[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:50

Haha, arme stakker met zijn te kleine deken... :D Ik heb er hier ook eentje rondlopen en helaas kan de mijne niet zonder dus heb ik al een nieuw mogen kopen. :+
Spannend voor dinsdag... Zie je het zelf wat zitten?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:34

Spannend dinsdag maar wel positief spannend.

Ik ben benieuwd wat de training jullie gaat opleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 21:59

Retjethorse schreef:
Haha, arme stakker met zijn te kleine deken... :D Ik heb er hier ook eentje rondlopen en helaas kan de mijne niet zonder dus heb ik al een nieuw mogen kopen. :+
Spannend voor dinsdag... Zie je het zelf wat zitten?


Ik heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het fijn dat de knopjes er op gaan en is dit ook echt nodig. Maar langs de andere kant geef ik hem niet graag uit handen. Ik ga hem echt vreselijk missen en ga hem iedere vrije dag bezoeken.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:08

Nee dat snap ik zeker! Hij staat ondertussen ook al een tijdje bij jou thuis, elke dag zie je hem... Maar wat fijn dat je hem elke dag dat je vrij bent hem kan gaan bezoeken! :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:36

Ik heb mijn paard vorig jaar 3 maanden in training gehad en dat heeft zoveel goeds opgeleverd. Paard stond een uur verderop dus we gingen 3 of 4 dagen per week daar heen. Paard heeft veel geleerd en ik begon na lessen op de brave lespaarden van de trainster daar ook met lessen op mijn eigen paard.

Het was best lastig om niet elke dag naar mijn paard te kunnen omdat ze niet meer dichtbij stond, maar zoals gezegd, die training was goud waard.

Dat gun ik jou en Quick ook, dat jullie stappen gaan maken zodat jullie samen verder kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:53

Maflinger_S schreef:
Ik heb mijn paard vorig jaar 3 maanden in training gehad en dat heeft zoveel goeds opgeleverd. Paard stond een uur verderop dus we gingen 3 of 4 dagen per week daar heen. Paard heeft veel geleerd en ik begon na lessen op de brave lespaarden van de trainster daar ook met lessen op mijn eigen paard.

Het was best lastig om niet elke dag naar mijn paard te kunnen omdat ze niet meer dichtbij stond, maar zoals gezegd, die training was goud waard.

Dat gun ik jou en Quick ook, dat jullie stappen gaan maken zodat jullie samen verder kunnen.


Rationeel besef ik dat wel, maar ik ben nog steeds niet uit mijn burn-out en dus een emotioneel wrak. Ben in januari vrij veel gaan inspringen en het gaat op dit moment niet zo goed met me. Van mijn 3 paarden voelt Quick mij het beste aan, als ik me echt rot voel, zoals vandaag, kleeft ie aan me. Quick is echt mijn steunpilaar en het voelt zo slecht aan dat hij nu weg gaat.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:25

Veel succes vandaag!

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:38

Succes Sandra, het gaat jullie twee zo goed doen, ondanks dat je even gescheiden gaat worden, je krijgt er zoveel voor terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:30

Verslagje van vandaag:
Normaal werd Quick tegen 13u opgehaald. Even na 12 kijk ik op mijn gsm en zie ik dat degene die Quick ging vervoeren, sneller kon komen. Omdat ik problemen verwachte met trailer laden, heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt en vlug mijn paarden aan huis geroepen. Niet alleen Quick, maar ook Macho, leken aan te voelen dat er iets ging gebeuren. Het laden verliep heel soepel. Hij stond even naar mij te kijken toen ik de trailer op liep en toen ging het eerste voetje op de klep. Dat heb ik onmiddellijk beloond en toen ging ook het 2de voetje vlot erop. Ook toen uitbundig beloond en voor ik het wist stond Quick op de trailer. Bij het sluiten van het tussenschot, ging hij even in protest, maar zodra ik mijn stem liet horen en mijn hand op zijn kont legde, ontspande hij terug. Tijdens de rit heeft hij zich ook netjes gedragen en toen de trailer op de plaats van bestemming open ging, stond hij rustig van zijn hooi te eten en was er geen spoortje zweet te bespeuren.
Eerst was er gezegd dat Quick in een paddock ging staan, maar uiteindelijk staat hij toch op stal. Ook daar reageerde hij redelijk rustig op, ook al is hij geen gesloten stal gewoon. De stal is wel gemaakt voor IJslanders, Quick lijkt echt een reus op stal. Maar ach, hij mag ook naar buiten en ik ben blij dat hij ook droog kan staan.

