giga trailer probleem help !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:32

Netje, ik doelde met mn reactie direct op deze post:

ulinoco_maud schreef:
hebk ik al geprobeerd en dat ben ik beu heb geen zin om elke keer een half uur te gaan staan wachten in de trailer vind het op wedstrijd ook niet echt een hoe zal ik het zeggen proffesioneel gezicht
ze moet er gewoon oplopen zonder te zeiken !!!!
sorry als dat een beetje l*llig overkomt


Als je het beu bent om telkens een half uur te moeten wachten dan zul je moeten oefenen totdat dit niet meer nodig is. Niet verwachten dat het plots goed gaat.

Als je dat zelf kunt doen ok, maar als je daarbij professionele hulp wilt inroepen is dat ook prima.

Anoniem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:44

Mijn paard gaat ook niet makkelijk, maar wij nemen de tijd en dan ineens gaat hij. Ga ik ongeduldig, geirriteerd worden, raakt hij gespannen en dat gaat hij zeker niet en dan staan we nog langer.

Als hij er op staat, praat ik nog even heel blij en belonend met hem, aai hem even uitgebreid en dan gaan we op pad. Ik laat hem niet onnodig staan, dat moet hij nog leren. Dan maar aan de hand laten grazen of thuis brengen.

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:46

mijn vader rijd altijd en hij echt zooo rustig hij rijd echt niet lomp ofzo hij weet dat ons beestje onrustig is en angstig dus houd hij hier rekening mee door heel rustig te rijden

sandr0

Berichten: 4523
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: Hoek van holland

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:48

ulinoco_maud schreef:
hebk ik al geprobeerd en dat ben ik beu heb geen zin om elke keer een half uur te gaan staan wachten in de trailer vind het op wedstrijd ook niet echt een hoe zal ik het zeggen proffesioneel gezicht
ze moet er gewoon oplopen zonder te zeiken !!!!
sorry als dat een beetje l*llig overkomt


Maakt mij niet uit, t is jouw paard. Het verschil is denk ik alleen dat je met geduld uiteindelijk een paard overhoudt waarmee je lekker op pad kunt met je trailer. Heb je geen zin om er tijd in te invesretren en veel geduld dan is de kans groot dat je paard uiteindelijk helelmaal niet meer wil laden. Succes in ieder geval!

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:52

ik heb echt wel genoeg geduld maar als jij al 3 maanden lang elke dag 2 uur bezig bent en haar er eindelijk op het staan en dan een rondje gaat rijden en het vervolgens weer flikt dan ga jij de moed ook opgeven.
begrijp me niet verkeert maar ik heb echt wel geduld maar als ik al zoooooo lang bezig ben en elke keer die zelfde strijd moet gaan voeren is het voor mij ongezond en voor mijn paard ook !!!
ik heb met veel oefenen haar wel op de trailen maar heb je dan een rondje gereden flikt ze weer hetzelfde en kan ik weer opnieuw beginnen.......

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:00

Dan is je methode niet goed.

Als je al zo lang bezig bent en je ziet geen vooruitgang, dan zul je het op een andere manier moeten proberen Lachen.

Toch misschien professionele hulp inschakelen Lachen.

Anoniem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:01

De eerste paar keer dat wij mijn paard op de vrachtwagen moesten krijgen, waren wij 4 uur bezig Haha! Ik ben er maar bij gaan zitten in de bak met lekkere dingen en hij maar met een strakke lijn ruiken, snuiven en angstogen. Clown

Wat voor trailer heb je? Is het een rammelbak? Is de bandenspanning goed? Kan hij naar buiten kijken? Kan hij met zijn kont leunen?

Wij hadden een raampje gemaakt zodat hij naar buiten kan kijken opzij, zodat hij kan zien waar hij is, we hebben hem smal gezet, zodat hij een beetje schuin kan gaan staan en met zijn kont in het hoekje kan gaan staan, hij duwt zich tegen die hoek aan en heeft er steun aan. We hadden de bak omhoog gemaakt zodat zijn oren het dak niet raken. Is je trailer hoog genoeg? Heeft hij een raampje waardoor hij kan kijken? Niet allemaal hebben handige raampjes. Ook laten wij het zijl achter open zodat hij achterom kan kijken. Staat zijn hoofd niet te strak vast? Wat ruimte om links en rechts te kijken, achter zich te kijken en niet shokking klem.

Is de bodem glad? Kan zijn met ijzers en hij heeft gemest dat het glad aanvoelt en als hij verstapt dat het glijd en dat maakt bang. Wij hadden achter bij de achterhoeven een stukje geribbeld rubber zodat hij altijd stevige grip had en een hele berg stro erin.

