Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dana82

Berichten: 1658
Geregistreerd: 01-07-08
Woonplaats: De Klinge - Oost-Vlaanderen: België

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:21

Je rijdt toch automatisch voorzichtiger met een trailer achter je auto? Anders ben je niet goed bezig. Ik voel m'n trailer niet, maar als ik te hard in een bocht ga, dat voel ik wel hoor. Ik rij voorzichtig, maar vlot, zoals het hoort Haha! Knipoog . Maar ik zorg er wel voor dat de vrachtwagens mij niet inhalen!
Maar om een lichtere auto te gebruiken zodat je je trailer beter voelt, da's net gevaarlijker, dan kan je trailer wel eens op stap zijn met jouw auto ipv omgekeerd. Doei!

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:01

wij hebben een suzuki Sx-4 voor de trailer, super fijne auto, die mijn ruime 1,5 paards trailer kan trekken en dit ook prima doet.
niet te duur in de wegenbelasting en drinkt niet te veel bezine als er een trailer achter hangt!

nathalie16

Berichten: 2020
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Tiel

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:25

een hummer,
trekt het met gemak en heerlijk zo'n automaat!
maar hij verbruikt enorm veel bezine, dat is wel een nadeel Nagelbijten / Gniffelen

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:26

Wij hebben een Kia sorento en een opel frontera voor het trekken van de trailer.
De opel heeft wel het nadeel dat de achterklep niet open kan als de trailer erachter hangt.

Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:26

een volkswagen tdi... gaat prima
of de suzuki jimmy.. gaat ook wel prima maa tdi is beter Knipoog

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:27

Wij hebben een Kia Sportage. Trekt met gemak 2 paards trailer met 2 paarden erin. Je voelt de trailer bijna niet achter de auto.

Kennisen van ons hadden een Ssangyong (of hoe je het schrijft Tong uitsteken ). Die heeft ook geen moeite met een 2 paardstrailer

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:28

Wij hebben een Mercedes Benz Combi C180. Maar er komt binnenkort een nieuwe, waarschijnlijk een 4wd of een Dodge oid.

criollolover

Berichten: 3254
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: boven in drenthe....

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:33

heb jaren met een audi 80 gereden met een 1 1/2 trailer.....beviel wel goed, nu heb ik een volvo station 850 ervoor, wou dat ik deze auto veel eerder aangeschaft had, je merkt de trailer niet en een zeeee van ruimte voor alle spulletjes....

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:36

Amigo_ schreef:
Kennisen van ons hadden een Ssangyong (of hoe je het schrijft Tong uitsteken ). Die heeft ook geen moeite met een 2 paardstrailer


In één keer goed Amigo Haha!

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:10

Nou, heb het reglement rijbewijzen er eens op nageslagen én het overlegd met een bekende die aanhangwagens verkoopt. Ook heb ik mijn andere bekende die de boete gehad heeft gevraagd eens na te zoeken waarom hij nu eigenlijk precies de boete kreeg.

De waarheid is dat er in het reglement niks gezegd wordt over wat je op basis van je BE-rijbewijs nu eigenlijk met je autootje mag trekken:

- motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);

- motorrijtuigen van een van de rijbewijscategorieën B, C, C1, D of D1 voor het besturen waarvan de bestuurder in het bezit is van een rijbewijs, met een andere aanhangwagen dan op grond van dat rijbewijs mag worden voortbewogen (Rijbewijs E) mits
I. in het geval van een motorrijtuig van de rijbewijscategorie C1 de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 12000 kg of
II. in het geval van een motorrijtuig van de rijbewijscategorie D1 de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 12000 kg en de aanhangwagen niet wordt gebruikt om personen te vervoeren.

Wat betreft het reglement moet ik jullie dus gelijk geven - in theorie mag je 20.000 kg achter je autootje hangen, zolang die auto het maar mag trekken....

...je voelt de maar al komen. Een aanhanger met een bepaald maximumgewicht is constructief zo dat deze een bepaalde overhang aan de voorzijde heeft, om te zorgen dat het geheel je auto aan de achterzijde niet optilt. Dit veroorzaakt de zgn. kogeldruk. De kogeldruk die aangegeven wordt op het plaatje bij je trekhaak is geen werkelijk maximum maar een maximum bij stilstand - als je aan het rijden bent en op de rem gaat staan verplaatst de massa naar voor en krijg je dus gemiddeld tot een factor 4 a 5 van dat maximum op je trekhaakje. Je kan je voorstellen dat 75 kg * 5 een hoop minder druk veroorzaakt dan 125 kg * 5...

