[H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:41

Daar kan je Florencio wel op kwijt Haha!

Anoniem

Re: [H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:42

Lidewijke schreef:
Deze stam doet het blijkbaar goed in combinatie met Welmeyer II, maar je wou het karakter beter dus dan blijf je misschien beter weg bij Welmeyer.. Je kan ook altijd de fam. Govaerts zelf eens bellen Knipoog Zij weten het beste wat er bij deze stam past
Ik heb trouwens nog een artikel uit de Equitime over deze stam liggen, heb je het zelf ook of zal ik het je eens doorsturen oid?


Sinds wanneer geeft Weltmeyer moeilijke karakters Verward Verward

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: [H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 20:34

Pipo schreef:
Lidewijke schreef:
Deze stam doet het blijkbaar goed in combinatie met Welmeyer II, maar je wou het karakter beter dus dan blijf je misschien beter weg bij Welmeyer.. Je kan ook altijd de fam. Govaerts zelf eens bellen Knipoog Zij weten het beste wat er bij deze stam past
Ik heb trouwens nog een artikel uit de Equitime over deze stam liggen, heb je het zelf ook of zal ik het je eens doorsturen oid?


Sinds wanneer geeft Weltmeyer moeilijke karakters Verward Verward


Misschien ken ik dan net de verkeerde Weltmeyers, maar geweldig vind ik die qua karakter iig niet Bloos Knipoog

San_Fox

Berichten: 621
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Fluitenberg.

Re: [H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 22:35

Er is nog maar beperkt sperma van Ferro beschikbaar, en (volgens mij) alleen nog maar ter beschikking voor ster merrie's, tegen een behoorlijke prijs!

Houston is idd prachtig, perfect, en fokt heel elegant door. Het zijn alleen paarden waarvan het vaak wat langer duurt voordat je de gebruiksaanwijzing vind. Idem met Jazz. Maar het zijn wel super paarden, met goede gangen, waar veel in zit.
Nu praat ik dan even over de gemiddelde Houston/Jazz.

Er is ook een nieuwe hengst, Valdez. Ik ben persoonlijk helemaal weg van hem. Er hebben onlangs foto's van Valdez op bokt gestaan, gemaakt door Sannah. Misschien kun je even op haar site kijken, of eventueel pbén voor meer info. Ik weet verder niet hoe hij doorfokt. Dat kan dan weer tegenvallen. Misschien weet iemand dat?

Sylf
Berichten: 97
Geregistreerd: 21-10-05

Re: [H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:49


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [H][BWP]Welke dressuur- of allroundhengst voor mijn merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:37

sylf, de hengst die jij net aanhaalt lijkt me minder opwaarts gebouwd en juist dat is bij deze merrie (ivm vrij kort voorbeen) belangrijk. wij hebben op stal een hele mooie staan van Farmer (allroundhengst). ondanks de massa van Farmer (en van de moeder) een mooi elegant paardje. maar had wat meer maat mogen hebben (is net over de 1,60m). ook staat er een van Tideman, maar die is pas 2 en moet nog beetje in proportie komen, wel goed aan de maat (is nu al zeker 1,65m).