De trailer die wij nu hebben had een extra stang, speciaal gemaakt. Een soort 3-punt, deze was gemaakt omdat het vorige paard ging liggen tijdens de rit, nu stond ze dus vrij krap opgesloten en gaf haar kennelijk steun, ik heb een 1 1/2 p. trailer, kan zijn dat je 2 paards net iets te breed voor haar is, je zou een rubben schot kunnen doen tussen de verdeelstang die totop de grond hangt.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:16

Ik herken je probleem, mijne wil er ook niet op, al veel dingen geprobeerd maar het gaat steeds beter.
Oefenen 2 x per week.
Mijn merrie wil er nu wel redelijk goed op maar wil niet blijven staan en
dan krijgen we de stang er niet achter en rent en stijgerd ze gewoon terug. Best eng.

Wat we nu doen:
Parkeren trailer zo dat paard er aan 1 kant niet meer langs kan. Aan de andere kant hebben we een longeer lijn.
Achter het halster/oren van paard doen we een lang touw die je door het halster rijgt en de 2 lange uiteinden pak je vast samen met halster touw.
Hierdoor krijgt het paard druk achter de oren en wanneer ze achterwaarst gaat doet het pijn, ze moet dus voorwaarts.
Dit werkt echt heel goed!
Misschien heb je er wat aan, je kunt paard en dan makkelijker 'intrekken' zeg maar.

Anders zou ik contact opnemen met Ballingehof.
Dat gaan wij ook doen als we geen vooruitgang meer boeken.
Succes Haha!

Anoniem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:19

Ik zou niks doen wat nog meer stress, pijn en ongemak veroorzaakt. Ze durft niet en beter is het om na te vragen wat er is gebeurt. Eigenlijk zou ik nu balingerhof benaderen, voordat je het probleem nog groter maakt.

Ik heb mijn paard al jaren en hij doet het voor mij op vertrouwen, maar als een vreemde met hem nu dit probleem zou moeten oplossen is het toch een ander verhaal en daar heb je ervaren mensen voor nodig. Jij hebt je paard pas, dus vertrouwen is er nog niet.

lenet1963

Berichten: 515
Geregistreerd: 26-10-06

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:20

trisca schreef:
http://www.2moons.nl/

schijnt erg goed te werken Knipoog

succes!!
Dat is een aanrader spreek uit ervaring.In een woord geweldig.

Leetjuhh

Berichten: 599
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Breda

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:27

Vroeger heel veel problemen gehad met mijn paard op de trailer, Soms wel twee uur op concours gestaan...het was soms zelfs zo erg dat mijn moeder (die toendertijd reed) haar geduld kwijtraakte (en daar is echt heeeeeeel wat voor nodig!!). En dan nog ging hij er niet in. Ik heb hele dagen 's ochtends en 's avonds in de trailer staan voeren...hapje voer...weer de trailer uit, trailer verplaatsen...weer trailer in...hapje voer....en iedere keer bleef hij moeilijk doen om die trailer weer in te gaan. Hij had alle ruimte (tweepaards zonder schot) en heel veel licht, vooruit klep...
Na twee jaar had hij door dat hij er toch echt niet onderuit kwam...nu loopt hij bijna iedere trailer in...achteruit gaat hij nog steeds niet, maar dat hoeft ook niet, heb een trailer met voorlaadklep...werk fantastisch!

Wat goed werkte was trailer tegen de ingang van de stal aanzetten, hij liep er dan zonder te twijfelen in. Ik zette de trailer steeds een stukje verder weg....

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 15:32

we hebben net een nieuwe trailer 2 paards rammelt niet ofzo

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:18

als je zelf er geen tijd in wilt steken moet je het gewoon uitbesteden.

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 16:24

ik wil echt wel tijd erin steken hoor maar dan moet het wel effeckt hebben !!!!!

cissy

Berichten: 19836
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:50

Citaat:
mijn vader rijd altijd en hij echt zooo rustig hij rijd echt niet lomp ofzo hij weet dat ons beestje onrustig is en angstig dus houd hij hier rekening mee door heel rustig te rijden

je vader kan dat wel vinden maar vindt je paard dat ook??? Mijn vader vind dat nl ook en hij mag echt niet met mijn paard op stap!

Ik vind je behoorlijk gestressed en ongeduldig reageren hier in dit topic, misschien dat dat ook zn uitwerking heeft op je paard? Heb je daar wel eens over nagedacht, heb je het echt wel rustig aangepakt? Jij bent niet degene die aangeeft of je rustig genoeg bent, je paard is de leading factor in deze. Als je paard zich niet veilig voelt krijg je hem echt niet in de trailer.

Het is helemaal geen gigaprobleem zoals je aangeeft, dit is best op te lossen maar dat lukt je niet in je eentje.