Daarbij kan je drie feiten optellen:
- het maximum trekgewicht (en kogeldruk, maar deze wordt nog niet zo heel lang op het kenteken vastgelegd) bepaald wordt in het constructief ontwerp c.q. de sterktetests bij de typegoedkeuring van je auto (wie daar meer over wil weten moet me even pb-en, ik heb er een halve studie van gemaakt waarom een Golf II 1.6 1200 kg mag trekken en een veel forsere Xedos9 maar 1500, maar dat hoort niet op bokt);
- de theoretische kogeldruk wordt bepaald in het constructief ontwerp van je aanhanger;
- de werkelijke kogeldruk wijkt maar weinig af van het gewicht IN de trailer.

Conclusie: Reken maar dat je met een (lege) tweepaardstrailer een Fiat Panda doet torderen, maar - stukken erger - dat die lege tweepaardstrailer met twee zakken voer (totaal 800 kg) héél wat meer vervorming veroorzaakt bij een heftig ongeval dan een enkelassig huis-, tuin- en keukenaanhangertje dat tot de nok toe geladen is met een totaal gewicht van 800 kg.
Aangezien het totaal van deze wetten zo vaag is is het altijd moeilijk te zeggen wie er gelijk heeft en of je die boete nou wel of niet verdiend hebt. In theorie zou je zeggen dat 2000 kg trailer met een totaal werkelijk gewicht van 1200 kg achter een Ford Escort dus zou mogen. Meestal (ook in het geval dat voor de rechter kwam) wordt er dan beboet op de gemeten kogeldruk (en die boetes zijn niet mals...) - probeer voor de grap eens de kogeldruk van een tweepaardstrailer te meten met twee bewegende beesten erin Knipoog

Als uitsmijter wil ik er nog even op wijzen dat er bij gebruikelijke formaten voor een tweepaardstrailer véél hogere eisen worden gesteld aan de constructie en je daarom vaak ziet dat deze zomaar 200-250 kg zwaarder zijn dan de 1,5-paards trailer (dit zit hem echt niet in die 50cm extra polyester en het plankje in het midden). Een aanhangerbouwer moet zich er aan willen wagen maar veel tweepaardstrailers kunnen het technisch goed aan om opgekeurd te worden naar ergens tussen de 2500 en 2700 kg. Dit wordt bewust niet gedaan omdat veel bedrijfsbusjes een maximum trekgewicht hebben van 2000 kg. Blijf je onder je trekgewicht dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de kogeldruk ook pluis is, en heb je in een rechtzaal hoogstwaarschijnlijk je gelijk.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:07

Wallie schreef:
een volkswagen tdi... gaat prima
of de suzuki jimmy.. gaat ook wel prima maa tdi is beter Knipoog


Een Suzuki Jimny? Hoeveel mag die trekken?

Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:12

Ons pap trekt een 1,5 paards met een bmw 728i automaat, maar een twee paards trailer met paarden trekt hij ook zonder probleem. Alleen als je je met een sedan en automaat je vast rijd op nat of rul terrein heb je wel een probleem Lachen

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:26

kakanox schreef:
Nou, heb het reglement rijbewijzen er eens op nageslagen én het overlegd met een bekende die aanhangwagens verkoopt. Ook heb ik mijn andere bekende die de boete gehad heeft gevraagd eens na te zoeken waarom hij nu eigenlijk precies de boete kreeg.

De waarheid is dat er in het reglement niks gezegd wordt over wat je op basis van je BE-rijbewijs nu eigenlijk met je autootje mag trekken:

- motorrijtuigen op drie wielen, niet zijnde motorrijtuigen op twee wielen met zijspanwagen, en motorrijtuigen op vier of meer wielen, waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 3500 kg en die niet zijn ingericht voor het vervoer van meer dan 8 personen, de bestuurder daaronder niet begrepen, alsmede door die motorrijtuigen voortbewogen aanhangwagens waarvan de toegestane maximum massa niet meer bedraagt dan 750 kg, dan wel meer bedraagt dan 750 kg, mits in dat geval de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 3500 kg (Rijbewijs B);

- motorrijtuigen van een van de rijbewijscategorieën B, C, C1, D of D1 voor het besturen waarvan de bestuurder in het bezit is van een rijbewijs, met een andere aanhangwagen dan op grond van dat rijbewijs mag worden voortbewogen (Rijbewijs E) mits
I. in het geval van een motorrijtuig van de rijbewijscategorie C1 de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 12000 kg of
II. in het geval van een motorrijtuig van de rijbewijscategorie D1 de toegestane maximum massa van de aanhangwagen niet meer bedraagt dan de ledige massa van het motorrijtuig en de toegestane maximum massa van het samenstel van trekkend motorrijtuig en aanhangwagen niet meer bedraagt dan 12000 kg en de aanhangwagen niet wordt gebruikt om personen te vervoeren.

