Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37155
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 11:51

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:
Ik hoor alleen maar goede dingen over de karakters van Toto jr. van de fokkers en op de hengstenshows van dit jaar waar brave jonge ggk zonen van hem gepresenteerd werden. De hengst zelf had een 9 voor karakter. Het wordt ook expliciet genoemd in de dekfolder.

TS: als je merrie meer buiging kan gebruiken in het achterbeen dan zou ik DD vergeten.

Ik snap het wbt de DV, Dai Ko Myo TF vind ik een fijn dier met veel souplesse, de moederlijn heeft in combi met Florencio een GP paard geleverd. Dus dat bloed sluit in ieder geval aan.

Jij mag bij mij op stal even bij de Toto in de box.


Is goed hoor, ik krijg m wel mak ;)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:57

Elisa2 schreef:
janderegelaa schreef:
Jij mag bij mij op stal even bij de Toto in de box.

Is goed hoor, ik krijg m wel mak ;)

Gezellig, EHK meeting bij janderegelaa op stal *\o/*


En dan moeten we natuurlijk ook niet de aloude Bokt dooddoener vergeten "ze hebben ook nog een moeder hè" :D

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-19 12:20

Rex_Rolfo ben ik inderdaad met je eens dat ze ook een moeder hebben. Charmeur staat er ook niet om bekend ze altijd braaf te geven maar mijn merrie is echt een schat. Ze is wel scherp maar daar heb ik geen problemen mee.

En als we dan kijken naar Totilas zelf? Ik las dat hij Langgelijnde merries moet hebben mijn merrie heeft lengte genoeg.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 12:26

Ik heb niet de indruk dat het Totilas-bloed veel maat toevoegt, dus als dat een dingetje is zou ik dat niet aandurven :) Kan mis zijn, heb enkel persoonlijke ervaring met het Governor-bloed in ieder geval maar ook de Toto's die ik ken zijn inderdaad niet groot toch.

Elisa2

Berichten: 37155
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:02

Governor heb ik meer kleintjes van gezien, Totilas en Toto jr. normaal qua maat, maar wel snel beknopt.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:40

paardje2013 schreef:
Rex_Rolfo ben ik inderdaad met je eens dat ze ook een moeder hebben. Charmeur staat er ook niet om bekend ze altijd braaf te geven maar mijn merrie is echt een schat. Ze is wel scherp maar daar heb ik geen problemen mee.

En als we dan kijken naar Totilas zelf? Ik las dat hij Langgelijnde merries moet hebben mijn merrie heeft lengte genoeg.



Ondanks dat je merrie braaf is zou ik toch zoeken naar een makkelijke hengst. Charmeur x Houston is wel zo'n afstamming waarbij mensen je geschrokken aankijken met de vraag, 'oh, is die wel braaf??'. Hoeft niks te betekenen maar het kan ook zo zijn dat ze wat minder braaf fokt dan ze zelf is.

Ik wilde even terugkomen op de maat van For Ferrero die net genoemd werd. Wij hebben kleine merries met hem gedekt en die veulens lijken zeker groot genoeg, zijn moederlijn is inderdaad heel groot. Daarnaast heb ik twee hele fijne veulens van Jarville dit jaar: groot en veel souplesse. Commercieel wat minder interessant, maar wel dat Bordeaux-bloed wat je aansprak en een hengst uit een fijne, werkwillige, gezonde stam. Je gaat dan alleen wel inteelt op Jazz krijgen en qua bloedspreiding is FF natuurlijk veel interessanter.

Qua D-OC, voor de fokkerij heeft het wel een meerwaarde omdat je merrie dan eventueel elite zou kunnen worden. Is ze goed op de foto? Want dan zou je ook nog het Prok predikaat aan kunnen vragen.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:45

Beetje off topic, maar ik had een super lieve merrie. Dr Toto veulen had echt een heel sterk karakter. Niet gemeen of zo maar wel heel sterk een eigen wil en daar voor vechten.... Had ik nooit verwacht van Toto.

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-19 10:48

Ik heb nog steeds voorkeur voor For Ferrero ik denk dat hij zeker het vermogen tot sluiten toe kan voegen. En ja die maat daar maak ik mij dan niet zo druk over ik hoef ook geen kasteel te fokken maar rond de 165 zou wel fijn zijn.