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 17:51

mischien reageer ik zo omdat de helft van de mensen me niet snapt ??

cissy

Berichten: 19836
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:55

ik snap je prima!
ik kan me ook voorstellen dat je er gefrustreerd van raakt, maar meestal reageren mensen dan ook zo als hun paard niet gelijk doet wat je van m wil... en dat gaat niet werken.
Je zult echt een engelengeduld moeten kweken/hebben en zeker hulp erbij moeten zoeken wil je je paard weer relaxed kunnen laden.
Parelli zegt ook: If you take the time it takes, it takes less time!
je bereikt niks met op de klok te kijken, neem de tijd die je paard nodig heeft en niet die jij er voor over hebt.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:57

Ach zo veel mensen hebben verschillende meningen over hoe het wel en niet moet.
En bijna iedereen lukt het wel een paard op de kar te krijgen op z'n eigen manier en theorien.
De een doet alles heel rustig de ander schopt en slaat het paard er op met vanalles en nog wat.
Ik ben hier ook niet voor maar soms is het wel eens nodig
omdat het paard dan een spelletje met jou speelt.

Het blijft denk ik toch een kwestie van proberen en steeds weer andere methodes proberen. En dan kijken wat het best wil.
En zoals ik al eerder zij kun je alsnog naar een speciaal persoon gaan die paarden van trailer problemen af helpen.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:17

cissy schreef:
ik snap je prima!
ik kan me ook voorstellen dat je er gefrustreerd van raakt, maar meestal reageren mensen dan ook zo als hun paard niet gelijk doet wat je van m wil... en dat gaat niet werken.
Je zult echt een engelengeduld moeten kweken/hebben en zeker hulp erbij moeten zoeken wil je je paard weer relaxed kunnen laden.
Parelli zegt ook: If you take the time it takes, it takes less time!
je bereikt niks met op de klok te kijken, neem de tijd die je paard nodig heeft en niet die jij er voor over hebt.


Helemaal mee eens: toen wij trailertraining deden zei Petra Vlasblom (van 2moons) ook: het grootste deel ligt aan de onrust en het ongeduld van mensen, wat zijn weerslag heeft op het paard/pony. Nou is dat makkelijk gezegd, maar moeilijk op te lossen: hoe meer het een probleem wordt deste onrustiger wordt iedereen vantevoren, omdat het waarschijnlijk fout gaat.

Uiteraard moet je dan nog steeds het probleem oplossen, maar de wetenschap helpt wel (let eens op je ademhaling. En paar keer rustig in en uitademen heeft al effect op je paard bijv.).

maudy_89

Berichten: 1903
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: wessem

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 18:21

maar ik vind elke dag 6 maanden lang 2 uur oefenen wel heeel veel tijd meer tijd heb ik gewoonweg niet

cissy

Berichten: 19836
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:25

Netje: dan ken je ook het verhaal van Petra over het parachutespringen Lachen helemaal van toepassing hier!

Misssixty, tuurlijk kun je een heiningpaal pakken of een bezem en je paard er op slaan, moet je vooral doen als je denkt dat dat werkt, maar is dat diervriendelijk en respectvol?
Paarden nemen wel eens een loopje met je maar dat hoef je niet perse altijd met geweld op te lossen omdat je even niet beter weet, vaak is slimmer dan het paard zijn al voldoende Lachen
Anders wordt het dan een quick fix en duurt het laden de volgende keer nog langer en moet je 2 bezems pakken.

Ulinco maud, dan ben je al veel te lang bezig het verkeerd te oefenen, steek er nou maar eens een keer tijd/geld in door er hulp bij te halen en dan is je probleem heel wat sneller opgelost en is je paard ook blij.

Netje

Berichten: 2993
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Akersloot

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:25

ulinoco_maud schreef:
maar ik vind elke dag 6 maanden lang 2 uur oefenen wel heeel veel tijd meer tijd heb ik gewoonweg niet


Zoals ik al eerder heb aangegeven: neem kontakt op met http://www.2moons.nl. Petra helpt je in een middag van het hele probleem af !! Ik ben echt super tevreden over haar !

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:28

cissy schreef:
Netje: dan ken je ook het verhaal van Petra over het parachutespringen Lachen helemaal van toepassing hier!

.


Zeker een mooie vergelijking!
ik zou zeker als ik jou was haar even een mailtje sturen en misschien een theorieavond. Er is er vanavond één Lachen
Ze is erg goed met paarden en zeker die een trailerlaadprobleem hebben.

misssixty

Berichten: 1017
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Haren

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:31

@ Crissy: Als je even leest staat er dat ik er ook niet voor ben om paarden hard aan te pakken hoor!
Ik zeg alleen dat sommige mensen het wel op die manier doen..
Laats was ik op concours en kreeg ik die van mij er dus ook niet in. Komt er een oude handelaar aan die wel even wou helpen.
Die pakt een longeerzweep geeft mn paard een mep maar toen wou ze er dus wel in 1 x in.
Zo bedoel ik het

cissy

Berichten: 19836
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: giga trailer probleem help !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:33

Misssixty, dat snap ik maar daar heeft de TS toch niks aan aan die spookverhalen! het gaat er juist om dat ze niet die praktijken gaat gebruiken maar hulp gaat halen.

Olle: neem aan dat je dat voor de TS bedoelt? ik hoef niet meer naar Petra hoor, ik heb geen trailerproblemen Clown ik los ze juist op!