[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:30

Hier in het bos hebben wij 1 ruiterroute. In een half uur ben je daar door heen. Verder rijden we gewoon op de normale paden in het bos. Of de wandelroute (mag niet. :+) soms passeer ik een moutenbike pad, maar dat vind ik nog wel eens spannend met hard aankomende mountenbikers, je bent dan toch schuldig als er wat gebeurd.

Wij kunnen hier veel kanten op. Direct het bos in, landweggetjes, langs kanaal, over graspaden en door de woonwijk. Ik zou niet gelukkig worden als we niet buiten konden rijden.


Moeten jullie door veel verkeer als je op buitenrit gaat?

Gisteren nog een kudde paarden met veulens tegen gekomen.


Afbeelding

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:02

AmoorM schreef:
Hier in het bos hebben wij 1 ruiterroute. In een half uur ben je daar door heen. Verder rijden we gewoon op de normale paden in het bos. Of de wandelroute (mag niet. :+) soms passeer ik een moutenbike pad, maar dat vind ik nog wel eens spannend met hard aankomende mountenbikers, je bent dan toch schuldig als er wat gebeurd.

Wij kunnen hier veel kanten op. Direct het bos in, landweggetjes, langs kanaal, over graspaden en door de woonwijk. Ik zou niet gelukkig worden als we niet buiten konden rijden.


Moeten jullie door veel verkeer als je op buitenrit gaat?

Gisteren nog een kudde paarden met veulens tegen gekomen.


[ [url=m/scbZbt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ligt er een beetje aan welke weg je kiest. Je hebt wegen met alleen maar bos, maar kunt ook velden/wegen combineren als je door de wijken gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:20

Welke route doe jij meestal?

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:13

Ligt een beetje aan de tijd die ik heb, maar ik vind het rijden door de wijk persoonlijk heel leuk, en mijn nieuwsgierig Aagje vindt het ook leuk. Vooral trots als een pauw bij een rood stoplicht staan _O-

Maar meestal is het een gevalletje "deaf en galop wegen aan elkaar rijgen".

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:14

Rondje uitgestapt na het (harde) werk in de bak.
Afbeelding

Suliko

Berichten: 4315
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:17

@AmoorM, hier, de veluwe boven Schaarsbergen, rijden we vanaf stal direct het bos in. Maar alle stukken bos zijn als het ware in vakjes geknipt door (snel)wegen. Wel veel ruiterpaden gelukkig! In ons 'eigen' stuk bos kan je zo'n 8 km rijden qua rondjes en vanaf daar kan je in principe 3 kanten op richting andere stukken bos, maar dan moet je een rustige oversteken of onder een snelweg door. Vanaf die bossen kan je weer naar grotere bossen en het Hoge park de Veluwe en de Veluwezoom, ook dan moet je weer een weg oversteken of zelfs onder en over meerdere snelwegen. De paarden zijn het gelukkig gewend en vinden het geen probleem!
Maar afgezien van die oversteekpunten kan je uren aan een stuk rijden en ontelbaar veel opties aan routes. Dus ik heb niets te klagen!

Rondje vandaag in de miezerregen.
Afbeelding

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:07

Rijden jullie alleen maar buiten?
Ja!
Hoe vaak gaan jullie naar buiten?
3/4x per week
Hebben jullie vaste rondjes? Of bedenk je ter plekke waar je naar toe gaat?
We starten gewoon en dan ontstaat er een rondje, ik probeer te variƫren. Dan blijven we niet altijd op de ruiterpaden. We rijden al gauw 2 uren en het gebied is dan toch te klein qua ruiterpaden.
We moeten wel de weg oversteken hier en daar. Of stukjes in (goede) bermen om van het ene in het andere bosje te komen.
De Veluwe lijkt me geweldig ook al moet je onder/over snelwegen heen!
Gister met mijn dochter gereden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanmiddag en morgen weer! *\o/*
De variatie zit hem trouwens nu ook meer in met wie ik door het bos rij.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:13

Mooie fotos allemaal weer, wat is het overal nog lekker groen! Hier is het alweer droog en dor...

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 19:11

Ik meld me hier ook weer eens. Vorig weekend al veel nieuwe plekken ontdekt ( zie onderschrift), vandaag een nieuwe route proberen te ontdekken die sinds 1 maand nieuw aangelegd is in onze achtertuin.... we zijn niet helemaal goed gereden en dan kom je bijzondere dingen tegen :+


Afbeelding

En we kwamen uit op een camping ( de reeenwissel), gelukkig zijn daar ook paarden , die hebben ons weer de goede kant op geholpen. +:)+


Afbeelding

Anoniem

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:38

Wat lijkt het mij heerlijk om een gemarkeerde route te rijden. Niet nadenken over verdwalen of route, gewoon paaltjes volgen en gaan en genieten. Dat heb je hier niet zo.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:24

AmoorM schreef:
Wat lijkt het mij heerlijk om een gemarkeerde route te rijden. Niet nadenken over verdwalen of route, gewoon paaltjes volgen en gaan en genieten. Dat heb je hier niet zo.

