Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
kakanox schreef:Tsja, we zijn ook beperkt qua budget + ik ben erg handig met auto's. Daarnaast heb ik al eens een kopje van een T4 2.5 TDI moeten reviseren... met net 2 ton op de teller. Ook de oude Audi A6 (waar het zelfde blok in ligt) wordt ongelofelijk vaak met motorschade aangeboden. De oude Vito's (108/110D) staan bekend als betrouwbaarder.
Overigens: Zag afgelopen weekend in Lelystad een T4 2.5 TDi met spinnende voorwieltjes proberen een trailer weg te trekken (en de omstandigheden waren écht niet zo slecht), waar een Korando 3.2 V6 op z'n slofjes de boel meesleurde.
Daarnaast heb ik wat ervaring met zowel VW- als Mercedes-motoren - als je ze van binnen ziet weet je het al snel
Juist de 4x4 is voor mij de voornaamste reden om van die T4 af te stappen. Een Landcruiser zou 'm voor mij meteen worden... als een redelijke financieel ook binnen bereik lag.
Lees overigens nu je post over wat je allemaal voor je trailer hebt: Houd je ook rekening met het feit dat je met een Panda voor een paardentrailer hoe dan ook niet verzekerd bent? Ik blijf er met mijn Skoda Fabia in ieder geval ver weg van.
Kaatje schreef:De Kia Sorento ,iemand daar mee bekend?
sdi schreef:Kia Sorento, is prima te doen. Zie ze regelmatig voor een trailer staan. Ken iemand die er een heeft voor zijn flinke caravan.
Onderhoud, is bij veel auto's een probleem. Veel mensen rijden met slecht onderhouden auto's rond, controleren nooit bandenspanning etc. Maar er zijn inderdaad wagens die je niet wilt hebben door de vele wijzigingen.
Vaak zijn de eerste bouwjaren van een model de jaren waarin veel kleine verbeteringen gedaan worden. Het meest storingsvrij zijn vaak de laatste bouwjaren o.a. door doorontwikkeling.