Wat betreft het reglement moet ik jullie dus gelijk geven - in theorie mag je 20.000 kg achter je autootje hangen, zolang die auto het maar mag trekken....

...je voelt de maar al komen. Een aanhanger met een bepaald maximumgewicht is constructief zo dat deze een bepaalde overhang aan de voorzijde heeft, om te zorgen dat het geheel je auto aan de achterzijde niet optilt. Dit veroorzaakt de zgn. kogeldruk. De kogeldruk die aangegeven wordt op het plaatje bij je trekhaak is geen werkelijk maximum maar een maximum bij stilstand - als je aan het rijden bent en op de rem gaat staan verplaatst de massa naar voor en krijg je dus gemiddeld tot een factor 4 a 5 van dat maximum op je trekhaakje. Je kan je voorstellen dat 75 kg * 5 een hoop minder druk veroorzaakt dan 125 kg * 5...

Daarbij kan je drie feiten optellen:
- het maximum trekgewicht (en kogeldruk, maar deze wordt nog niet zo heel lang op het kenteken vastgelegd) bepaald wordt in het constructief ontwerp c.q. de sterktetests bij de typegoedkeuring van je auto (wie daar meer over wil weten moet me even pb-en, ik heb er een halve studie van gemaakt waarom een Golf II 1.6 1200 kg mag trekken en een veel forsere Xedos9 maar 1500, maar dat hoort niet op bokt);
- de theoretische kogeldruk wordt bepaald in het constructief ontwerp van je aanhanger;
- de werkelijke kogeldruk wijkt maar weinig af van het gewicht IN de trailer.

Conclusie: Reken maar dat je met een (lege) tweepaardstrailer een Fiat Panda doet torderen, maar - stukken erger - dat die lege tweepaardstrailer met twee zakken voer (totaal 800 kg) héél wat meer vervorming veroorzaakt bij een heftig ongeval dan een enkelassig huis-, tuin- en keukenaanhangertje dat tot de nok toe geladen is met een totaal gewicht van 800 kg.
Aangezien het totaal van deze wetten zo vaag is is het altijd moeilijk te zeggen wie er gelijk heeft en of je die boete nou wel of niet verdiend hebt. In theorie zou je zeggen dat 2000 kg trailer met een totaal werkelijk gewicht van 1200 kg achter een Ford Escort dus zou mogen. Meestal (ook in het geval dat voor de rechter kwam) wordt er dan beboet op de gemeten kogeldruk (en die boetes zijn niet mals...) - probeer voor de grap eens de kogeldruk van een tweepaardstrailer te meten met twee bewegende beesten erin Knipoog

Als uitsmijter wil ik er nog even op wijzen dat er bij gebruikelijke formaten voor een tweepaardstrailer véél hogere eisen worden gesteld aan de constructie en je daarom vaak ziet dat deze zomaar 200-250 kg zwaarder zijn dan de 1,5-paards trailer (dit zit hem echt niet in die 50cm extra polyester en het plankje in het midden). Een aanhangerbouwer moet zich er aan willen wagen maar veel tweepaardstrailers kunnen het technisch goed aan om opgekeurd te worden naar ergens tussen de 2500 en 2700 kg. Dit wordt bewust niet gedaan omdat veel bedrijfsbusjes een maximum trekgewicht hebben van 2000 kg. Blijf je onder je trekgewicht dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de kogeldruk ook pluis is, en heb je in een rechtzaal hoogstwaarschijnlijk je gelijk.


Kan dit ook in heldere, bondige zinnen omschreven worden?

vaatwasser

Berichten: 709
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: in de keuken

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:08

ik rijd met de mercedes g van mijn vader, je voelt helemaal niks van de trailer. Echt ideaal!

