Bokkers uit Nieuwegein?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:42

Ik woon sinds anderhalve maand in Nieuwegein. 26 jaar. Geen kids, geen paarden meer door oa chronische aandoening, wel gehad in het verleden. Wel 2 honden waarvan 1 assistentiehond . Ik woon in de wijk Fokkesteeg

Grap van de eeuw, ik ben hier heen verhuisd vanuit Zwolle

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:45

StalDiefdijk schreef:
Ik fok sportpaarden (springen en dressuur), vind het super leuk om te zien hoe de combinatie van hengst en merrie uitpakt én om te zien hoe een veulen op- en uitgroeit naar 3-jarige leeftijd. Dan naar de keuringen en als ze daarna de sport in kunnen, verkoop ik ze. Ik rijd zelf nl helemaal niet. Super leuk om dan te blijven volgen hoe ze het doen. *\o/*

Dat ze nu aan huis staan was overigens destijds ingegeven door omstandigheden; ik had ze voorheen in pension en opfok in Emst staan (en had wat minder paarden :') ) en woonde zelf in een flatje hartje centrum Wageningen. Ik werd er echter zó doodongelukkig van hoe slecht mijn paarden erbij stonden terwijl ik zoveel geld betaalde maandelijks, dat ik besloot dat ik dat geld beter in een hypotheek voor een plek waar de paarden aan huis konden staan kon steken. En toen kwam mijn huidige woning voorbij, een absoluut 10 (of 20 :D ) jaren plan omdat werkelijk alles opgeknapt moet worden, maar ik heb er niet zo'n probleem mee om weinig luxe in huis te hebben. Als het droog en een fatsoenlijke temperatuur is binnenshuis, red ik me wel... :o Ik woon hier vandaag precies 3 jaar.


En wat doet de rest hier met de paarden?? En al lang woonachtig in de regio??



Wat leuk wel heftig als je zelf niet rij en wel meerder paarden in pension heb staan(vind je man het ook leuk?) Ja aan huis kost veel tijd(vergissen veel mensen zich in) maar zou niet anders willen.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:00

Ik heb een Merrie die ik als veulen heb gekocht. Flower heb ik zelf ingereden elleen door heel veel omstandigheden is niet alles gelopen zo als gepland. Had hoor voor sport gekocht ze heeft leuke afstammeling Tango x Ferro en kan mooi lopen. Flower kan niet vervoerd worden en medisch veel pech(tot advies inlaten slapen) nu start ik online sinds heel kort gaat erg goed. Vorig jaar heb ik haar willen laten dekken door Desperado maar Flower is op advies geen geschikte fok merrie.

Verder heb ik een Shet ruin en in Sept komt nieuwe shet er bij.

Paarden staan aan huis. :D

Verder werk ik in Gorichem en zit in laatste jaar VIG opleiding als ik klaar ben met school wil ik gaan kijken voor een paard er misschien bij, wil graag een Oldenburger.

Verder woon ik hier al een tijd heb 13 jaar relatie gehad en toen woonde ik in Heukelum nu 4 jaar weer in Everdingen met mijn nieuw relatie. :D

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:57

Mer1980 schreef:
Na 16 jaar eruit te zijn geweest het fokken weer opgepakt en nu dus een jaarling en beide fokmerries drachtig. Heb alleen een uitstapje gemaakt. Ik wil een dressuurpaard fokken met een kleurtje. Dus verwacht volgend jaar een stippel veulen en een gevlekt veulen ;)


Oeh dat klinkt heel leuk! En dat gecombineerd met je resultaten uit het verleden, moet een interessant veulen worden!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:59

VillaNeusjes schreef:
Grap van de eeuw, ik ben hier heen verhuisd vanuit Zwolle


:') hoe je dat zegt :')
Maar hopelijk geen spijt van het verkassen? Zeker niet nu je weet welke Bokkers er in de omgeving wonen... :(:)

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:04

helmab schreef:
Wat leuk wel heftig als je zelf niet rij en wel meerder paarden in pension heb staan(vind je man het ook leuk?) Ja aan huis kost veel tijd(vergissen veel mensen zich in) maar zou niet anders willen.


Mijn vriend helpt ook wel als hij hier is en vindt het gelukkig ook wel leuk.

Ik zou ook niet anders meer willen, ondanks dat het inderdaad wel wat vraagt. Met fokken echter zo de moeite waard; veulens worden hier geboren en lekker mak omdat ze zoveel geknuffeld worden. :D

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:13

StalDiefdijk schreef:
helmab schreef:
Wat leuk wel heftig als je zelf niet rij en wel meerder paarden in pension heb staan(vind je man het ook leuk?) Ja aan huis kost veel tijd(vergissen veel mensen zich in) maar zou niet anders willen.


Mijn vriend helpt ook wel als hij hier is en vindt het gelukkig ook wel leuk.

Ik zou ook niet anders meer willen, ondanks dat het inderdaad wel wat vraagt. Met fokken echter zo de moeite waard; veulens worden hier geboren en lekker mak omdat ze zoveel geknuffeld worden. :D



Fijn dat je vriend mee helpt.

Ja zo maakt het fokken wat rendabeler

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:18

helmab schreef:
...


Klinkt alsof jij straks ook volle bak heb met 4 beesten aan huis. :D
Gok dat je uren kan vertellen over wat je met Flower allemaal heb meegemaakt. :7 Top dat het nu zo goed gaat met de online wedstrijden!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:23

StalDiefdijk schreef:
helmab schreef:
...


