Katjaspringclinic 19-04, Update:

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:11

Gelukkig is het al heel lang niet meer in een dusdanige grote mate gebeurd dat de paarden in bosjes doodvielen van het virus.

Ik vraag me af of je als het werkelijk zo is, er nog steeds zo makkelijk over denkt ruiterinrust?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:13

Als je een stal hebt met droes of rhino, dan neem je als stalhouder je maatregelen; de rest van de wereld staat er dus niet echt bij stil. Zo is dat nu eenmaal en heeft te maken met de rol die paarden spelen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:15

Waarom zou je de risico's niet zoveel mogelijk inperken? Tuurlijk kan je nooit een bepaald gebied waar een virus heerst helemaal isoleren, want dan bestond het hele probleem niet, maar alle beetjes helpen toch?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:16

je moet gewoon reeel zijn, die problemen nu zijn inherent aan het gekozen beleid! bovendien denk ik dat die pluimveehouders zelf ook wel beseffen dat het een kwestie is van bidden tot de Goden! Er wijst nog niets op het succes van het afgekondigde vervoersverbod. In jouw hypothetische casus, zou ik me zeker beseffen dat het een kwestie van geluk hebben worden zal. Ik geef onmiddellijk toe dat ik hopen en smeken zal, voor de kansen van mijn paardje. Dit doet helemaal niets af aan de door mij geplaatste kanttekeningen bij het gekozen beleid en de maatregelen die daarmee gepaard gaan

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:18

Kayla schreef:
Waarom zou je de risico's niet zoveel mogelijk inperken? Tuurlijk kan je nooit een bepaald gebied waar een virus heerst helemaal isoleren, want dan bestond het hele probleem niet, maar alle beetjes helpen toch?


Je moet een zogrvuldige keuzen maken uit de diverse opties. Risico's verkleinen moet je altijd doen. daar is hier echter geen sprake van, omdat er veel te veel ziekteverspreiders niet te controleren vallen. Dit is in mijn ogen dus een geval van bidden en smeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:20

Het gaat hier om een hypothetische casus Lov, zoals ruiterinrust al schreef. En ik weet heel goed dat de paarden minder economisch belang hebben. Maar ik vraag me af hoe je je werkelijk voelt dan. En niet of het wel of niet reeel is.

Maar mijn mening staat vast, ik blijf het een zeer kinderachtig verhaal vinden dat mensen er zo makkelijk mee om gaan. Wat Nimber ook al schreef in het andere topic, de mensen die Mkz van dichtbij hebben gezien. En volgens mij hoor jij daar bij Ruiterinrust, die weten hoe verschrikkelijk het is.

Kan je dan het kleine beetje respect niet opbrengen? Alleen maar omdat je een leuk middagje wil hebben en met wat bokkers wil springen? Dan daal je bij mij echt tot het laagste.................

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:21

Ik denk niet dat er zulke maatregelen genomen zouden zijn als het echt totaal geen zin had.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:24

Kayla schreef:
Waarom zou je de risico's niet zoveel mogelijk inperken? Tuurlijk kan je nooit een bepaald gebied waar een virus heerst helemaal isoleren, want dan bestond het hele probleem niet, maar alle beetjes helpen toch?


Lijkt mij wel ja, en ik denk dat als er iets op paardengebied heerts wij ook blij zouden zijn als de rest van Nederland meewerkt aan die kleine beetjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:24

Bij grote uitbraken van rhino of droes worden er niet dergelijke landelijke en/of regionale maatregelen getroffen, dat is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:26

Gaat er niet om of het wel of niet gebeurd. Daarbij is er al jaren geen landelijke uitbraak meer geweest. Gaat erom hoe je je dan voelt?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:26

Ik hou me heus wel aan gestelde regels! ik wil alleen duidelijk maken dat die regels volgens mij niet het gewenste effect bewerkstelligen. Je moet inzien dat niet alles te controleren valt. Ik vind dit verschrikkelijk, evenals de mkz. ik blijf er op wijzen dat dit gewoon een wat vervelende consequentie is van het non-vaccinatiebeleid! dat wil niet zeggen dat ik geen respect toon. Ik zie het liever als kritisch zijn genomen maatregelen. ik verkondig die kritiek in een topic dat zich daar in mijn ogen perfect voor leent. ik zie daar dus duidelijk geen kwaad in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:31

Tuurlijk kunnen de maatregelen beter! Maar het gaat hier om het moraal van de mens, en daar heb ik commentaar op. Heb een hekel aan mensen die de wetten naar hun hand zetten voor hun eigen pleziertjes.