Afbeelding

Afbeelding

Morgen ga ik terug langs en gaan we al aan de slag. Plan is hem aan de longe te nemen en ik moet eerst met hem werken, zodat de trainer kan zien hoe we samenwerken. Ik ga echt regelmatig bij zijn training betrokken worden, als ik het goed begrepen heb, gaan we ook op buitenrit als deel van zijn training. Ik kijk ernaar uit.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:03

Super zeg dat hij zo vlot de trailer op liep! Veel zorgen voor niets uiteindelijk. :D Toppertje heb je daar staan.
Maar die stalletjes zeg! Dat zou echt niets voor Aliaa zijn hahaha... _O- Als ze in zo'n stal zou blijven staan, doet ze de buurpaarden wat aan, maar 9/10 zou ze er niet eens in blijven. }>

Ik ben benieuwd hoe het gaat met zijn training. Hou je ons op de hoogte? Wel erg fijn dat je zo betrokken wordt.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:24

Ik hou jullie zeker op de hoogte.

Kreeg net enkele foto's en 2 filmpjes van Quick. Meneer is er echt de show aan het stelen en nieuwe vrienden aan het maken. Tot hiertoe gedraagt hij zich blijkbaar voorbeeldig.

Afbeelding
Afbeelding

Deze foto vind ik echt prachtig.
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:01

Awww Quick. Wat een leukerd is het toch. Ik ben benieuwd hoe de training gaat verlopen! Houd je ons op de hoogte? Heel interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:22

Eerste les met Quick zit erop. Ik moest hem eerst longeren en daar ben ik echt zo slecht in. Heb de nare gewoonte om mijn handen te hoog te houden en dus te fel hulpen te geven. Quick deed wel braaf wat ik vroeg, maar was snel afgeleid.
Nadat ik hem aan de longe had, werd hij overgenomen. Daar kwam uit dat Quick heel onzeker is en echt wel steun en bevestiging zoekt. Hij heeft het ook moeilijk om zelf na te denken en beslissingen te nemen. En als hij dan iets beslist, is het net dat wat je niet wil.
Daarna moest ik hem even rijden. Het viel op dat ik zelf gespannen ben, Dankje burn-out en Quick neemt dat natuurlijk over. Hij is ook nog heel onstabiel en valt op de voorhand. Toen ik hem reed, kreeg ik de opmerking dat ik nogal veel drijf met mijn zit. Nadien ging de trainster erop en bleek dat Quick niet echt voorwaards is en dat ze ook de neiging had om Quick met haar zit te drijven. Ook tijdens het rijden was Quick er met zijn aandacht niet bij, de omgeving was veel interessanter. Hij deed wel wat er van hem gevraagd werd, maar met wat vertraging.
Conclusie:Quick is een braaf en goed opgevoed paard. Wat hij tot hiertoe geleerd heeft, doet hij goed, maar hij heeft nog heel wat bij te leren. Hij moet sterker worden en meer balans krijgen. Het was ook een hele gerustelling om te horen dat ik het tot hiertoe niet slecht heb aangepakt met hem en dat hij zeker een goede basis heeft.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:57

Wat een leuke buren heeft Quick daar <3

Taucha

Berichten: 1170
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:32

Wat fijn dat je bevestiging hebt dat je goed bezig bent geweest! Nu even een maand beide op cursus en dan met frisse moed weer thuis ertegenaan. Mocht dat onverhoopt op een gegeven moment wat minder goed gaan, kun je dan nog hulp krijgen van deze trainster?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:37

Taucha schreef:
Wat fijn dat je bevestiging hebt dat je goed bezig bent geweest! Nu even een maand beide op cursus en dan met frisse moed weer thuis ertegenaan. Mocht dat onverhoopt op een gegeven moment wat minder goed gaan, kun je dan nog hulp krijgen van deze trainster?


Ik kan daar met Quick les blijven nemen, of naar clinics gaan als ik niet moet werken. Heb helaas zelf geen vervoer. Ik weet nog niet of ik Quick na een maand al terug haal. Als ik vind dat ik nog niet stevig genoeg in mijn schoenen sta, wil ik hem gerust langer ginder laten. Liever zo, als hem nadien opnieuw in training te moeten zetten omdat ik niet mee ben.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:45

Ha, de eerste positieve berichten zijn binnen! Mooi dat je bevestiging hebt dat je goed bezig bent.

Mijn ervaring met een paard in training is dat een maand wel wat kort is om stappen te zetten, zeker als je zelf, als eigenaar, ook wat wilt leren. Ik heb mijn paard destijds 3 maanden in training gezet en dat was een mooie tijdsduur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:55

Maflinger_S schreef:
Ha, de eerste positieve berichten zijn binnen! Mooi dat je bevestiging hebt dat je goed bezig bent.