Hahaha nou wij zijn gister ondanks dat we de route volgden toch verdwaald, doordat ze enkele omleidingsroutes in de route hadden gedaan :Y)

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:19

AmoorM schreef:
Hier in het bos hebben wij 1 ruiterroute. In een half uur ben je daar door heen. Verder rijden we gewoon op de normale paden in het bos. Of de wandelroute (mag niet. :+) soms passeer ik een moutenbike pad, maar dat vind ik nog wel eens spannend met hard aankomende mountenbikers, je bent dan toch schuldig als er wat gebeurd.

Wij kunnen hier veel kanten op. Direct het bos in, landweggetjes, langs kanaal, over graspaden en door de woonwijk. Ik zou niet gelukkig worden als we niet buiten konden rijden.


Moeten jullie door veel verkeer als je op buitenrit gaat?

Gisteren nog een kudde paarden met veulens tegen gekomen.


[ [url=m/scbZbt.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hier meer dan 100 km aan ruiterpaden om de hoek. 5 min van stal, dus ben wel erg verwend!!!
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:40

Waar woon jij Lynn? Ik wil daar ook wonen. :+

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:48

AmoorM schreef:
Waar woon jij Lynn? Ik wil daar ook wonen. :+


Kaatsheuvel. Aan de loons en drunense duinen. Echt een prachtig natuurgebied!

Anoniem

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:32

Vanavond een rondje door "ons" bos gedaan, lekker vertrouwd en relaxt. Dit rondje is ca 7 km, hebben z'n 1 uur en 20 minuten gereden. Veel gestapt. :o Hier onder een impressie van het rondje wat we vaak doen. Sorry, beetje veel foto's gemaakt haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:04

Leuk hoor AmoorM ziet er lekker relaxt uit.
Ben vandaag ook weer geweest zijn er mensen die rijden met oornetje met franjes? Of gewoon oornetje. Hebben jullie er weleens last van dat ze dan makkelijk het hele hoofdstel afschudden?

Paaltjes volgen is bij mij meestal niet zo'n succes. Ben zo aan het genieten van de omgeving dat ik meestal alles voorbij rijdt. Of als ik met een ander paard weg ben gaan we zo snel dat we ze ook missen. :')

Ging vandaag goed. Hopelijk blijft het een stijgende lijn.

Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 23:17

Leuk! Ik rijd nooit met oornetjes eigenlijk. Ik vind het wel leuk staan!

Wij hebben hier 1 paaltjes route (wandelroute) die ken ik uit m'n hoofd. Wij hebben hier wel soms van die fiets paaltjes met een route nr erop. Misschien moet ik die maar eens gaan volgen en kijken waar we uit komen. :+

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:44

Ziet er mooi uit hoor dames!!! T gaat erom dat we genieten met onze paarden! Of het nu een klein bosje is, groot bos of strand! We kunnen lekker rijden. Ik zou er niet aan moeten denken om nooit buiten te kunnen rijden. Ik heb eerder dat ik mijn lessen verleng omdat ik sneller buiten ga rijden dan trainen in de bak haha! Doe het mezelf aan...

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:00

Lynn2014 schreef:
Ziet er mooi uit hoor dames!!! T gaat erom dat we genieten met onze paarden! Of het nu een klein bosje is, groot bos of strand! We kunnen lekker rijden. Ik zou er niet aan moeten denken om nooit buiten te kunnen rijden. Ik heb eerder dat ik mijn lessen verleng omdat ik sneller buiten ga rijden dan trainen in de bak haha! Doe het mezelf aan...

Nee precies, ik zeg ook altijd als we buitenrijden, hierom zijn we toch gaan paardrijden <3


Afbeelding

Anoniem

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:12

Klopt helemaal! Het gaat mij om het totaal plaatje, niet alleen het rijden. Lekker bezig zijn met het paard. :D

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:10

Precies! Als ik ernaast net zo zou kunnen knallen als erop zou ik niet eens per se erop moeten.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:45

Geweldig om al die fotos te zien, hahaaha, dat vliegtuig, dan kijk je wel even raar op.

Zijn er veel dazen dit jaar in Nederland? Hier veel minder als vorig jaar , maar wel veel meer vliegen en ze steken/bijten ook nog..... -O-

Heerlijk als je zo vanaf je huis de ruiterpaden opkan. Wij wonen midden op het land, dus er zijn paden rondom ons huis, maar je komt wel verkeer tegen, ook veel motors. Dus het is wel altijd even uitkijken. We moeten best ver rijden om een beetje een leuke route tegen te komen, maar ik ben allang blij dat we buitenritten kunnen maken. Ik heb nu een heerlijk fijn rustig paardje, dus eindelijk kan ik heerlijk genieten als we naar buiten gaan. Voorheen met Huugje, was ik altijd bang, want hij was zo onberekenbaar....

Anoniem

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:04

Hier veel dazen in het bos, denk vanaf morgen vliegendeken mee naar stal. >;)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:22

He, bah, het zijn zo van die gemene stekers :#

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:40

Hier( Drentsfriesewold) zijn ze ook weer aanwezig, helaas! Vorig jaar door de hitte minder last gehad.