mercedes en trailers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 22:28

van mijn werk moet ik binnenkort een mercedes uitzoeken (let wel ik heb een zeer beperkte keuze!)

stel ik neem een mercedes b benzine (ik wil meer en diesel maar mag niet)
die mag geremed 1300 kg trekken.

stel ik heb een 1 paards trailer (huur bij de bp) die heeft de volgende gegevens:
laadvermogen 810kg en ledig voertuig 540kg

de mercedes B weeg zelf 1210kg en de mercedes A 1140kg

vraag 1.
mag ik met een b rijbewijs een 1 paards trekken?

vraag 2. mag mijn vader met zijn E rijbewijs trailer trekken of kan dit niet ivm gewicht zodat de auto dan problemen krijgt?

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 23:14

[quote="redina"]
van mijn werk moet ik binnenkort een mercedes uitzoeken (let wel ik heb een zeer beperkte keuze!)

Oeffff,... wat een straf! Vork

Wat weegt je paard?

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 23:53

niet zo veel denk ik. hij is bijna 150.
kilootje of 500 of zo???

en ja het is een straf en dat meen ik serieus. ik heb geen keus en ze zijn vaak veeel duurder dan andere auto's die en mooier zijn en minder bijtelling hebben en die zeker weten een trailer kunnen trekken.
we hebben nog geprobeerd of we er onder uit konden maar helaas.

mentjuh

Berichten: 3230
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Arendonk

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:00

vraag 1.
mag ik met een b rijbewijs een 1 paards trekken?
Nee je mag niet meer als 750 kilo ongeremd trekken
als het totaal gewicht van auto + trailer minder is dan 3500 en de trailer minder weegt dan de auto (ongeremd) mag het wel.

vraag 2. mag mijn vader met zijn E rijbewijs trailer trekken of kan dit niet ivm gewicht zodat de auto dan problemen krijgt?
ja hij mag de trailer wel terkken en de auto krijgt hier geen last van.

correct me if I'm wrong..

Anoniem

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:04

redina schreef:
van mijn werk moet ik binnenkort een mercedes uitzoeken (let wel ik heb een zeer beperkte keuze!)

stel ik neem een mercedes b benzine (ik wil meer en diesel maar mag niet)
die mag geremed 1300 kg trekken.

stel ik heb een 1 paards trailer (huur bij de bp) die heeft de volgende gegevens:
laadvermogen 810kg en ledig voertuig 540kg

de mercedes B weeg zelf 1210kg en de mercedes A 1140kg

vraag 1.
mag ik met een b rijbewijs een 1 paards trekken?


Nee. Allereerst vind ik het onverantwoord Knipoog Daarnaast mag je 750 kilo vrij trekken, maar het gaat om het gewicht van de trailer zelf + wat een trailer mág dragen. Dus de trailer mag 810 kilo dragen en hij is zelf 540 kilo zwaar, dan kom je op een totaal van 1350 kilo uit. Ook al is de trailer leeg! Dan zit je al ver boven de 750 en dit is in vrijwel alle gevallen zo. Het mag dus niet.

vraag 2. mag mijn vader met zijn E rijbewijs trailer trekken of kan dit niet ivm gewicht zodat de auto dan problemen krijgt?


Dit vraag ik me even af omdat het trekvermogen van de auto minder is dan het totaal gewicht van de trailer.

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:11

Ik geloof dat Mentjuh het bij het goede eind heeft,... maar moet eerlijk bekennen dat sinds ik mijn E-rijbewijs gehaald heb ik niets meer bereken, maar alleen nog maar kijk naar wat de auto mag trekken. (en die mag in mijn geval 3500 kg. trekken)

Verder ben ik weleens met een Golf IV met trailer met een 2-jarige Haflinger op stap geweest. (minder gewicht als wat jij meeneemt dus)
De auto kon de trailer wel van z'n plek krijgen, maar het ging niet echt van harte.
De auto die jij omschrijft "mag" het dus wel trekken (toch?), maar om wat extra kracht over te houden (wat wenselijk is), zou je de Mercedes ook nog kunnen laten tunen.
Hierdoor krijg je zomaar wat pk's meer die voor dat "net dat beetje meer" trekkracht zorgen.
Weet niet hoe lang je de auto "moet" rijden, anders is zelf betalen misschien een optie?
Krijg je de trekhaak bijv. ook van je baas?

Ga je vaak met de trailer op pad?

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:11

nee ik zal denk ik maar 3 x per jaar weg gaan maar is lekker om niet van andere afhankelijk e zijn.

tunen mag helaas niet en ik moet alles zelf betalen (je bijtelling gaat gewoon omhoog)
was er al bang voor dat zelfs een B het niet zou redden.
Zlefs niet met het rijbewijs van mijn vader.


overigens 510 van de trailer en 550 van het paard is toch 1060?
dus dan kan de B of de A hem toch wel trekken of niet?

het gaat om een 1 paards trailer.