MissJeanny

Berichten: 1643
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: fochteloo

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:12

Een busje : Renault master
Of de SUV : Hyundai Santa Fe

melissa_lis
Berichten: 503
Geregistreerd: 16-01-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:25

hoi, gelukkig kan ik wel achter uit rijden haha!

hij heeft moeite om achter uit te rijden met de trailer er achter.En helemaal als je dan ook nog is 2 paarden er in hebt staan en een klein bultje op moet.

wat voor 1 ga je precies kopen dan? De korando?
En zo ja waar?
voor de rest bevalt de auto me prima hoor!
heb pas in een jaar tijd 3x aan de kant gestaan.
of 10x dat ik thuis niet weg kwam omdat hij niet starte.
Hebben nu eindelijk hopelijk de juiste oplossing gevonden en zo waar rij ik er al weer 2 dagen in haha..

groetjes

ikke

Berichten: 37609
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:39

kakanox schreef:
...je voelt de maar al komen. Een aanhanger met een bepaald maximumgewicht is constructief zo dat deze een bepaalde overhang aan de voorzijde heeft, om te zorgen dat het geheel je auto aan de achterzijde niet optilt. Dit veroorzaakt de zgn. kogeldruk. De kogeldruk die aangegeven wordt op het plaatje bij je trekhaak is geen werkelijk maximum maar een maximum bij stilstand - als je aan het rijden bent en op de rem gaat staan verplaatst de massa naar voor en krijg je dus gemiddeld tot een factor 4 a 5 van dat maximum op je trekhaakje. Je kan je voorstellen dat 75 kg * 5 een hoop minder druk veroorzaakt dan 125 kg * 5...

Gosh, en dan ga je er voor je eigen gemak maar even vanuit de er geen remmen in het spel zijn. Op het moment dat je remt, treedt ook je oplooprem in werking, echt waar, zelfs achter 2 ton Discovery voel je dat.

Bij de kogeldruk wordt bedoelt de VERTIKALE druk en niet de horizontale druk die je op de kogel krijgt bij een remactie. Als een haak 2000kg kan trekken, kan ie dat ook drukken.
kakanox schreef:
Daarbij kan je drie feiten optellen:
- het maximum trekgewicht (en kogeldruk, maar deze wordt nog niet zo heel lang op het kenteken vastgelegd) bepaald wordt in het constructief ontwerp c.q. de sterktetests bij de typegoedkeuring van je auto (wie daar meer over wil weten moet me even pb-en, ik heb er een halve studie van gemaakt waarom een Golf II 1.6 1200 kg mag trekken en een veel forsere Xedos9 maar 1500, maar dat hoort niet op bokt);
- de theoretische kogeldruk wordt bepaald in het constructief ontwerp van je aanhanger;
- de werkelijke kogeldruk wijkt maar weinig af van het gewicht IN de trailer.

Lieve schat, dat zijn HORIZONTALE KRACHTEN!!! Bij de vermelde kogeldruk gaat het om VERTIKALE krachten!!! Ik moet de eerste haak nog tegenkomen die 2000kg VERTIKALE kogeldruk mag hebben; zelfs de vangmuilkoppeling op een vrachtwagen mag vaak maar 1000kg VERTIKALE kogeldruk hebben.
kakanox schreef:
Conclusie: Reken maar dat je met een (lege) tweepaardstrailer een Fiat Panda doet torderen, maar - stukken erger - dat die lege tweepaardstrailer met twee zakken voer (totaal 800 kg) héél wat meer vervorming veroorzaakt bij een heftig ongeval dan een enkelassig huis-, tuin- en keukenaanhangertje dat tot de nok toe geladen is met een totaal gewicht van 800 kg.
Aangezien het totaal van deze wetten zo vaag is is het altijd moeilijk te zeggen wie er gelijk heeft en of je die boete nou wel of niet verdiend hebt. In theorie zou je zeggen dat 2000 kg trailer met een totaal werkelijk gewicht van 1200 kg achter een Ford Escort dus zou mogen. Meestal (ook in het geval dat voor de rechter kwam) wordt er dan beboet op de gemeten kogeldruk (en die boetes zijn niet mals...) - probeer voor de grap eens de kogeldruk van een tweepaardstrailer te meten met twee bewegende beesten erin Knipoog

Wat voor rij-ervaring heb jij eigenlijk??
Natuurlijk moet je met een Panda geen tweepaardstrailer gaan trekken, zelfs niet als het een Panda 4x4 is, maar het krachtengeweld wat jij suggereerd is werkelijk nergens op gestoeld. Duidelijk niet gehindert door enige kennis van zaken, kwak jij hier de grootst mogelijke onzin neer in een dusdanig warrig verhaal dat mensen die minder goed begrijpen wat er werkelijk gebeurt, het nog zouden gaan geloven ook!
De toegestane kogeldruk bij een tweepaardstrailer is 100kg, soms 150kg. Dit zijn de waardes die voor de koppeling van de TRAILER worden opgegeven!!
Dat je een forse boete kunt krijgen voor te hoge kogeldrukken is mij al jaren bekend en als je mijn posts terugzoekt over dit onderwerp, zul je die waarschuwing ook steeds tegenkomen.

