hoe lang doe je over die rondes?
En wat gebeurt er als je verder gaat?
Merk je weleens iets van spierpijn (of is die daar niet expressief genoeg voor)?
Die van mij gaat vrij snel wat hoger in de ademhaling, maar lijkt verder nergens last van te hebben. 30km op normaal tempo loopt ie zonder problemen. Echt pompen doet hij dan overigens niet, alleen na flinke galopsessies. Die van mij geeft overigens wel aan als hij spierpijn heeft, of halverwege wat langzamer wil en daar luister ik ook naar. Hij is gelukkig heel expressief en geeft dingen best goed aan.

Hij begint wel steeds meer zich te uiten :j Maar is erg hard van zichzelf. Ik merk geen spierpijn. Die rondes van 8 km doe ik in een uurtje vaak. Soms wat langer, soms wat korter. Maar moet ook zeggen dat ik doordat ik zijn conditie slecht vind. Ook niet iedere dag rij. Dus als ik zo'n ronde heb gedaan waarin hij flink heeft gewerkt. Dan longeer ik de dag er na of wandel ik een rondje aan de hand.

Echt langzamer gaat ie niet uit zichzelf. Hij loopt vrolijk zijn rondjes, oortjes er op. Met flinke explossies zo nu en dan. :') Een piep, gooi met het hoofd, scheet en we vliegen in galop er vandoor. Vaak haal ik hem zelf wat eerder terug omdat ik vind dat hij dan hoog in zijn ademhaling zit. Als hij wel wat langzamer wilt, mag dat van mij ook. Totdat hij vind dat we daarna wel weer gas er op kunnen zetten.

Ik zou zelf graag ook wel een keertje met een hartslagmeter willen trainen. Om te kijken naar zijn hartslag.


Er zijn er tegenwoordig ook die een hartslagmeters verhuren. Ik zou anders eerste eens beginnen met 5km stap rondjes. Dat is echt mega goed voor conditie opbouw.

Caily

Berichten: 12526
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 05:50

Is het paard geschoren? Ik rij Tinkers en de ijsbeer types, kunnen hun warmte niet kwijt en pompen dan ook. Worden ze niet ziek van, maar hartslag, die grofweg gelijk gaat met ademhaling, is dan wel te lang heel hoog. En dat zorgt voor verzuring. Ondanks dat ik zo natuurlijk mogelijk paarden hou, scheer ik daarom wel, of pas de training aan. Paarden raken warmte kwijt door zweten, die van mij kon het echt in straaltjes af lopen, dus daar was niks mis mee. Als een paard niet goed zweet, kan dat komen door een disbalans in mineralen/vitamine. Met een IJslander 8km/hoog meer rijden, kan ik voorstellen dat wintervacht warm is.

Endurance ruiters met een koudbloed scheren als ze hoger komen gerust in de zomer ook zelfs…

Spierpijn treedt op rond 48 uur, dus 2 dagen wel trainen gevolgd door 2 dagen niet, zou wat dat betreft een fijner ritme zijn. Na een intensievere training een dagje lichte training kan spierpijn wel voorkomen. Maar qua banden en pezen is om de dag trainen juist tactisch.

Persoonlijk kijk ik vooral naar het paard. Mijn revalidatie paard maak ik microschade mee, enige manier om sterker te worden voor haar. Ze heeft dus echt hersteltijd nodig. Bij zware training bedenk ik van te voren hoeveel dagen vrij ze minimaal krijgt, op het oog dan desgewenst langer. Bij normale of lichte training kijk ik naar wat ze zelf (gelukkig heel duidelijk) aangeeft. Soms heb ik niks gedaan en twijfel ik toch, dan heeft ze ook vrij. Maar feitelijk gaan we op deze manier al 6 maanden goed met alleen lange pauzes door ongemakken aan mijn kant. De dag na een zware training, haar een lichte training geven zou wellicht leuk zijn voor de spieren, maar voor haar ideale recept voor meer ongemak.

mirriejj

Berichten: 3612
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 07:35

Robijntjah schreef:
Ik wil wel eens met mensen afspreken in bijvoorbeeld de Meinweg, strabrechtse heide etc.
`


LoveBodin schreef:
Ik doe ook mee, net weekje op vakantie geweest en gisteren de wind dus maar getrotseerd. We vlogen eerst alle kanten op, maar na een lekker stuk draven werd het snel een stuk veiliger en relaxter. Was op zich wel te verwachten na een week stilstaan, waarvan 2 dagen ivm het weer compleet binnen staan.
De kms gaan zo echt lekker, 100 km per maand gaan we wel redden.