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:33


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:56

Idd in de faq kijken.'
Zolang je geen B-E hebt geld het gewicht dat op papier staat, dus max. laadvermogen trailer. Dan ben je dus al uitgepraat want dan is je trailer op papier zwaarder dan je auto.
Ik heb zelf net zo'n soort situatie en heb m'n E gehaald.

Als je je E hebt kijk je naar het werkelijk gewicht. Dan hoop je dus dat je trailer idd 540 kilo weegt, jij zegt je paard 500 (ik denk minder want mijn stevige merrie van 164 weegt 525) dan kom je, neem het even ruim, op 1100 kilo. Als je auto 1300 mag trekken dan mag dit dus. Of de auto het ook fijn trekt is punt 2 natuurlijk.
Ik rij zelf met een 1.5 paards die met paard ook rond de 1100 weegt. Heb er een Renault Scenic op diesel voor staan die 1300 mag trekken. Dit gaat best. Heb dezelfde trailer ook een keer met een Alfa Romeo getrokken die óók 1300 mocht trekken, maar dat was dus echt levensgevaarlijk, die kon de trailer helemaal niet de baas en de boel wilde steeds aan de slinger.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:03

De meeste Mercedessen kunnen prima een 1,5 paards trailer aan, maar een Mercedes is geen trekauto. Dan kom je uit op een Peugeot, Renault, VW.

Wij hadden in het verleden een C180 voor een 1 3/4 trailer, af en toe stonden er twee grote paarden in, die wegen bij elkaar ook wel rond de 1400 kg, en dat ging eigenlijk wel goed.

Daarna hebben we een oude 250D gehad, die kon het ook wel, maar die auto was zo traag als dikke stront in een trechter.
Binnendoor ging het prima, maar op de snelweg zou je wel wat meer vermogen willen hebben.

We hebben nu een E300 TD automaat voor de trailer, dan merk je de trailer niet eens.

Waarom we ondanks mijn eerste opmerking toch Mercedes blijven rijden.
Ik heb een ongeluk gehad met de C180, dankzij de auto, alleen maar een snee in de knie, de auto was total loss.

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:11

tienus63 schreef:
De meeste Mercedessen kunnen prima een 1,5 paards trailer aan, maar een Mercedes is geen trekauto. Dan kom je uit op een Peugeot, Renault, VW.




???????????? Een Mercedes geen trekauto??? Nu breekt mijn klomp.
Welke Peugeot of Renault wil je nu gaan vergelijken met Mercedes qua trekkracht dan?

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:18

Lees de trektesten in de bladen van de ANWB maar na.
Ook al gaat het daar om caravans, het gewicht komt wel redelijk overeen met een geladen 1,5 paards trailer.

Ik zal mijn opmerking een beetje verduidelijken:
An sich kan een Mercedes prima een lading trekken, maar het verbruik van een Mercedes wordt dusdanig hoog en de prestaties minder dat het merk niet goed scoort in dergelijke testen t.o.v. de winnaars van dergelijke testen.

Ik geloof dat een tijdje terug de Peugeot 407 winnaar was.

Een supertrek auto is de Subaru Forestier.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:21

Ik heb ook wel met trailers gereden met een mercedes ervoor, de mensen waar die combi van is rijden al járen met mercedessen voor de trailer (handelsstal) en dat loopt dus echt als een trein! Hadden een 300 (letter weet ik niet, was geen td geloof ik) en die wilde nooit echt, maar de bijna antieke 300 td stond altijd voor de 2 paardstrailer en die was dus echt niet dood te knuppelen. Uiteindelijk overleden omdat een vrachtwagen m een tik had gegeven en de olie eruit was gelopen zodat ie droog stond... Anders had ie nu nog steeds gereden.
De kilometers die hun maken met de mercedes voor de trailer zou ik met onze renault niet aan durven beginnen, die is volgens mij zo af.
VW is wel sterk, Volvo aardslelijk maar ook niet verkeerd, maar Renault hoort imo niet echt bij het lijstje, zijn toch wat meer luxe auto's

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:26

Het klopt dat de dieselmotoren van Mercedes die tot ongeveer 1998 zijn gemaakt oersterk en onverwoestbaar zijn, de motoren die daarna gemaakt zijn, schijnen anders te zijn.

Wat kilometrage betreft, kun je idd je centen beter op een Benz in zetten dan op een Renault.
Mijn oom had een 300 benzine, auto had meer dan 600.000 km gelopen, en toen was de carrosserie op, de motor deed het nog prima.

Derhalve durven wij met een gerust hart een oude Benz te kopen met veel kilometers. ( de onze heeft inmiddels 325.000 achter de kiezen)

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:28

Kan mezelf helemaal vinden in hetgeen Concorde zegt.

