[H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malissa100
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-07

[H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 00:28

Hoi Allemaal,

Ik zou graag willen weten van jullie,wat jullie de geschikste hengst vinden voor mijn merrie.
Het is een NRPS merrie perez (V: Pion) X calimero(V:Legaat) ze 1.66 cm, staat hoog op haar benen en is lang in haar rug.
Ze heeft een fijn hoofd en een smalle hals. Haar karakter is snel onzeker en ze is kijkerig,maar als je haar goed aan het werk houdt
blijft ze wel bij je en werkt ze voor de volle 100%.
Ze heeft veel engergie, maar wordt niet gemeen.

Ik ben op zoek naar een hengst met een nuchter,lief en meewerkend karakter.
Kleur maakt niet uit. De hengst mag dressuur en springbloed hebben. Dat maakt ook niet zoveel uit.
En wil het liefst een veulen fokken rond de 1.62 cm tot 1.68 cm.

Mijn is aangeraden om met celano te fokken. Heb zelf niet zoveel informatie van deze hengst gevonden. Alleen dat deze nakommelingen tammelijk groot zijn 1.70 cm en meer.
Ben nu tevens aan het uitzoeken,als de hengsten karandasj, kojak, en cantos geschikt zijn voor haar.

Weten jullie wat meer te vertellen over deze hengsten. En of ze wel een goeie combie zijn met mijn merrie.
Of hebben jullie andere hengsten voor haar ingedachten.
Dat zou ik graag willen weten van jullie.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door gomir op 08-03-07 02:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag in titel

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 02:01

-> EHK

Anoniem

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:08

Karandasj en Cantos zijn in ieder geval braaf. De NRPS hengst Quasimodo schijnt ook goede karakters te geven, en nakomelingen bewegen ook niet slecht. Qua model is die mss passender op een lange merrie, heb je geen foto?

Malissa100
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-07

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 00:14

Fijn om te horen dat die in iedergeval een braaf karakter hebben. Zelf ken ik de quasimodo nog niet zo goed. Heb hem ff opgezocht in het hengstenboek, zit inderdaad goed bloed in. Alleen verder op zit bij quasimodo de alme z, van horen zeggen heb ik eens mee gekregen dat deze zelf een sterk karakter paard zou moeten zijn geweest. Maar ik ga gaauw nog op zoek naar nog meer info van deze hengst.
Moet nog ff achter de foto's aan van mijn merrie.

Weet iemand nog wat te vertellen over de celano, die was me namelijk aangeraden, maar ben zelf nog niet overtuigd van deze hengst.

Rmeijer
Berichten: 27
Geregistreerd: 14-02-07

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 00:37

Malissa100 schreef:
Weet iemand nog wat te vertellen over de celano, die was me namelijk aangeraden, maar ben zelf nog niet overtuigd van deze hengst.



De hengst Celano is een goede hengst maar inderdaad fokt hij grote paarden.
Hebben zelf ook een nakomeling van Celano en is een hele grote entermerrie.

misterA
Berichten: 3123
Geregistreerd: 17-01-07

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 00:08

Een hengst, die zowel dressuur- als sprinpaarden geeft, is Riverman, mooi type ,
goed bewegen, goed springen, en normaal dekgeld.
Hij loopt nu zelf in de dressuursport, hengstenstation gebr. van Manen.

Malissa100
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-07

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 19:22

Die riverman is inderdaad een plaatje om te zien. Hij zelf is niet groot en voor zover ik heb kunnen lezen over hem heeft hij een heel goed karakter. Weet iemand ook nog wat meer te vertellen over riverman en of over zijn nakomelingen.

Malissa100
Berichten: 6
Geregistreerd: 06-03-07

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 19:29

Heb zondag versschillende nakomelingen van de Celano bekeken. Vindt ze erg groot en sommige zijn ook behoorlijk fors. Verder waren ze wel heel rustig van karakter. Denk toch niet dat hij het gaat worden.

Waar ik nog wel meer info over wil hebben is de Karandasj, en over zijn nakomelingen. Wat voor karakter ze hebben en hoe ze geboud zijn.Vindt de Karandasj zelf een leuke hengst om te zien, maar ben nog aan het uitzoeken of misschien een andere hengst nog beter zal passen.

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:07

Malissa100 schreef:
Die riverman is inderdaad een plaatje om te zien. Hij zelf is niet groot en voor zover ik heb kunnen lezen over hem heeft hij een heel goed karakter. Weet iemand ook nog wat meer te vertellen over riverman en of over zijn nakomelingen.


Je zal moeite hebben een mooiere hengst te vinden. Riverman is een plaatje.
Zijn nafok is prima de moeite waard.

rivella25
Berichten: 9
Geregistreerd: 01-04-07

Re: [H][wb]Wat zou de geschikste hengst zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:20

Malissa100 schreef:
Hoi Allemaal,

Ik zou graag willen weten van jullie,wat jullie de geschikste hengst vinden voor mijn merrie.
Het is een NRPS merrie perez (V: Pion) X calimero(V:Legaat) ze 1.66 cm, staat hoog op haar benen en is lang in haar rug.
Ze heeft een fijn hoofd en een smalle hals. Haar karakter is snel onzeker en ze is kijkerig,maar als je haar goed aan het werk houdt
blijft ze wel bij je en werkt ze voor de volle 100%.
Ze heeft veel engergie, maar wordt niet gemeen.

Ik ben op zoek naar een hengst met een nuchter,lief en meewerkend karakter.
Kleur maakt niet uit. De hengst mag dressuur en springbloed hebben. Dat maakt ook niet zoveel uit.
En wil het liefst een veulen fokken rond de 1.62 cm tot 1.68 cm.

Mijn is aangeraden om met celano te fokken. Heb zelf niet zoveel informatie van deze hengst gevonden. Alleen dat deze nakommelingen tammelijk groot zijn 1.70 cm en meer.
Ben nu tevens aan het uitzoeken,als de hengsten karandasj, kojak, en cantos geschikt zijn voor haar.

Weten jullie wat meer te vertellen over deze hengsten. En of ze wel een goeie combie zijn met mijn merrie.
Of hebben jullie andere hengsten voor haar ingedachten.
Dat zou ik graag willen weten van jullie.

Alvast bedankt!
hoi hoi ik ben nu zelf bezig myn merrie te laten dekken door quasimodo Z ben zelf by de hengst geweest en heb m in aktie gezien ook de nakomelingen als veulens maar ook degene die in de sport zitten. heb zelf les van leon kuypers en die ryd ook een paar afstammelingen en ze zyn egt super dus het s egt een aanrader mooie hals fyn hoofd en leuk karakter kortom gaaf beest de hengst staat in gilze by bessemeind. gr desiree