[E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joycejj
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-05-06

[E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 16:29

Hallo allemaal,
Ik ga me er toch maar aan wagen Tong uitsteken , maar wil graag jullie mening weten over mijn merrie.
Ik zou graag met haar volgend jaar, of het jaar daarop (ligt eraan hoe snel ze een beetje volgroeit), naar de keuring met haar willen (wie beoordeelt eigenlijk of het voor de dressuur of springpaarden gaat, moet ik dat zelf doen??). En ook wil ik haar volgend jaar laten dekken.
Wat zijn de mindere punten van mijn merrie qua extrieur. Welke hengst zouden jullie op haar vinden passen, na beoordeling van de foto's.
Ze is van 10 mei 2004. Haar schofthoogte is nu ongeveer 1.68. Haar afstamming Stedinger (v Sandro hit) x Voltaire x Nimmerdor.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 18-08-06 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags in titel

acropolis
Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-04
Woonplaats: In de stal, zegmaar...

Re: Beoordeling van mijn merrie (stedinger x voltaire), keur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:57

Het is een mooie merrie , welke in goede conditie staat.

Het is een hoogbenige merrie.
Heeft een steile koot en een wat lage halsaanzet.
De croupe is goed van lengte.
Broekspier loopt lekker lang door.

Leuk dier!
Ik zou toch meer richting dressuur gaan.
Van Stedinger zijn igg leuke diertjes reeds gekomen!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Beoordeling van mijn merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 18:26

Als je naar de keuring gaat, moet je zelf dressuur of springrichting kiezen. de inspecteurs aldaar overleggen evt. om je paard in een andere richting op te nemen. Je kunt hier zelf voor kiezen om dit wel of niet te doen.

Ik vind de merrie nog erg jeugdig, vooral in haar lijf. Deze had, zeker voor een dressuurpaard, wat langer mogen zijn. Hoogbenig wil ik haar niet noemen. De hals is mooi van lengte. Het type van Voltaire zie je er in terug. Zonde om Stedinger op een Voltaire x Nimmerdor te zetten. Hoe was de moeder? Kon deze goed bewegen?

joycejj
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Beoordeling van mijn merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 22:32

Dat jeugdig kan wel kloppen, ze is natuurlijk ook pas net 2 jaar. En ik denk dat dat ook ermee te maken heeft, dat zij lang alleen maar de hoogte is ingegaan. De paarden waar zij mee op het land staat, zijn allemaal een stuk kleiner en idd allemaal al iets voller.
Dus zal zij misschien wat langer nodig hebben om goed in verhouding te komen (misschien beter om dan maar een jaartje langer te wachten voordat we naar de keuring gaan).
Die hals aanzet ben ik idd met je eens, is denk ik wat te laag. En ze is wat kort in de rug. Welke hengsten kunnen dat verbeteren, de halsaanzet en wat meer lengte??? Zou Jetset D, of Olivi een goede kandidaat zijn???
Voorderest weet ik weinig van de moeder, behalve dat ze is gekeurd, ster prok sport dressuur ibob springen 8,8,8,7.5
Ik heb haar niet irl zien lopen, maar schijnt naar horen zeggen een goed paard te zijn.
Veder is mijn merrie wel heel soepel in dr beweging en ruim in dr gangen, maar hoe haar voorbeen en achterbeen gebruik is, weet ik niet helemaal. Ik heb haar al een half jaar niet meer echt zien bewegen. Ja stappen in de wei, als ze naar me toe komt Haha!

joycejj
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:16

Is er veder niemand die mijn merrie wil beoordelen en die mij wat advies kan geven (na het zien van de foto's), over een eventueele geschikte hengst Verdrietig

joycejj
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 23:02

Oja vergeet er nog bij te vermelden dat dr oma lichte tour en sgw heeft gelopen, even nog ter aanvulling Tong uitsteken

joycejj
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 08:25

Nog steeds niemand die er zich aan wil wagen.
Is ze zo'n probleem geval, of is ze gewoon helemaal perfect Haha!
Dit laatste was natuurlijk wel een geintje he.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 13:16

Ik vind haar rug behoorlijk gezonken, wanneer je naar de keuring gaat zou ik er iig voor zorgen dat haar rug goed bespierd is en er genoeg vlees op zit. Verder vind ik afgezien van het feit dat haar hals wat die uit de borst komt, dit een heel aansprekend dier.

eclipsjeuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-09-06

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 14:24

Supermooi paardje!!!

joycejj
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-05-06

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 10:38

Hier nog even 3 foto's die ik gister heb gemaakt.
Ze is in mijn idee al wat meer aan het uitzwaren als ik de foto's zo vergelijk.
Tijd tussen de eerste foto's en die van gisteren is net geen 3 maanden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 23:23

mooi paardje hoor joyce Lachen

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [E][KWPN]beoordeling merrie (stedinger x voltaire), keur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 12:46

de rug is idd wat gezonken, de hals komt van iets te diep uit de borst. het achterbeen lijkt vrij steil. ze is nog overbouwd, maar natuurlijk pas 2, dus dat zal nog wel verdwijnen. wel mooie schuine schouder, rondgeribt, mooi hoofdje, en de benen lijken mooi droog. ben alleen niet echt fan van dat achterbeen, vind het er een beetje eng uitzien. korte kootjes en steil been...