Als je dan werkelijk zo graag wil laten zien dat je weet waar het over zou gaan, waarom vermeldt je dan niet ook even dat de trekhaakgegevens ook in het kenteken van je auto moet zijn opgenomen. Bij nieuwere auto's is dit standaard, echter bij auto's van voor eind 90-er jaren (ik weet niet precies wanneer ze het zijn gaan doen) moet je expliciet vragen om de trekhaak te vermelden in het kenteken! Voor auto's op grijs kenteken, zeker als ze later zijn omgebouwd, wordt dit ook vaak niet meegenomen!!
kakanox schreef:
Als uitsmijter wil ik er nog even op wijzen dat er bij gebruikelijke formaten voor een tweepaardstrailer véél hogere eisen worden gesteld aan de constructie en je daarom vaak ziet dat deze zomaar 200-250 kg zwaarder zijn dan de 1,5-paards trailer (dit zit hem echt niet in die 50cm extra polyester en het plankje in het midden). Een aanhangerbouwer moet zich er aan willen wagen maar veel tweepaardstrailers kunnen het technisch goed aan om opgekeurd te worden naar ergens tussen de 2500 en 2700 kg. Dit wordt bewust niet gedaan omdat veel bedrijfsbusjes een maximum trekgewicht hebben van 2000 kg. Blijf je onder je trekgewicht dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de kogeldruk ook pluis is, en heb je in een rechtzaal hoogstwaarschijnlijk je gelijk.

Ik zal het je nog erger vertellen; de assen van een 1,5 paards Westfalia Saturnus van 1600kg TMM op papier mogen 1200kg PER STUK hebben!! Ik heb het typeplaatje hier nog liggen.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:48

Jeminee Ikke, wat blaas jij hoog van de toren! Misschien even gas terug? (leuke woordspeling... Haha! )

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:13

ik heb een peugeot 307 2.0 diesel met 136 pk. die speelt met de 1,5 p. trailer. 2 paards gaat ook maar dan rij ik toch liever met de toyota hiace bus met 100 pk ofzo. die houdt elke trailer strak in het spoor maar trekt niet zo snel op. overigens rijd ik op de snelweg stevig door: ca. 95-100. Paard blijft dan het rustigste.

Steph86

Berichten: 2175
Geregistreerd: 27-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:42

Wij hebben een Audi S8 voor een anderhalfpaards trailer, 2 paard trailer ook geen enkel probleem.

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:51

zo gaaf al deze technische gegevens ik heb nog een aanvulling
Wij gaan in de toekomst een mentrailer aanschaffen en de fabrikant is zich rot geschrokken toen iemand hier ooit eens over begon.
Ik weet dus dat je verhaal prima geformuleerd is.
Wij hebben onze huidige auto de Ssang Yong Rexton dus voorzien van extra vering (soort luchtbalgen die we meer of minder druk kunnen geven) omdat we hoorden vban mensen die met dit soort combinaties rijden de vering dan best slap is en dat geeft natuurlijk weer gevaar op de weg.
Veel mensen denken hier dus niet aan.

Yaka

Berichten: 1221
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: Platteland

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:52

(gehad) Hyundai Galloper (met een haidatsu motor geloof ik Clown )
(nu)Mitshubitsie Outlander (van ouders ben 15jr.) voor een 2-paard trailer, de auo is wel een 4-wheeldrive.

mellamoshan

Berichten: 4257
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:28

Ik zie hier en daar santa fe langskomen, nou heb ik daar ook een aantal weken in gereden, welliswaar zonder trailer reed hij heerlijk. maar in de papieren stond dat hij maar 1600 kg mocht trekken, wat ik niet echt veel vond... ligt misschien aan de motorinhoud....

Belker

Berichten: 15336
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:49

Mercedes E Combi, met airmatic. Mag 2100 kg trekken. Zuinige wagen, betaalbaar in onderhoud en gewoon zowel met als zonder traileer een erg erg fijne reiswagen.

daNiielle_

Berichten: 7345
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:53

Wij hebben een SsangYong Rexton ervoor. Lachen Verder weet ik niet hoeveel kracht oid die auto heeft. Nagelbijten / Gniffelen

Dat ziet er dus *zo* uit. Ja