Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 00:03

Wij hebben een 1,5-paards trailer, maar overwegen in de toekomst een tweepaards.

We hebben een VW T4 1.9D en overwegen de aanschaf van een Ssangyong met 2.3-liter dieselmotor.
Iemand ervaring?

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:05

Een Toyota Landcruiser , de beste paardentrailer trekkers die er zijn.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 00:07

Als je eens gewoon een T4 met een 2,5TDI neemt. Gewoon de grootste motor, dan doet ie het fluitend en aan een heel net verbruik. Bovendien kun je twee VW's rijden voor de prijs van één zo'n wanna-bee 4x4.

Ik heb zelf vanalles voor onze 2-paards trailer, van Fiat Panda tot Mercedes Benz L608D; afhankelijk van wat er met de trailer moet gebeuren.

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 00:16

Tsja, we zijn ook beperkt qua budget + ik ben erg handig met auto's. Daarnaast heb ik al eens een kopje van een T4 2.5 TDI moeten reviseren... met net 2 ton op de teller. Ook de oude Audi A6 (waar het zelfde blok in ligt) wordt ongelofelijk vaak met motorschade aangeboden. De oude Vito's (108/110D) staan bekend als betrouwbaarder.

Overigens: Zag afgelopen weekend in Lelystad een T4 2.5 TDi met spinnende voorwieltjes proberen een trailer weg te trekken (en de omstandigheden waren écht niet zo slecht), waar een Korando 3.2 V6 op z'n slofjes de boel meesleurde.

Daarnaast heb ik wat ervaring met zowel VW- als Mercedes-motoren - als je ze van binnen ziet weet je het al snel Lachen

Juist de 4x4 is voor mij de voornaamste reden om van die T4 af te stappen. Een Landcruiser zou 'm voor mij meteen worden... als een redelijke financieel ook binnen bereik lag.

Lees overigens nu je post over wat je allemaal voor je trailer hebt: Houd je ook rekening met het feit dat je met een Panda voor een paardentrailer hoe dan ook niet verzekerd bent? Ik blijf er met mijn Skoda Fabia in ieder geval ver weg van.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 03:23

Hier gaat er een Hyundai Elantra GLS 2.0 voor een 1,5 paards trailer

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 04:28

ford mondeo diesel 2 liter heerlijk luxe auto en je merkt niet dat er wat achter hangt!

sdi
Berichten: 468
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:27

Gehad, Ford Mondeo 1.8 16v bj 2000 (ging net)
Gehad, Ford Mondeo 2.0 tddi (115pk) (perfecte trekbak)
nu voor een trailer van 1500kg, Opel Frontara = super trekbak

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:15

Hyundai Sante fé en voor het echt zwaardere werk een Nissan Patrol

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:31

Hier ook een hyundai santa fe, 4wd, diesel

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:35

kakanox schreef:
Tsja, we zijn ook beperkt qua budget + ik ben erg handig met auto's. Daarnaast heb ik al eens een kopje van een T4 2.5 TDI moeten reviseren... met net 2 ton op de teller. Ook de oude Audi A6 (waar het zelfde blok in ligt) wordt ongelofelijk vaak met motorschade aangeboden. De oude Vito's (108/110D) staan bekend als betrouwbaarder.

Overigens: Zag afgelopen weekend in Lelystad een T4 2.5 TDi met spinnende voorwieltjes proberen een trailer weg te trekken (en de omstandigheden waren écht niet zo slecht), waar een Korando 3.2 V6 op z'n slofjes de boel meesleurde.

Daarnaast heb ik wat ervaring met zowel VW- als Mercedes-motoren - als je ze van binnen ziet weet je het al snel Lachen

Juist de 4x4 is voor mij de voornaamste reden om van die T4 af te stappen. Een Landcruiser zou 'm voor mij meteen worden... als een redelijke financieel ook binnen bereik lag.

Lees overigens nu je post over wat je allemaal voor je trailer hebt: Houd je ook rekening met het feit dat je met een Panda voor een paardentrailer hoe dan ook niet verzekerd bent? Ik blijf er met mijn Skoda Fabia in ieder geval ver weg van.

Om te beginnen ben ik met die Panda gewoon verzekerd. 750kg trailer achter 800kg toegestaan trekgewicht Fiat Panda, dat is gewoon verzekerd; kan er zelfs nog een zak voer in Haha!
betrouwbaarheid van motoren is voor een belangrijk deel terug te voeren op de wijze waarop ermee wordt omgegaan. Het probleem van dikke motoren is dat deze vaak gereden worden door kerels (M/V) met een betonnen rechtervoet.
Voor 4x4's geldt dat het gros slecht wordt onderhouden, waarop de auto het etiket "onbetrouwbaar" krijgt, terwijl de eigenaar eigenlijk het etiket "slechte beheerder" zou moeten krijgen. Bedenk daarnaast dat veel, vooral "goedkopere" 4x4's feitelijk 4x2's zijn, waarbij je in noodgevallen de vooras kunt bijschakelen, een vorm van tussendifferentieel zit er echter zelden in.

Kaatje

Berichten: 1678
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:39

De Kia Sorento ,iemand daar mee bekend?

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:42

ik heb een 26 jaar oude Chevrolet Pick up truck ...waar ik de trailer aan hang.....en je voelt niet eens dat er wat achter hangt...

ook heb ik een 25 jaar oude chevrolet caprice classic en voor korte stukje( 15 min) hang ik daar de trailer ook wel eens even achter...maar alleen met merrie en veulen op trailer...

heb een 2 paards trailer van 800 kilo....

semenamy

Berichten: 795
Geregistreerd: 21-12-06
Woonplaats: Haaksbergen

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:44

Heb een BMW %serie touring voor een 2 paards trailer, een genot om mee te rijden en nog nooit het gevoel gehad dat hij het er moeilijk mee had!

