Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:25

Ik kan alleen mijn arab en de ijs in het donker rijden, de rest is bang in het donker :+

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:28

Oh echt? Ik wist niet dat paarden dat waren. Staan toch ook buiten in het donker. Maar bij een buitenrit ziet alles er natuurlijk anders uit dan normaal. En dat is raar voor die autistische beestjes.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:02

Modena kreeg ik ook nooit het erf af, of voorop in de groep. Ik ben gewoon steeds rustig eraf gegaan, dan maar wandelen tot ik er weer op kan. Het kwam vanzelf goed. Inmiddels mogen er geen eens andere paarden meer voor haar en is ze alleen braver dan in de groep.

In het donker wil zij altijd harder dan mij veilig lijkt, doodeng!

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:07

Fijn om dit soort succesverhalen te horen. Denk ook wel dat het goed komt, probeer het echt minimaal 3 x per week te doen en merk nu al vooruitgang na twee weken. Nog niet het erf af, maar wel in het bos al paden nemen die van huis af gaan. Dat gaat steeds beter. Vanmiddag ook weer 11 km gedaan. Het is hier heerlijk zonnig weer. Ik zie dat ik zelfs nog gestegen ben in de challenge naar 7. Maar zitten wel wat kilometers bij nu dat ik er naast loop. Maar het merendeel er op gelukkig.

Fleur_BB

Berichten: 28
Geregistreerd: 31-03-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:35

Hee, het lijkt mij leuk om ook mee te doen aan deze challenge. Het lijkt alleen of de persoon die ik als vriend moet toevoegen op endomondo heel lang niet heeft gereden. Klopt het wel dat ik nogsteeds haar moet toevoegen en een berichtje moet sturen om mee te doen?

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:38

Ja volgens mij wel :j

Hier eindelijk weer eens een groter rondje gereden. We hebben de afgelopen tijd vooral in het bos tegenover stal gereden. Maar vanmorgen de Posbank weer eens opgezocht. Het was prachtig met de mist!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:47

Wauw wat een mooi rondje met die schotten erbij!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:13

Wow, wat een plaatjes, zo mooi!

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 20:46

Prachtig! Lijkt wel in het buitenland met die heuvels.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:13

Die laatste foto zou een schilderij kunnen zijn!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 04:04

Bloodymary schreef:
Ook nog op een bepaalde manier, heb je tips? Of ook gewoon vaak doen en blijven volhouden? En staakten die dan ook omdat ze niet graag alleen waren? Jij hebt Cas gezien met andere paarden, hoe lekker hij dan buiten is. Dan geloof je toch niet dat hij alleen zo moeilijk doet he.

Wat ik doe is gewoon wel erop. En dan mag het paard rechtdoor lopen in de door jou gekozen richting, en hij mag eventueel als hij blijft lopen ook wat van de rechte lijn af wijken met een lichte intentie om om te draaien (meestal uit zich dat in slingerend van links naar rechts lopen maar alsnog wel de goede kant op). Op zich mag stilstaan ook, als hij maar niet achteruit in de staak gaat als je hem weer probeert aan te drijven. Als hij omdraait, neem je de draai over door hem in 1 vloeiende beweging nog een half rondje extra door te draaien zodat hij weer in de oorspronkelijke richting staat. Als hij de intentie heeft om gelijk weer om te draaien draai jij hem weer nog sneller een extra half rondje om. Als hij toch in plaats van stilstaan of vooruit lopen, besluit achteruit te gaan, prima, maar dan enkel en alleen in de richting waar jij heen wilde. En als je dan dus een kilometer lang achteruit moet rijden, prima. Die kilometer haal je toch niet, dan is paard het al lang spuugzat.
Dit werkt eigenlijk altijd top behalve bij steigeraars

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 04:07

[***] schreef:
Dorine92 schreef:
Hier steeds nachtritjes
https://vimeo.com/367630875


Wat een kerstverlichting :D Maar valt wel goed op!
Heb je nu lampjes aan de neusriem van je paard of dergelijke?

Hoeveel km rij je zo in het donker? Lijkt me wel speciaal.

