Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emori

Berichten: 13126
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:09

Elke keer gelukkig wel droog kunnen rijden.
Alleen de autumn desert trail zondag word wel een beetje nat denk ik :+

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8352
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:12

Ik zit steeds in de bus met regen dus ik heb nog geluk gehad :D

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:19

Ik merk nu gelijk al veel minder enthousiasme om op pad te gaan met dit weer :') M'n paard doe ik er ook echt echt geen plezier mee haha. Toch stiekem een beetje een mooi weer ruiter :D

Dorine92
Berichten: 5340
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:17

Ik vond mn eerste ritje gisteravond wel heel lekker. De tweede begon het ineens te bliksemen dat vond ik wel heel eng

Sherivey
Berichten: 8722
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 09:26

Bliksem vind ik ook nooit zo fijn.

Had dat tijdens mn laatste wedstrijd := gelukkig was dat maar heel kort en geeft Titane er niks om

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:17

Ik ben ook niet perse fan van regen en wind maar als het droog is tijdens het zadelen en wegrijden heb ik er lak aan.

Helaas zelf even niet fit dus lekker geklooid in ons eigen paradijs.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8722
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 11:30

Robijntjah, precies dat. Heb van de week ook in rap tempo gepoetst en gezadeld zodat ik droog kon opstappen

Bloodymary
Berichten: 4554
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:40

Net twee uur kunnen rijden. Na de regen, in de zon! Nu wordt het weer slechter, goede timing.

Bloodymary
Berichten: 4554
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 13:41

Wat staan ze er toch lekker bij, Robijntjah!

Marije_jiplover

Berichten: 25351
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:18

Ik heb hier gereden net voor de regen en grotendeels in de zon.
Als ik naar de natuur kijk, mag er nog steeds wel wat water bij na alle droogte, dus op zich ben ik ook wel weer blij met de regen.
Maar in de regen rijden is ook niet echt mijn hobby.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 14:22

Oh jaloers op jullie! Helaas dikke hoofdpijn hier dus het zit er echt niet in.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 15:13

Ik haat het om in de regen te vertrekken :+ hier is er geen pijl op te trekken. Ene moment heerlijk zonnetje, gelijk erna waai en spoel je zowat de straat af. Komende week hopelijk weer wat meer tijd om met paard te doen, zit even zonder trailer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 21:46

Met goede moed naar de paarden vertrokken rond 17u, met het idee om toch een rondje te maken. Regenjas aan en gaan.

Helaas op de weide bij het vullen van een hooinet overvallen door een giga plensbui... ik was na 5m rennen naar de schuilstal al doorweekt tot op mijn ondergoed -O-
Geen buitenrit dus.

Dorine92
Berichten: 5340
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 17:52

Varekaj schreef:
Met goede moed naar de paarden vertrokken rond 17u, met het idee om toch een rondje te maken. Regenjas aan en gaan.

Helaas op de weide bij het vullen van een hooinet overvallen door een giga plensbui... ik was na 5m rennen naar de schuilstal al doorweekt tot op mijn ondergoed -O-
Geen buitenrit dus.

Hier wel twee uur door de stortregen gereden. Was best lekker maar wil nou echt wel een goede waxjas. Iemand op bokt kwam met eentje die als een soort jurk over je zadel valt. Dat lijkt me ideaal

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 23:30

Ik had echt geen zin om doorweekt nog op te gaan zadelen en vertrekken. Als je droog vertrekt en je droog kan houden scheelt een hoop tegen zeiknat aan je rondje beginnen, zeker met die fikse wind.

Marije_jiplover

Berichten: 25351
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:04

Ja droog vertrekken is idd wel zo'n beetje voorwaarde ja, als 't al regent bij vertrek dan is de lol er op voorhand wel af ja.

scooby09

Berichten: 2213
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:22

Nou viel dit weekend niet mee om droog te vertrekken.

Donderdag redelijk droog gereden maar het weekend niks gedaan.
Hopelijk ergens deze week nog tijd voor een ritje.
Maar mijn vakantie is voorbij vandaag weer werken dus hopelijk lukt het nog voor het donker.

scooby09

Berichten: 2213
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 06:25

Dorine92 schreef:
Varekaj schreef:
Met goede moed naar de paarden vertrokken rond 17u, met het idee om toch een rondje te maken. Regenjas aan en gaan.

Helaas op de weide bij het vullen van een hooinet overvallen door een giga plensbui... ik was na 5m rennen naar de schuilstal al doorweekt tot op mijn ondergoed -O-
Geen buitenrit dus.

Hier wel twee uur door de stortregen gereden. Was best lekker maar wil nou echt wel een goede waxjas. Iemand op bokt kwam met eentje die als een soort jurk over je zadel valt. Dat lijkt me ideaal

Ik heb ook wel eens naar zo`n jas gekeken idd.
Mooie jassen maar we enorme lappen.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:34

Lange jassen zijn vooral fijn met niet teveel wind (of een bomproof paard).

Ik heb gister samen met een vriendin nog een rondje gedaan op haar paarden. Niet droog gebleven, maar extreem doorweekt waren we ook niet trouwens. Kilometers onder een andere sport weggeschreven omdat het niet mijn eigen paard was.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 08:08

Een regendeken bij buitenrijden met veel wind is ook geen goed plan als je paard niet bomproof is. Die kunnen ook makkelijk opfladderen en opvliegen. Met een staartriem die dan onder de staart kruipt en begint te trekken kan je lelijk verkeerd uitkomen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:14

Ik heb ook een lange regenjas. Zo n Waxcoat model. Is alleen geen waxcoat. Maar je kan die lange flappen om je benen doen, dus ook met wind valt t flapperen nog wel mee, vind ik. En met wind flappert alles. Ook wat niet aan jezelf of je paard zit. Dus dan is het met een niet bomproof paard overal lastig, denk ik. Nadeel van deze jas, is dat hij bij flinke, lange regenbuien toch gaat doorlekken. Maar extra inspuiten gaat wel helpen, denk ik. Dus dat ben ik nog van plan

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:16

Het is met name het geflapper van je jaspanden (of uitrijdeken) in de ooghoeken van je paard, dat maakt het lastig. Andere dingen kunnen ze vaak veel beter overzien.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:03

Hilli schreef:
Het is met name het geflapper van je jaspanden (of uitrijdeken) in de ooghoeken van je paard, dat maakt het lastig. Andere dingen kunnen ze vaak veel beter overzien.


Die plak je dus om je benen. Maar die van mij heeft daar geen last van, gelukkig. Die vind brievenbussen in het wild veel enger :D

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 10:05

Wat dacht je van mensen die voorover gebukt staan tijdens het tuinieren, of stilstaande fietsers! :')

Dorine92
Berichten: 5340
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 11:21

Mijne zijn zelfs parapluproof dus dat is geen probleem. Ik ga gewoon wat verschillende dingen kopen die waterdicht zijn. Mijn ski jas van de decathlon is gister helaas wel echt doorgelekt dus tips zijn welkom. En de kipwarm broek van decathlon trouwens ook doorgelekt. Die kan dus ook geen stortregen hebben blijkbaar
Denk dat ik sowieso die loesdau regenjasjurk ga kopen maar denk ook een waterdichte overbroek en een rijponcho en een regenpak.
Maar wil wel echt goed waterdicht spul hebben. Geen troep. 1x kopen en heel lang plezier is mijn motto. Hoeft niet per se duur te zijn, als het maar goed is