Toto vindt ik ook zeker een mooie hengst maar ik durf dan weer niet te gokken met karakter. Mijn merrie is braaf genoeg maar inderdaad wat x_Milou ook zegt Charmeur X Houston staat daar niet zo om bekend.
Ze is zelf nooit op foto geweest. Ik heb haar gekocht als veulen.

Ik ga als we het sport predicaat mogen halen een thuis keuring aanvragen en volgend jaar het D-OC predicaat.

Elisa2

Berichten: 37155
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:50

Persoonlijk zou ik ook voor For Ferrero gaan, ook om wat bloed toe te voegen en Houston geeft ze ook beknopt..dus dat kan in combi met Totilas bloed toch voor een beknopt veulen gaan zorgen ondanks dat je merrie wel langgelijnd is.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:24

Ik heb een aantal toto's staan. De meesten hebben goede karakters, maar ik had laatst in de wei ook 1 rechtop tegenover me staan :') Die had geen goede bedoelingen, en eigenlijk nooit gehad ook. Verder groten en kleintjes van gezien, allemaal met veel body.
Dus Elisa, ik heb er ook 1 voor je :D

Elisa2

Berichten: 37155
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:03

:+ het word nog druk :P

Uiteraard het cliche verhaal dat ze ook allemaal nog een moeder hebben, was dat een hengst? bij sommige hengsten scheelt castreren ook al een boel.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 09:56

Nee, merrie...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:43

Vulina schreef:
Nee, merrie...

Bij mij ook merrie...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 10:47

Vriendin heeft ook een Toto merrie (is dat toeval met die merries? :P ).
Op zich geen beroerd karakter maar totaal geen respect voor je grenzen. Sleurt je overal mee naartoe en drukt je rustig fijn tegen een muur.
Denk niet dat dat een grote gaat worden trouwens.

paardje2013
Berichten: 1854
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 11:12

Ik lees het al het gaat geen toto worden dus haha :') ik heb gister mijn laatste punten in het Z1 gereden we gaan nu op naar het Z2. Of ik mijn merrie volgend jaar laat dekken ga ik even goed over nadenken. We gaan momenteel zo goed en ze is nog jong ik heb zo veel plezier in het rijden en denk dat we nog lang niet uitgereden zijn. Dus ik moet er even over nadenken.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:55

Vulina schreef:
Dus Elisa, ik heb er ook 1 voor je :D

Arme Elisa :+:

Mag je wel een keer met mijn bloederig x rillerig merrie kennismaken, dat is ondanks haar afstamming een schatje <3


Cayenne schreef:
Op zich geen beroerd karakter maar totaal geen respect voor je grenzen.

Zo eentje ken ik ook. Schijnt het nu erg goed te doen bij de politie. Totaal geen respect voor de voetbalhooligans :+

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:22

Apart dat die hengst dat zo sterk doorfokt. Er zijn er ook wel veel gefokt natuurlijk, maar meerdere uit brave merries dus. Oh en mijne ook een merrie....

Snap wel dat je even wacht met dekken als de wedstrijden nu zo goed gaan. Eerst naar eens het sportpredikaat dan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:26

Voor er misverstanden ontstaan; ik ken een paard dat zo is. Geen idee van afstamming.

Elisa2

Berichten: 37155
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hengsten keuze voor Charmeur X Houston merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:17

Haha lief van je Rex

Klinkt erg brutaal en lomp Cayenne.

TS: dekken kan altijd nog he..als je nu zo goed en fijn gaat kun je ook lekker doorrijden en ondertussen de nakomelingen van FF in de gaten blijven houden bijv.

JUan_48
Berichten: 72
Geregistreerd: 23-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:06

Heb een Toto-merrie uit een niet te grote half-Groninger merrie (163). Merrie is met 32 mnd 166. Borstomvang 190, pijp 20,5. Luxe paard met goed gangen. Goed karakter. Ik moet wel de tijd nemen om haar aan nieuwe dingen te laten wennen. Komt in de wei nieuwsgierig naar je toe, loopt braaf met je mee, stopt bij "ho", geeft voet bij "voet". In stal kun je rustig om haar heen lopen.
Naar ik weet wil Toto nog weleens strooien v.w.b. grootte. Wel paarden met body.

Nogmaals, met nieuwe dingen rustig aan doen. Is een binnenvetter, net als haar moeder.