Ja lampjes van 1 euro van de deen. En de frontriem is eigenlijk een paardenbeen verlichting ding met usb oplaadbare led
En hoeveel km.. meestal ergens tussen de 10 en 20

@daihyo wat een mega mooi gebied en super foto’s <3

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:39

Dank je voor de tips Dorine. Zo doe ik het eigenlijk ook wel. Cas is geen steigeraar en ook geen omdraaier. Maar als hij echt niet wil en je drijft door kan hij wel flinke rodeosprongen gaan maken met zo'n bolle rug, als hij boos wordt, maar dat is eigenlijk een heel stuk minder de laatste tijd, komt eigenlijk niet meer voor. Achteruit lopen doe ik ook, alleen hij is dan zo slim dat hij ondanks mijn been geven zijn kontje toch in de andere richting weet te draaien. Maar we blijven proberen en het gaat echt als steeds beter, zijn ook nog maar net anderhalve week alleen bezig. En op de terugweg is hij zo lekker, dan is hij gewoon totaal ontspannen. Gek beest.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:52

Bloodymary schreef:
Dank je voor de tips Dorine. Zo doe ik het eigenlijk ook wel. Cas is geen steigeraar en ook geen omdraaier. Maar als hij echt niet wil en je drijft door kan hij wel flinke rodeosprongen gaan maken met zo'n bolle rug, als hij boos wordt, maar dat is eigenlijk een heel stuk minder de laatste tijd, komt eigenlijk niet meer voor. Achteruit lopen doe ik ook, alleen hij is dan zo slim dat hij ondanks mijn been geven zijn kontje toch in de andere richting weet te draaien. Maar we blijven proberen en het gaat echt als steeds beter, zijn ook nog maar net anderhalve week alleen bezig. En op de terugweg is hij zo lekker, dan is hij gewoon totaal ontspannen. Gek beest.

Dan niet doordrijven maar stilstaan tot hij het zat wordt. Rodeo zit niemand op te wachten. Gewoon in alle geduld laten zien dat de enige optie luisteren is
En wb dat achterwaarts.. stel z’n kont gaat naar rechts stuur jij ook naar rechts tijdens het achterwaarts gaan. Rechterhand helemaal opzij dus. Proberen de schouder rechtser te krijgen dan de kont

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:37

Gaan we doen. Bedankt!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 18:54

Na een poos gekwakkel met paard zijn we weer aan het opbouwen. Vandaag 11 km *\o/*
We kwamen wisenten tegen. Een soort mini bizons. Kid vond ze maar raar. Het was heerlijk vandaag om buiten te rijden.
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:16

Hier een rat gespot tijdens 1 van mijn nachtelijke ritjes. Had hem gevolgd met mijn hoofdlamp en uiteindelijk ging ie dus zwemmen zoals je ziet op de foto
Afbeelding

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:29

We hadden hier een paard dat een keer een halve middag op de hoek van de straat heeft gestaan. Chocomel erbij, praatje met de buurman en gewoon wachten tot ze opgaf en toch maar ging lopen. _O-

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:07

Ik heb er dit weekend 61 km bijgereden, weekendje logeren op de Veluwe helpt wel :j. Trots op mijn 24-jarige merrie die nog zo lekker kan werken!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:10

Oh ik hoop zo dat ik dat ook kan zeggen over 5 jaar. Dat je gewoon nog zoveel kilometers kunt maken met je oudje

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:22

Hilli schreef:
Ik heb er dit weekend 61 km bijgereden, weekendje logeren op de Veluwe helpt wel :j. Trots op mijn 24-jarige merrie die nog zo lekker kan werken!


Ja een NVVR weekend of een endurance wedstrijd tikken ook altijd wel lekker aan :Y)

Dorine92 heeft volgens mij gewoon paarden die niet poepen, een wasmachine die zichzelf vult en leegt en was die zichzelf opvouwt en boodschappen die gewoon de koelkast invliegen :+

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:57

Nou dit weekend ook wel km gemaakt .
Dat begon vrijdag 50 km met de racefiets.
Zaterdag 30 op de mountainbike.
En vanmiddag 8 km te paard.

Vieze beesten Dorine.

Justkid lopen die bij jou in de buurt dan ?
Bij welk aantal km op je kaartje lopen ze .

Heerlijk Hilli je was in mijn achter tuin had ik al gezien ja.
Was prachtig weer de afgelopen dagen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:36

@scooby09 ze lopen op het schietterrein bij Harskamp bij km 5 ong. Achter een hek.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:21

Arabesk schreef:
Hilli schreef:
Ik heb er dit weekend 61 km bijgereden, weekendje logeren op de Veluwe helpt wel :j. Trots op mijn 24-jarige merrie die nog zo lekker kan werken!


Ja een NVVR weekend of een endurance wedstrijd tikken ook altijd wel lekker aan :Y)

Dorine92 heeft volgens mij gewoon paarden die niet poepen, een wasmachine die zichzelf vult en leegt en was die zichzelf opvouwt en boodschappen die gewoon de koelkast invliegen :+

Haha nee Dorine heeft een fijne baan en altijd haast en tijd tekort maar wél een heel leuk leven :D

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 15:06

Te weinig uren in een dag :j

Ik heb vanmiddag vrij genomen en ga eens even lekker genieten want het is nodig :o
Paardlief gisteren geschoren dus ze zal weer lekker fit zijn!