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:33

zoals ik al zei, is mijn kritiek gericht op de zinloze maatregelen. ik hou me wel aan de wetten en dit soort afgekondigde maatregelen. Het zou in mijn ogen echter wel moeten kunnen, dergerlijke evenementen......

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:37

Lovely schreef:
Bij grote uitbraken van rhino of droes worden er niet dergelijke landelijke en/of regionale maatregelen getroffen, dat is mijn ervaring.


Nee, maar die zijn er dan gelukkig ook niet geweest. Op zulke grote schaal als de vogelpest of MKZ. Maar als er ergens ook maar spraken is van Rhino breekt wel meteen de paniek los. Dan gaat er niet eens meer iemand naar een, met mogelijk besmette, stal in de buurt van een Rhinovirus. Dat vind ik dus heeeel erg dubbel aan dit verhaal!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:40

Idd,... ben ik geheel met UniferB eens, als er ook maar 'woord' is van Droes/Rhino op een stal nabij gelegen is het 'verboden terrein'....zelfs al is het een vermoeden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:42

Klopt, maar de rest van de dingen gaat gewoon door, ook allerlei evenementen met andere dieren en dergelijken. Dat werd in de vergelijking betrokken, maar dat gaat niet helemaal op.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:44

Lovely schreef:
Klopt, maar de rest van de dingen gaat gewoon door, ook allerlei evenementen met andere dieren en dergelijken. Dat werd in de vergelijking betrokken, maar dat gaat niet helemaal op.


Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:47

Evenementen in de gebieden waar de alarmcode is, daar gaan de evenementen niet door. Die zijn allemaal afgelast...............op een paar paardenmeisjes na, die zo nodig een clinic moesten hebben, omdat ze anders geen leuke middag meer hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:50

Of een hengstenshow, gaat ook gewoon door.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:54

Lovely schreef:
Of een hengstenshow, gaat ook gewoon door.


En ook dat is belachelijk als dat gewoon doorgaat. Maar omdat de een het doet hoeft de ander het nog niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:56

Nee, dat klopt. Maar als het not-done is om naar een clinic te komen kijken zonder paard, dan is een dergelijk evenement toch ook off-limits??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 01:58

Is ook not done, maar die dieren zijn allemaal al wel op de plaats van bestemming. Maar al die mensen daar vind ik ook not done, die verspreiden het ook namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 02:03

Als de regels heel scherp zouden worden, dan zouden we straks zelf niet eens meer zonder dieren door Nederland mogen reizen. In hele concrete zin maakt het weinig uit of je je paard nu wel of niet bij je hebt als je niet in aanraking komt met AI gevoelige dieren. Terwijl mensen met gevoelige dieren wel door het land mogen reizen, mits zonder dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 02:07

Dus volgens jullie kraamt iedereen maar onzin uit? Past inderdaad in het straatje...........

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 06:33

ruiterinrust schreef:
zoals ik al zei, is mijn kritiek gericht op de zinloze maatregelen. ik hou me wel aan de wetten en dit soort afgekondigde maatregelen. Het zou in mijn ogen echter wel moeten kunnen, dergerlijke evenementen......


Nou gelukkig hebben we het antwoord van ruiterinrust. Nu kunnen alle kippeboeren weer veilig slapen vannacht! En niet meer dromen he jongens van jullie bedrijven en dromen en haal alle ontsmettingsmatten ook maar weer weg want de maatregelen zijn toch zinloos!