Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:20

Wat mooi, al die herfst kleuren op de foto's <3
Ik vind het qua weer een rot seizoen, maar het levert wel weer hele mooie plaatjes op <3

Ik had mij mijn herfstvakantie iets anders voorgesteld... de hele week de tijd om lekker te rijden. Maar helaas gooide een spijker roet in het eten.
Zondag wilde ik gaan rijden. Ik was bezig met de hoefschoenen aan te doen, toen ontdekte ik een spijker in de hoef van mijn paard.

Vandaag liep hij gelukkig weer prima en hebben we een stukje gewandeld. De hond mocht ook gezellig mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:51

Ik ben er dit jaar ook weer bij!
Ik heb een paar jaar wat rustiger aan moeten doen met mn paard.. maar inmiddels zijn we weer helemaal back on track :D

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:47

Hier lekker aan het rijden met Palm, heerlijk. Helaas met Winnie weer een tegenslag, kreupel op de buigproef dus opnieuw ingespoten en nu een opbouw schema van de kliniek gekregen om het opnieuw te proberen..
Afbeelding

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:07

Vandaag op het strand.. Grapje, dat hebben we hier niet! Dit is het Wekeromse zand :o <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:26

Mooi hoor !
Ik heb een frisse freiberger momenteel, hihi

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:06

Zo mooie foto's weer van jullie, blijft leuk om te zien! :D

Morgen is de beurt weer aan mij en mijn paardje. Maar ik zit al een paar weken met iets, wie weet hebben jullie tips. Bij mij op stal kan je richting 2 natuur gebieden, het gebied waar ik altijd naar toe ga moet ik een klein stukje door een woonwijk en een 80 km weg over steken. Mijn paard doet dit allemaal zonder problemen en is daar super braaf mee ondanks we tijdens het oversteken soms lang moeten wachten voor we er over kunnen.

Voor het andere natuurgebied moeten we over een breed zandpad waarbij je geen mogelijkheid hebt om even een inham in te gaan als er verkeer aan komt. Deze zandweg is heel druk bezocht door landbouw verkeer en melk vrachtwagens, mijn paard is wel verkeersmak maar niet altijd even stabiel met groot verkeer. Zoals de 80 weg oversteken maakt haar niks uit als er dan een bus of vrachtwagen langs komt, toch vind ik het zelf best eng als ik op dit zandpad rij en er iets aan komt want ik kan dan geen kant op. Het enige wat ik kan doen is afstappen maar dit is ook niet altijd de veiligste manier.

Wat denken jullie hiervan? Gewoon de gok nemen of het juist nog even achterwege laten. Ik lees graag jullie tips en adviezen. :)

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 22:54

Hier ook een landweggetje met weinig uitwijkmogelijkheden en een paard die verkeersmak is met al heel veel, maar traktors/vrachtwagens blijven spannend. Ik ga het juist niet uit de weg, maar zorg dat het wel zo makkelijk mogelijk is voor mijn paard. Dus ik stap af en ik zorg dat het groot verkeer voor ons afremt (desnoods door half op de weg te lopen als ze het niet uit zichzelf doen). Als ze namelijk langzaam passeren blijft m'n paard ondanks spanning gewoon super goed hanteerbaar, en hoe vaker hij het meemaakt, hoe makkelijker het wordt! Als ze voorbij zijn belonen, opstappen en doen of er niks aan de hand is :)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:56

Vanmorgen eerst weer in twijfel of ik dan toch het voor mij nieuwe natuurgebied in zou gaan of toch het oude vertrouwde. Paard voelde ontspannen aan dus toch maar over die ene enge zandweg gegaan. Het eerste stuk ben ik over het zandpad gegaan en daarna heb ik het fietspad genomen, ik weet dat dat niet de bedoeling is. Maarja maandag ochtend niemand te zien en toch iets veiliger voor mijn gevoel. Net toen ik op het fietspad reed kwam er ook een mega trekker aan, paard gaf er gelukkig niets om dus wie weet blijf ik de volgende keer gewoon op het zandpad.

Afbeelding
Afbeelding

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:55

Heerlijke foto's! Hier ziet het er inmiddels iets anders uit ;)
Was de eerste keer in de sneeuw en de 3e keer zonder een ander paard erbij. Zo kom ik erachter dat Baileigh best een groot en sterk paard is := . Gelukkig los van een bommetje energie wel braaf gebleven dus helemaal tevreden :D

Afbeelding

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:59

Oh sneeuw al! Bizar! Dat hebben we in NL bijna niet meer :')

Klinkt goed petrichor! Goed dat je het toch gedaan hebt! :D

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:59

Oh wauw, sneeuw. Prachtig! Maar ik hoop toch dat het hier nog even weg blijft :D

Em: mooi daar! Mag je ook echt de zandvlakte op?

