[E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

[E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 00:38

Vandaag had ik foto's genomen die eigenlijk wel, denk ik, geschikt waren voor dit onderdeel van Bokt. Het was niet de bedoeling haar te laten beoordelen, maar wou haar toch met jullie delen Lachen

Ik weet wel een paar dingen wat haar bouw tekort komt maar ik denk niet alles te weten. Hetgene wat ik zie is:

- Hals had langer mogen zijn;
- Net zoals de hals mocht de rug langgelijnder zijn;
- Schouder had schuiner gemogen.

- Vind haar zelf wel een chique uitstraling hebben met een aansprekend hoofd.


Ik denk niet dat ze zo supergoed gebouwd is (Laat niet weg dat ik weg van haar ben Knipoog ) dus er zullen vast nog meer minpunten zijn en hopelijk ook meer positieve punten Lachen

ps. Hou er wel rekening mee dat ze 6 maanden dragend is van de hengst Royal Jubilee (Rohdiamant x Andiamo x Welt As)

Hier komen de foto's!

Op stand:

Afbeelding

Nog een keer stand:

Afbeelding

Hoofdje:

Afbeelding

Nu in beweging

Draf:

Afbeelding

Nog een keer draf:

Afbeelding

En een galopje:

Afbeelding

ik hoor het wel Lachen

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:25

Leuke merrie, kan me wel vinden in de minpunten die je aangeeft alhoewel ik de lengte van de rug niet storend vind. In verhouding tot de schoft gaat het wel. Had de schoft langer doorgelopen dan was de verhouding minder geweest. Het is wel wat lastig zien omdat ze de benen niet mooi onder de massa geplaatst heeft, ze is achter wat koehakkig.
Ze heeft een lief hoofd, het oog had wat sprekender mogen zijn.
Ben heel benieuwd naar het veulen volgend jaar!

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 13:08

bedankt voor je reactie! Ze staat idd niet goed met haar benen maar, ook omdat alle benen niet te zien zijn maar het geeft een indruk. Ik vind de rug alsook de hals niet storen eigenlijk. Ben wel tevreden met hoe ze eruit ziet.

Het veulen zal je wel zien volgend jaar Tong uitsteken

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:35

mss nog iemand Lachen ?

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:11

Ik vind eigenlijk alleen dat haar hals en schoft wat mooier had mogen lopen.Verder vind ik haar wel goed in elkaar zitten zo te zien. Mischien had haar schouder iets schuiner gemogen,al lijkt ze best te bewegen.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 21:48

bedankt voor je reactie elisa. Je hebt idd gelijk over haar hals en schoft-verbinding, die nu goed opvalt omdat ze gevlochten is, als ze niet gevlochten is valt het niet op.

De schouder had idd ook schuiner mogen zijn, desondanks beweegt ze lekker Lachen

Phileine83
Berichten: 242
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:54

Kun je ook een goede standfoto plaatsen? Het is makkelijker om haar dan goed te beoordelen.

Phileine83
Berichten: 242
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:56

Sorry mijn computer deed vreemd dus ik zag de stand foto's niet mijn excuus. Ik ga dit dier eens goed bekijken.

Phileine83
Berichten: 242
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 21:20

Aller eerst heeft deze merrie een vriendelijke uitstraling en een mooi gevormt hoofd met een groot oog. Het dier heeft een iets korte nek maar een zeer goed gevormde (horizontale en iets korte) hals met een iets steile schouder die wel goed ontwikkeld is even als de schoft, waar ze wel iets wegvalt net ervoor. De overgang van voor naar middenhand vind ik iets minder vloeiend. Het dier is wat kort in de lendenen maar is wel in het bezit van een correct gevormd kruis maar met een matig ontwikkelde (maar langdoorlopende) broekspier. De merrie heeft een steil achterbeen die op de foto achter de massa staan (niet correct opgesteld). De kwaliteit van de 4 benen lijkt goed, misschien iets vol in het sprong gewricht maar de hardheid in de benen is duidelijk aanwezig. Het dier loopt op goede hoeven die aan de voorvoeten iets plat neigen maar de vorm is goed en ze lijken hard van structuur. je hebt te maken met een zeer aansprekende merrie met een opvallend goed ontwikkelde schouderpartij en een zachtaardige uitstraling. Deze merrie kan vast een leuk sprongetje maken. Succes ermee.

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Re: [E]BWP merrie (Velcome Fontaine x Wendekreis x Flaneur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 22:46

@winette: super bedankt voor je deskundige uitleg, hier heb ik wat aan.

Even wat reactie Tong uitsteken : wat ik wel wilde zeggen nog is (dat doet mss niet veel terzake maar wou het even melden Knipoog ) dat deze merrie sinds 31 april op een weide staat en niet meer aan het werk is. Dus op die foto's is ze niet aan het werk geweest. Nu is ze reeds terug paar dagen opgenomen in het werk Ja

Over haar steil achterbeen is idd omdat ze niet zo heel mooi staat achteraan. Ze staat achter de massa, net of ze moet gaan plassen ofzo Tong uitsteken

Eén van de spronggewrichten staat erg dik omdat ze daar een schop heeft op gehad, namelijk de rechtersprong.

De hoeven waren op die foto's in erge staat en waren dringend aan een hoefsmid toe. De hoeven zijn nu gekapt alhoewel ze wel aan de rechterkant een grasvoetje heeft.

De merrie kan ook leuk springen hoor Tong uitsteken ze heeft heel haar leven concours gelopen en heeft leuke resultaten behaald. Ze werd uitgebracht in parcours 1.20m maar heeft/had potentieel voor meer.

Nogmaals bedankt! Mooie beoordeling.