Klinkt alsof jij straks ook volle bak heb met 4 beesten aan huis. :D
Gok dat je uren kan vertellen over wat je met Flower allemaal heb meegemaakt. :7 Top dat het nu zo goed gaat met de online wedstrijden!



hahh shetjes kosten niet veel tijd. Ik heb genoeg land en plek. Als ik zo klaar ben met school scheelt dat mijn ouders wonen hier ook (hebben niets met paarden verder kwa rijden hoor)

Ja ik heb al meerdere paarden gehad maar wat met Flower allemaal heb mee gemaakt echt niet normaal.... Hoor vaak"ik had haar allang opgeruimd :(:) zo ben ik niet.



Heb je wel een rijbak aan huis of wordt er op je paarden niet gereden?

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 11:49

StalDiefdijk schreef:
Mer1980 schreef:
Na 16 jaar eruit te zijn geweest het fokken weer opgepakt en nu dus een jaarling en beide fokmerries drachtig. Heb alleen een uitstapje gemaakt. Ik wil een dressuurpaard fokken met een kleurtje. Dus verwacht volgend jaar een stippel veulen en een gevlekt veulen ;)


Oeh dat klinkt heel leuk! En dat gecombineerd met je resultaten uit het verleden, moet een interessant veulen worden!


Ik ben ook heel erg benieuwd en duim voor merrieveulens, want dan kan ik daarmee verder. :D Mocht de bonte toch een hengst worden ben ik die al zo goed als kwijt, voor de appaloosa weet ik het nog niet. We gaan het meemaken, voorkeur dus voor geen slurfjes. :D

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:07

StalDiefdijk schreef:
VillaNeusjes schreef:
Grap van de eeuw, ik ben hier heen verhuisd vanuit Zwolle


:') hoe je dat zegt :')
Maar hopelijk geen spijt van het verkassen? Zeker niet nu je weet welke Bokkers er in de omgeving wonen... :(:)



Ik had net echt keuze waar ik terecht zou komen, ingewikkeld lang verhaal, maar zeker geen spijt hoor. Tot nu toe bevalt de omgeving mij prima l

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:09

jammer dat het stil is hier

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:15

vorige week heb ik fotoshoot gehad *\o/*
https://www.facebook.com/photo?fbid=173 ... 7096695800

Weet alleen niet hoe die het doet de foto(wil er wel meer laten zien maar moet even kijken hoe en binnenkort heb ik er weer een *\o/*

Maandag punten terug gehad (200,5 *\o/* ) van Online wedstrijd morgen weer een proefje opnemen en sturen.... hoop dat door blijft gaan anders was het die van morgen de laatste :(

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:42

Leuk topic! Ik heb ook altijd in Nieuwegein gewoond! Nu in Arnhem ( klein stukkie verderop :+ ) maar voel me nog steeds thuis in Nieuwegein :D

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:43

Escada schreef:
Leuk topic! Ik heb ook altijd in Nieuwegein gewoond! Nu in Arnhem ( klein stukkie verderop :+ ) maar voel me nog steeds thuis in Nieuwegein :D



Dat is wat anders even rijden :j

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:02

iedereen weer druk aan het werk,

Wat een weer vandaag zeg... hoop op nazomer

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 09:13

Goedemiddag, het is ff geleden dat ik hier wat gepost heb...

Maar de energie liet t niet( altijd) toe om te reageren, ondertussen zijn wij aardig opgeschoten met klussen in huis.. Zoontje weer op school en gaat t "gewone" leven weer verder, in zoverre als je daar in deze rare tijd van kunt spreken.

Hoe gaat t met iedereen? Lees dat er sommige bokkers uur Nieuwegein zijn verhuisd en sommige in de omgeving wonen?? Jullie nog tips voor n leuke stalling in de omgeving?

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:54

Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg :D
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:09

Ik woon ook sinds begin 2019 in Nieuwegein, eerst alleen met kat, nu samen met vriend en kat. Ik woon op Cityplaza. Hiervoor in Nijmegen gewoond, dus was wel even omschakelen maar heb het echt naar mijn zin hier! En oh ja, ik ben 27.

Paard staat bij mijn ouders in Lunteren, mijn nichtje van 12 rijdt en verzorgt hem nu.

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:21

November108 schreef:
Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg :D
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.


Hippisch centrum groenraven in houten had stalling over las ik op facebook

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:23

Sweetgirl1 schreef:
November108 schreef:
Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg :D
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.


Hippisch centrum groenraven in houten had stalling over las ik op facebook


Denk dat je op iemand anders wilde reageren, ik sta prima :P!

Sweetgirl1
Berichten: 4549
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Bokkers uit Nieuwegein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:24

Ho klopt. Doe via mn tel was voor Beauty26

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:12

November108 schreef:
Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg :D
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.


Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar jij staat en of er nog plek is??

Beauty26
Berichten: 2036
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 13:14

Sweetgirl1 schreef:
November108 schreef:
Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg :D
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.


Hippisch centrum groenraven in houten had stalling over las ik op facebook


Thx ik ga eens kijken

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:06

Beauty26 schreef:
November108 schreef:
Niet in Nieuwegein, maar in Culemborg :D
Las dat meerdere mensen zich melden in de regio dus doe ik ook maar. Heb twee merries, een staat sinds een week in een paardenrusthuis pensioen te vieren en de andere staat op een pensionstal dicht bij de snelweg.


Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar jij staat en of er nog plek is??


Pensionstal Den Heuvel in Culemborg. Zou ze gewoon even bellen om het te vragen :D