Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 11:15

nou wat een humor, nu ik bijgekomen ben, wil ik je toch vragen om of mijn eerdere antwoorden te lezen of je grenzeloze gevoel voor humor wat minder op mijn antwoord bot te vieren. Ikl blijf namelijk bij mijn standpunt dat je zon virus niet voorkomen kan, gelet op een te groot aantal oncontroleerbare factoren!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:48

Lovely"]
[quote="Pipo schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie je allemaal voelen als er rhino heerst al een stuk of 30 paarden dood aan zijn gegaan in een compartiment. En de pluimveevereniging een gezellig showmiddagje gaat houden. En dat overal bekend is gemaakt dat kippen het ook kunnen overbrengen.


Volgens mij gebeurt dat ook gewoon?
[/quote]

Er is bij mijn weten nog nooit een vervoersverbod voor vee geweest in gebieden met rhino. Wij hebben het zelf op stal gehad en de veehandelaar aan de overkant handelde vroijk verder.
Daarbij kunnen paarden het virus niet overdragen dus je vergelijking klopt van geen kant Pipo.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:49

Volgens mij was Pipo haar voorbeeld meer hypothetisch bedoeld.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:52

Pipo schreef:
Is ook not done, maar die dieren zijn allemaal al wel op de plaats van bestemming. Maar al die mensen daar vind ik ook not done, die verspreiden het ook namelijk.


Bij veel hengstenshows komen de hengsten vanuit het hele land dus dit klopt niet wat je zegt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 12:53

irish_lady"]
[quote="ruiterinrust schreef:
zoals ik al zei, is mijn kritiek gericht op de zinloze maatregelen. ik hou me wel aan de wetten en dit soort afgekondigde maatregelen. Het zou in mijn ogen echter wel moeten kunnen, dergerlijke evenementen......


Nou gelukkig hebben we het antwoord van ruiterinrust. Nu kunnen alle kippeboeren weer veilig slapen vannacht! En niet meer dromen he jongens van jullie bedrijven en dromen en haal alle ontsmettingsmatten ook maar weer weg want de maatregelen zijn toch zinloos!
[/quote]

Verward
Dat is wel erg selectief lezen he.
En fijn dat je ook wat constructiefs aan deze discussie toe te voegen hebt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:08

Kayla schreef:
Volgens mij was Pipo haar voorbeeld meer hypothetisch bedoeld.


Hypothetisch gezien kunnen de ziektes die voorkomen in de veeteelt ook veel effectiever voorkomen worden. Maar zo kun je alles wel hypothetisch bekijken, terwijl de realiteit aan je voorbij schiet.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:12

*zucht* het ging haar er volgens mij alleen om om te laten zien hoe vervelend het voor paardenbezitters zou zijn als het ondersom gebeurde, als er een gevaarlijk paardenvirus was (Rhino is als voorbeeld genoemd) dat door kippen bijvoorbeeld overgebracht kon worden en er ook allemaal kippenevenementen gewoon door gingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:14

Dat is misschien wel net zo vervelend als je best doen om een situatie enigszins te redden en vervolgens te moeten constateren dat dat van alle kanten veroordeeld wordt door mensen die er niks mee te maken hebben Verward.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:17

Ja maar die vergelijking raakt kant nog wal omdat vogelpest niet door paarden overgebracht wordt. Iedereen kan hier wel moraalridder lopen te spelen maar de helft van de argumenten kloppen niet en het is weer zon welles/nietes discussie zonde goede argumenten aan het worden, niet zo vreemd gezien sommige deelnemers aan deze discussie.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:19

Lovely schreef:
Dat is misschien wel net zo vervelend als je best doen om een situatie enigszins te redden en vervolgens te moeten constateren dat dat van alle kanten veroordeeld wordt door mensen die er niks mee te maken hebben Verward.


Huh ik snap niet wat dit met mijn reactie te maken heeft Verward Of heb je het nu weer ergens anders over?

Ik geloof niet dat iemand er op veroordeeld wordt omdat die de situatie probeert te redden. Daar gaat het hier ook niet om vlgens mij. En het lijkt me dat iedereen recht heeft om zijn of haar mening te geven? Dat heb je nu eenmaal op een forum.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 13:21

Een mening geef je één keer en daarna voeg je daar eventueel iets aan toe. Maar alsmaar weer dezelfde tekst roepen voegt in min opinie niets toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:44

Over de hengtenshows? we hadden het over de hengstenshow bij de nieuwe heuvel.

Verder gaat het niet of iets wel of niet door paarden overgebracht kan worden, want het was een HYPOTHETISCH geval, maar daar willen jullie niet op in gaan. Dus banketstaaf je er lekker over heen. En Rhino werd als voorbeeld gebruikt.


Verder zou je inderdaad het woord moraalridders kunnen gebruiken, maar als je dit al moraalridders vind, dan begrijp ik dat je het wel gaan naar zo clinic heel normaal vind. Ik vind het gewoon een stukje normen en waarden, en zoals de politiek ook al tijden geleden zei: de gemiddelde nederlander heeft dat al jaren niet meer. Nu zien we gewoon wie de gemiddelde nederlanders is. Al wist ik van sommige al enige tijd dat het niet helemaal aanwezig was.



Dit is het laatste wat ik heb gezegd over deze discussie, iedereen moet doen wat hij of zij wil, ik ben het er alleen niet mee eens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-03 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 17:45

Katja schreef:
Een mening geef je één keer en daarna voeg je daar eventueel iets aan toe. Maar alsmaar weer dezelfde tekst roepen voegt in min opinie niets toe.


In jou opinie ja, maar jou opinie is niet die van de hele wereld.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:44

Pipo schreef:
Ik vind het gewoon een stukje normen en waarden, en zoals de politiek ook al tijden geleden zei: de gemiddelde nederlander heeft dat al jaren niet meer. Nu zien we gewoon wie de gemiddelde nederlanders is. Al wist ik van sommige al enige tijd dat het niet helemaal aanwezig was.

Wat ben ik blij dat ik geen nederlander ben.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 01:27

En ik maaar een halve. Ik heb deze stukken ivm met die kippenpest gevolgd en ik vind het ronduit schandalig.

Hier in Zeeuws Vlaanderen dacht men dat er ook vogelpest heerste, wij hebben ons ook aangepast, konden niet mesten, kippen moesten binnen. Wij hebben dat gedaan, waarom, idd de normen en waarden zoals hier boven is gezegd, die blijkbaar veel mensen kwijt zijn.

Over hengstenshow's, hier was er zaterdag ook 1, die is totaal in de soep gelopen door de vogelpest, toch waren er nog hengsten en was het leuk. Erg jammer, emotioneel, financieel enz. waarom, hier is er al zo weinig in de paarden en dat zulke dingen goed lopen is erg belangrijk! Maar iedereen heeft voor zulke dingen begrip, in zulke situatie's is het niet anders.