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:54

ik heb er een volvo voor staan en heb een superlichte trailer

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:55

Wij hebben een Nissan Patrol voor de trailer. Beest van een auto.

We hebben een aantal jaren een Ssang Yong gehad.
Ik raad je af om een Korando of een Musso te kopen. De huidige generatie Ssang Yongs zijn sterk verbeterd, daar heb ik geen ervaring mee, maar van mensen die ik ken die ook een Korando of een Musso hebben gehad en nu bijv. een Rexton hebben, die zijn daar meer tevreden over dan over de oudere types.

De Musso en Korando zijn op zich prima auto's en trekken ook prima. Maar als er wat kapot gaat heb je vaak een serieus en kostbaar probleem.
De motor is van Mercedes...dus al het geen dat aan de motor kapot gaat, is goed te doen. Maar al het overige is van Ssang Yong.
Wij hebben drie jaar een Musso gehad en de volgende reparaties moeten laten doen: kapotte radiateur, lekke koppakking en een kapotte versnellingsbak.
Iets als een kapotte radiateur hoeft geen groot probleem en grote kosten te worden. Maar doordat Ssang Yong in de beginjaren steeds weer iets veranderde aan de uitvoering, zit je soms dagen te wachten tot het juiste bezorgd wordt (bij de dealer notabene).
Bovendien zit het motorisch onhandig in elkaar,. waardoor je veel arbeidsloon kwijt bent (om de radiateur te vervangen moet de halve auto uit elkaar en weer in elkaar...maar bij een type van twee maanden later is dat al weer anders (en verbeterd) om maar een voorbeeld te geven).
Bij de kapotte versnellingsbak was het helemaal een ramp. we zijn de auto zes weken kwijt geweest, omdat tot drie keer toe via de importeur een versnellingsbak werd bezorgd waar net een klein detail anders aan was, dan aan de kapotte, waardoor het weer niet paste.
Uiteindelijk hebben we de vierde er in kunnen krijgen, door ook nieuwe koppelingsplaten er in te doen, die daar weer op pasten (terwijl de oude helemaal niet versleten waren).
Ook kennissen van ons met een Musso hebben vergelijkbare problemen gehad.
Wij hebben daarom besloten om in het vervolg maar iets meer te investeren in de aanschaf....en dan een auto te kopen die als onverwoestbaar bekend staat. vandaar de Nissan Patrol.

Rinde

Berichten: 823
Geregistreerd: 03-09-05
Woonplaats: Raamsdonksveer

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:02

Kaatje schreef:
De Kia Sorento ,iemand daar mee bekend?


Kia Sorento is ook heel goed hoor. Daar ga ik vaak in mee als we weg gaan.

sdi
Berichten: 468
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:14

Kia Sorento, is prima te doen. Zie ze regelmatig voor een trailer staan. Ken iemand die er een heeft voor zijn flinke caravan.

Onderhoud, is bij veel auto's een probleem. Veel mensen rijden met slecht onderhouden auto's rond, controleren nooit bandenspanning etc. Maar er zijn inderdaad wagens die je niet wilt hebben door de vele wijzigingen.
Vaak zijn de eerste bouwjaren van een model de jaren waarin veel kleine verbeteringen gedaan worden. Het meest storingsvrij zijn vaak de laatste bouwjaren o.a. door doorontwikkeling.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:17

sdi schreef:
Kia Sorento, is prima te doen. Zie ze regelmatig voor een trailer staan. Ken iemand die er een heeft voor zijn flinke caravan.

Onderhoud, is bij veel auto's een probleem. Veel mensen rijden met slecht onderhouden auto's rond, controleren nooit bandenspanning etc. Maar er zijn inderdaad wagens die je niet wilt hebben door de vele wijzigingen.
Vaak zijn de eerste bouwjaren van een model de jaren waarin veel kleine verbeteringen gedaan worden. Het meest storingsvrij zijn vaak de laatste bouwjaren o.a. door doorontwikkeling
.



Dit is heel belangrijke info denk ik.
Nog even voor de duidelijkheid, ter aanvulling op mijn post over de Musso: wij zijn Piet Precies wat onderhoud betreft en altijd erg zuinig en goed voor onze auto's.
De kennissen die wij hebben net zo....misschien nog wel meer dan wij. Desondanks hebben we dus veel problemen gehad met de Musso, wat één van de eerste types van Ssang Yong was....

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:21

Wij hebben ee volvo V70 en we hebben een 2-paards trailer Lachen Auto kan 'm makkelijk trekken.

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:21

Een Daihatsu Rocky! Mag 3500 kilo trekken. Ideaal!!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:53

Voor alle klagers en aanbidders: er is een merk waarvan niet alleen ALLE speciale gereedschappen maar ook alle onderdelen en handboeken voor elke particulier gewoon te koop zijn, tegen normale prijzen. Deze spullen worden geleverd voor alle modellen, vanaf de introductie van het model in 1970, Originele spullen, rechtstreek vanaf de fabriek in Solihull.
Noem eens twee andere "populaire" merken die dat ook doen. Over continueïteit gesproken......

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:56

nissan x-trail en opel vivaro..

Anoniem

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:56

De Kia Sorento van mijn ouders Cool

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:41

ik heb sinds een tijdje een Ford Mondeo gekocht na lang zoeken Nagelbijten / Gniffelen Ik heb er ook een 1,5 paards trailer achter en rijd deze met mijn B rijbewijs. Auto is 2.0 liter en weegt 1297 kg.

Yinari

Berichten: 3639
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:25

Sorento heeft een vriendin, dat is ook een goeie Ja