Mijn ervaring met een paard in training is dat een maand wel wat kort is om stappen te zetten, zeker als je zelf, als eigenaar, ook wat wilt leren. Ik heb mijn paard destijds 3 maanden in training gezet en dat was een mooie tijdsduur.


Hoe vaak kreeg jij les? Ik heb nu een aantal dagen doorgekregen dat ik les kon krijgen. 7 paste er in mijn schema, kreeg een bericht dat die allemaal genoteerd staan. Weet alleen nog niet of ik dan ook effectief 7 keer zelf les krijg.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 23:06

Ik kreeg gemiddeld 2x per week les. In het begin was dat op een van de brave lespaarden van de trainster terwijl zij mijn paard trainde. Later in de training had ik 2x per week les op mijn eigen paard.

Hou er wel rekening mee dat je paard waarschijnlijk niet elke dag getraind wordt. Hij heeft ook tijd nodig om een en ander te verwerken, zowel fysiek als mentaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 01:20

Maflinger_S schreef:
Ik kreeg gemiddeld 2x per week les. In het begin was dat op een van de brave lespaarden van de trainster terwijl zij mijn paard trainde. Later in de training had ik 2x per week les op mijn eigen paard.

Hou er wel rekening mee dat je paard waarschijnlijk niet elke dag getraind wordt. Hij heeft ook tijd nodig om een en ander te verwerken, zowel fysiek als mentaal.


Quick zou 5 à 6 dagen per week gereden worden is er gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:17

Kreeg vandaag dit bericht:
" Training gaat goed :) Hij is een beetje onzeker en daarom gaat hij soms even staken (nuja, gewoon stilstaan :) ) maar als hij het snapt gaat het gewoon goed. Vooral even werken aan de balans en snellere reacties op de hulpen. Draf en tölt kan ik al wat scheiden, maar dat vindt hij zelf nog ingewikkeld natuurlijk."

Met begeleiding van deze foto.

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:13

Gaaf!

En wat een leuke foto. Ik krijg hierdoor last van hebberitus.

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:38

Zaterdag voor de late even langs Quick geweest en een hele boel uitleg uitleg gekregen. Quick gaat 2 dagen in de week vrij krijgen en ik ga hem niet altijd zelf rijden, er zullen ook trainingen zijn waarbij ik gewoon observeer.

Vandaag was er dan een afgesproken trainingsmoment. Ik had verwacht dat ik moest observeren, maar moest er zelf op. Het was de bedoeling dat de trainster ging observeren hoe ik rij en hoe Quick zich bij mij gedraag.

Quick was er aanvankelijk met zijn hoofd niet bij, dus moest ik zijn aandacht vragen. Ik rij de laatste jaren echt met een hele losse teugel, het is voor mij dan ook heel moeilijk om nu niet met een te losse teugel te rijden. En Quick vindt het dan weer absoluut niet leuk dat er continu contact gemaakt wordt met zijn mond.

De 1ste keer dat ik moest draven, was hij absoluut nog niet met zijn gedachten bij mij. Hierdoor gooide hij alles door mekaar, gaf ik benen dan ging hij in galop, kortom het was chaos. Hierdoor werd ik heel onzeker, wat Quick op pikte, waardoor ook hij onzeker werd. Dus terug naar stap, opnieuw figuren rijden en toen had ik eindelijk wel zijn aandacht. Tijdens het 2de stuk draven, liep hij veel beter en in een zuivere draf. De rest van de les hebben we vooral figuren en overgangen gereden, stap/halt en stap/draf.

Vond het een fijne les en de manier van werken bevalt me wel. Ben alleen enorm teleurgesteld in mezelf. Ik zat vroeger altijd kaarsrecht op mijn paard en nu heb ik een slordige zit, best frustrerend.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:41

Joh het komt echt wel goed hoor, vroeger toch ik jong was reed ik op niveau mee en nu is het al een uitdaging om fatsoenlijk door te zitten op een paard met een beetje extra draf, maar meters maken meters maken meters maken.....

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:49

Komt goed ...

Het is altijd spannend om beoordeeld te worden, wat dit toch eigenlijk was. Daarbij ben jij met je paard op een voor jullie nieuwe lokatie, heb je vooral buiten gereden de laatste jaren en zit je niet helemaal lekker in je vel. Kortom, een momentopname. Je zal zien dat jullie met regelmatig les tijdens de training met sprongen vooruit gaan. (Nou ja, volgens mij is springen niet zo jouw ding.)