Vroeg me af hoe crossen hier wordt gezien trouwens. Het is niet in de bak, maar een echte buitenrit is het ook niet. Al voelt dat in Ysselsteyn soms wel haha.

Als er iemand trouwens een keer leuk vindt om samen te rijden, stuur maar een PB. Wij staan in omgeving eindhoven, maar heb een trailer en gaan regelmatig richting de veluwe.


Jullie zijn altijd welkom om eens mee te rijden op de meinweg, wij rijden daar standaard. Al ligt ons tempo (kleine haflinger) wel iets minder hoog, zo rond de 7-8 km per uur.

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:58

Mijn motivatie is echt weer ver te zoeken helaas. Ik baal hier zo van. Weer werkt nu ook niet mee natuurlijk. Heb nergens zin in ofzo. Echt ik haat dit gevoel zo erg!

Chantalla

Berichten: 1442
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:17

JoycexEnya schreef:
Mijn motivatie is echt weer ver te zoeken helaas. Ik baal hier zo van. Weer werkt nu ook niet mee natuurlijk. Heb nergens zin in ofzo. Echt ik haat dit gevoel zo erg!


Jij stond redelijk bij mij in de buurt toch? Als het werkt voor de motivatie kunnen we ook wel eens samen op pad als je wil. Mijn tinkermerrie staat aan het Drents Friese wold, aan de kant van Diever. Momenteel wat trailerissues maar als dat beter is kan ergens anders in de buurt ook.

Anderen die eens mij willen zijn natuurlijk ook welkom :)

MalaQ

Berichten: 1400
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:53

JoycexEnya schreef:
Mijn motivatie is echt weer ver te zoeken helaas. Ik baal hier zo van. Weer werkt nu ook niet mee natuurlijk. Heb nergens zin in ofzo. Echt ik haat dit gevoel zo erg!


Vervelend is dat, maar zou jezelf vooral geen druk opleggen... Komt wel weer hoor! De lente helpt altijd wat beter dan de huidige periode voor mij.



Ik heb vandaag wel weer heerlijk genoten van een ritje. M'n rondjes zijn nog vrij kort want ik hou niet van koude tenen, dus zit steeds rond de 7km, maar prima voor deze periode van het jaar :D


Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5955
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:15

Chantalla schreef:
JoycexEnya schreef:
Mijn motivatie is echt weer ver te zoeken helaas. Ik baal hier zo van. Weer werkt nu ook niet mee natuurlijk. Heb nergens zin in ofzo. Echt ik haat dit gevoel zo erg!


Jij stond redelijk bij mij in de buurt toch? Als het werkt voor de motivatie kunnen we ook wel eens samen op pad als je wil. Mijn tinkermerrie staat aan het Drents Friese wold, aan de kant van Diever. Momenteel wat trailerissues maar als dat beter is kan ergens anders in de buurt ook.

Anderen die eens mij willen zijn natuurlijk ook welkom :)



Ja daar woon ik denk half uurtje vandaan met de trailer, wil wel keer jou kant op komen :) heb wel eens geparkeerd bij Shakespeare theater volgens mij

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:10

Wat een heerlijk ritje vandaag. In de sneeuw rijden is zo leuk. Het was nergens glad, zelfs gegaloppeerd.

Lisa_22
Berichten: 351
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:29

Hier ook eindelijk weer een rondje gedaan!
Heerlijk, maar wel koud haha!
Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 20:30

Hier ligt echt niks. Zo saai. Wel een beetje bevroren grond her en der maar een gezellig ritje gemaakt met een vriendin.

happyhorse

Berichten: 4387
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 00:31

Vandaag en morgen stonden er weer ritjes op de planning. Maar vanwege de sneeuw en dat op sommige stukken glad is. Het risico maar niet genomen en de ritjes afgezegd.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:57

Robijntjah schreef:
Hier ligt echt niks. Zo saai. Wel een beetje bevroren grond her en der maar een gezellig ritje gemaakt met een vriendin.

Ow, helemaal niks? Dat dat zoveel scheelt op een stukje van 15 km afstand of zo... Hier ligt al behoorlijk wat, en in het bos, nog eens 10 km de andere kant op echt veel.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 15:20

Ja op sommige stukjes kwamen we wat tegen;

Afbeelding
Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:32

Ow, dat is hier echt stukken meer ja!

Afbeelding