Fijn petrichor! Goed dat je het toch gedaan hebt :j

Wij zijn aan het opbouwen. Paardlief loopt weer rad. Wel een hoestje en een kuchje helaas. Hij is gevoelig op zijn longen door allergie en normaal kucht hij 1 of 2x bij aandraven deze tijd van het jaar. Maar hij moet wel in beweging blijven en nu heeft hij ruim 3 maanden stil gestaan. Dus dat kuchje is echt een hoest. Komt wel weer goed met bewegen en een supplement, maar het klinkt wel rot.

Dus we houden het bij 5km voorlopig. Mooi rondje om conditie en spieren te kweken zonder overvragen. En dat doen we dan om de dag. De andere dag longeer ik. Gewoon aan het halster, puur voor conditie onbelast lopen.

Het is hier trouwens prachtig rijden! Hemelsbreed 7km van mijn vorige stal. Maar de paden zijn zoveel beter. Veel zand, breed, smal. Goed te rijden!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:11

Mooie paden daar, Dailhyo! En fijn dat het beter gaat met Jim.
Er zijn ruiterpaden langs en een stuk over het zand. Het is best mul (net als in de duinen) maar wel een goede training voor de afwisseling!

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:14

Ja het scheelt dat je nu bovenop de Veluwe zit en niet meer aan de lage kant van de stuwwal. Paden daar zijn zeker de moeite waard.
De Loenermark is ook zo'n mooi gebied, ik kom er te weinig, ik rijd momenteel geen 30+ rondes en met de trailer heb ik weinig zin in, maar de keren dát ik op de Loenermark ben, ben ik altijd enorm aan 't genieten!

Fijn dat Jimmie het weer doet!

Ik rijd vrij weinig.
Pony had een singelwondje, dus 2 weken sowieso geen zadel erop.
Nu weer aan 't opbouwen, maar zit zelf niet helemaal lekker in m'n vel en met een partner die al een half jaar niet fit is na milde ziekteverschijnselen van vermoedelijk covid-19 gaat er veel energie en tijd zitten in zaken thuis die hij normaal deed.
Zondag wel nog 14 km gereden en stom genoeg had ik daarna spierpijn :+
Niet dat ik nou zoveel van mezelf gevraagd heb ofzo...

Vandaag weer eens dressuurles sinds weken, dat was ook wel weer nuttig.

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:17

Ja Loenermark staat zeker op het lijstje om heen te rijden als hij weer op conditie is. Net als de Zilvense heide :D
En we kunnen ook nog steeds naar de Rhederhei en Posbank. Alleen de Posbank is wel een stukje verder nu. Maar inderdaad, niet meer die stuwwal over. Wel lekker nu met opbouwen. Hier is het ook wel stijgend en dalend, maar veel minder heftig.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:25

Ja dat scheelt idd wel nu met opbouwen :j
Toen ik Elmo na zn blessure aan z'n spronggewricht mocht opbouwen ging ik of langs de IJssel rijden, of met de trailer de stuwwal op en dan bovenop ook een veel vlakker rondje kunnen rijden.

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 20:27

Ja dat scheelt echt. De vorige keer begon ik ook met rondjes om stal bij Middachten of de Havikerwaard in. Maar dit is veel fijner :j

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 22:19

Wauw wat sprookjes achtig Daihyo! :)

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:12

Wat een mooie foto`s weer.
Het bos is prachtig idd.

Goed gedaan hoor Petrichor zo langzaam aan wennen aan het dicht passeren.

Voor mij waarschijnlijk geen rondje meer..
Had al wat vaker een onderbuik gevoel en dat heb ik laten checken op de Kliniek.
Helaas een uitslag die ik niet zag aan komen.
De aanpassingen die gedaan zijn lijken helaas niks te doen...
In tegendeel ze lijkt harder achteruit te gaan dan ik had voorzien.
Ze heeft nu een flinke pijnstiller .
Maar dat kan niet zo blijven en dan zal ik afscheid van haar moeten nemen. |(
Maar moet het idee nog even een plekje geven..

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:15

Ach jeetje, sterkte Scooby ;(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:15

Ah wat een domper :(:) veel sterkte!

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:20

Jeetje wat erg scooby, dat is wel het laatste wat je wil horen. Heel veel sterkte en hopen op een wonder!! :(:)

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:22

Ah wat naar scooby! Sterkte!

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:30

Vreselijk scooby...

Daihyo

Berichten: 88045
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 08:31

Oh bah nee. Sterkte :\

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 11:04

Ah jeetje scooby sterkte ;(