[EH-KWPN]Careful x Elcaro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

[EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 12:58

Het staat op de planning van de fokster om Shine van het voorjaar weer te dekken, ben erg benieuwd naar meningen van anderen Ja.

Shine was opgenomen als Reg. A, maar met haar klassering in de Z1 nu heeft ze het oranje papiertje. Van het voorjaar gaat ze zeer waarschijnlijk weer naar de keuring om het nog een keer voor ster te proberen (hopelijk tegen die tijd al met het sportpredikaat op zak), maar ze is al wel opgenomen. Beenstanden zijn correct (ook geen opmerkingen over gehad op de keuring), ze lijkt op de foto's ietwat onderstandig te staan en nauw achter, dit is echter niet zo.
Ze is langgelijnder dan ze oogt (hoek v/d foto), lendenpartij is door de training mooier aangesloten dan hij is geweest, was ietwat lang en week (aandachtspunt). Schouder zou ik graag wat schuiner zien en van nature wat meer front erop. Ze beweegt met enorm veel souplesse en gemak, zou sterker mogen achter van zichzelf, voorbeen is aansprekend. Stap is goed, maar zou wat meer uit de schouder mogen. Draf en galop ook goed, fijn in balans en veel souplesse, maar zoals eerder gezegd, mag wat meer kracht in. Sluiten pakt ze stukjes fijn aan, maar (daar komt 'ie weer) ze moet nog sterker worden.
Ze is op de keuring gemeten op 1.62, maar ze is nu zéker 1.65 en oogt groter. Karakter is een 10, wel sensibel onder het zadel tijdens het werk, maar goudeerlijk. In de omgang schaapmak.

Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=126801

Afbeelding

Afbeelding

Shine aantal weken geleden:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=658741&hilit=

Juli zomer, kür op muziek
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=630035&hilit=

In maart, toen nog M1, heel duidelijk te zien dat ze véél is gegroeid in een paar maanden tijd, vooral qua bespiering Ja
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=550843&p=13575494#13575494

Ze heeft al 2 veulens van Grib gehad, erg makkelijke bewegers en mooie plaatjes (zie profiel), met véél maat (die uit de Z-jaargang zit nu al tegen de 1.70 aan).

Zelf neig ik naar Houston, maar ben misschien een beetje bevooroordeeld omdat ik dat een geweldig dier vind en meerdere fijne nakomelingen van 'm gereden heb. Ben ook erg gecharmeerd van Rubin Cortes (Rubin Royal x Calmiro), mede omdat ik denk dat het Contender bloed zo verkeerd nog niet zou matchen. Citango is misschien ook wel interessant. Jury die we dit weekend hadden gehad opperde Paddox, Uphill en Rubiquil, waarvan ik Uphill de interessantste vind Ja. Met Paddox ben zou ik 'bang' zijn voor een zwaarmoedig paard en met Rubi heb ik niet zo'n klik als ik aan die combi denk.

Pffff, moeilijk allemaal, ben blij dat de definitieve keuze niet bij mij ligt haha! Maar, brand los....!

Mer1980

Berichten: 18868
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:52

Helaas kan ik de foto's niet zien, maar gelukkig heb ik al wel wat foto's kunnen bewonderen van Shine Haha!

Houston is een geweldige hengst, maar ik zou wel uitkijken voor de maat. Hij geeft nog wel eens kleintjes, maar het is zeker een gave hengst.

Ik zelf ben niet helemaal weg van al het KWPN bloed (wel het wat oudere).

Voor Front en kracht zou ik eens kijken naar bijvoorbeeld Metall al halngt hetw el van het type af wat je wil. Hij geeft zo nu en dan wat zwaardere paarden.

Ook interessant bloed vind ik Alabastro www.stal-smeets.com. Veel kracht, tact en afdruk en een schitterend front. let wel op de maat. Ik denk niet dat het een grote wordt, maar dezelfde maat als mama nu 1.65m misschien iets groter.

Ik ga er nog even over bomen Knipoog

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:05

Ik zou niet voor Houston gaan, geeft vaak kleintjes.
Je kan afwachten hoe aankomend jaar de nakomelingen van Valdez zijn, Houston x Jazz. Maat en front.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:05

Voor de maat ben ik niet echt bang, van Houston heb ik zelden écht kleintjes gezien (>1.65), ook al verkleint hij misschien wel op het gemiddelde van het KWPN, hij strooit weinig echt naar beneden. Vanaf vaders kant zit er voldoende maat in bij Shine. De 2 van Grib schieten ook de lucht in, dus heb niet het idee dat ze zelf een beperkende factor op de maat doorvererft. Veulen hoeft ook geen kasteel te worden, 165-1.70 is mooi, kleiner niet wenselijk en groter mooi meegenomen Haha!

Metall is ook zo gek nog niet! Zal 't doorgeven!
Laatst bijgewerkt door Remember op 12-10-06 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:06

Suzanne F. schreef:
Ik zou niet voor Houston gaan, geeft vaak kleintjes.
Je kan afwachten hoe aankomend jaar de nakomelingen van Valdez zijn, Houston x Jazz. Maat en front.


Vind Valdez een geweldige hengst, maar zou die niet beperken in de schouder en het voorbeen?

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 12:12

Hmm ja die blinkt idd niet uit in schoudervrijheid, je hebt gelijk.
Maar hoe zijn de Gribaldi's qua schoudervrijheid?

Uphill is idd zo stom bedacht nog niet. En Citango had dit jaar erg mooi rapport!

Uiteraard roep ik ook nog even dat Tuschinski ook een super afstammelingenrapport had en dat de veulens tot nu toe het erg goed doen op de keuringen. Veel beweging, schoudervrijheid.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 12:20

Tus zou ik blind op haar halfzus van Welt Hit II zetten *LOL*! Die kan dat extra 'elastiek' goed gebruiken. Bij Shine heb ik die 'klik' met Tus niet, die heeft al genoeg souplesse, moet meer een 'krachtpatser' met een gouden draadje hebben.

De Grib's zijn qua voorbeen hetzelfde als mams (evenals achter trouwens), vooral in model en front verbeterd Ja

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:18

Mir: Metall geeft soms wel hele kleintjes maar wel paarden met souplesse.....

Vind lastig hoor, om via een foto je advies te geven.....moet een paard zien.... en dan durf ik pas advies te geven....

Succes met het maken van je keuze....
als je nakomelingen van Valdez wil zien, dan kan je volgend jaar wel bij mij terrecht..... Knipoog

saska

Berichten: 193
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Maldegem (België)

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:05

Metal kweekt een te kort en onderstandig voorbeen...

iemand een foto van Valdez??..

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 20:03


Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:24

We zullen zien wat hij vererft...

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 11:49

Dat is waar, het kan 'meevallen' natuurlijk Ja!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: [EH-KWPN]Careful x Elcaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 17:26

Niemand verder een 'geniale' ingeving Haha! ?!