Wij hadden vroeger thuis ook diverse Mercedessen gehad en daar werd wat mee afgezeuld met van alles en nog wat erachter. Die dingen blijven rijden gewoon!
Al moet ik zeggen dat de huidige auto's niet meer de auto's van vroeger zijn, in de positieve en negatieve zin.
Ik mag het aan den lijve gaan ondervinden, want a.s. vrijdag mag ik ons nieuwe trekpaardje op gaan halen bij de dealer! Haha!

sunnyblue
Berichten: 1844
Geregistreerd: 14-06-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:30

Als je een E hebt mag je altijd rijden met een trailer, ongeacht hoe zwaar die is, alleen moet je auto heb natuurlijk nog wel kunnen trekken haha, anders kom je niet vooruit, moet je niet hebben!

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:31

Valina schreef:
Ik mag het aan den lijve gaan ondervinden, want a.s. vrijdag mag ik ons nieuwe trekpaardje op gaan halen bij de dealer! Haha!

Ook weer een Mercedes dus???
Ik hoop dat wij ooit eens een mooie E klasse http://www.mercedes.nl/web/show/id=879285 kunnen rijden Vingers aflikken

We hebben nu de voorganger, zo'n lelijk taxi model, maar hij rijdt heerlijk.

sunnyblue
Berichten: 1844
Geregistreerd: 14-06-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:33

Trouwens wij hebben twee Mercedessen gehad en ze trekken heel goed een trailer, maar je moet wel kijken hoe sterk de motor is, maar wij hebben een wat 'lichtere'motor, maar hij trekt het super! Beter als onze andere 'zwaardere' auto, maar dat is een Chrysler. Wij hebben nu geloof ik een E serie en eerst een stationauto , maar ik durf niet te zeggen welk typen, maar zover ik weet trekken ze trailers goed!

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:52

tienus63 schreef:
Valina schreef:
Ik mag het aan den lijve gaan ondervinden, want a.s. vrijdag mag ik ons nieuwe trekpaardje op gaan halen bij de dealer! Haha!

Ook weer een Mercedes dus???
Ik hoop dat wij ooit eens een mooie E klasse http://www.mercedes.nl/web/show/id=879285 kunnen rijden Vingers aflikken

We hebben nu de voorganger, zo'n lelijk taxi model, maar hij rijdt heerlijk.



Ehm. ja, toch weer Mercedes. Wij rijden nu met de E klasse welke in je link staat. Dat is onze 2e al op 3 jaar tijd,...
Drama met die auto's. Er zit zoveel techniek in wat telkens weer storingen geeft.
Voor deze 2 E-klasses hebben we een C180 CDI gehad. Dat was wel een fijne auto waar we geen gezeur mee hebben gehad.

Vrijdag mag ik onze nieuwe ML 280 CDI op gaan halen. Bloos
Schaam mezelf bijna voor zo'n bakbeest, maar we zijn er stiekum toch wel heel trots op.... en blij natuurlijk!

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:32

Een vriendin van ons heeft een benzine uitvoering ML type uitvoering mij even onbekend, bj 98, rijdt en trekt super, helaas slurpt 'ie dan ook het nodige.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:55

op zoek naar een lichte trailer dus Lachen

ikke

Berichten: 37599
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:35

redina schreef:
van mijn werk moet ik binnenkort een mercedes uitzoeken (let wel ik heb een zeer beperkte keuze!)

stel ik neem een mercedes b benzine (ik wil meer en diesel maar mag niet)
die mag geremed 1300 kg trekken.

stel ik heb een 1 paards trailer (huur bij de bp) die heeft de volgende gegevens:
laadvermogen 810kg en ledig voertuig 540kg

de mercedes B weeg zelf 1210kg en de mercedes A 1140kg

Jemig, wat een schuttingwoord-baas. Nee, serieus, je wordt verplicht een auto te rijden die relatief veel geld kost, en wat JIJ ermee wil kan niet eens......
Overweeg eens het volgende:
Je zou kunnen zeggen tegen de baas dat je de auto niet privé wenst te gebruiken en dat ie dat maar regelt; dat je dus geen bijtelling betaald. Koop vervolgens zelf een auto die wel kan wat je wil. Niet verbaast zijn als je voor je bijtellingsbedrag bijna een auto kunt rijden die het wel kan.

Auto van de baas is heel leuk, zolang je er privé ook dat mee kunt wat je met je eigen auto ook zou doen. Op het moment dat je andere eisen stelt is het een blok aan je been.
Voor mij nooit meer een auto van de zaak, dat moge duidelijk zijn (ja, ik heb er tien jaar eentje gehad)
redina schreef:
vraag 1.
mag ik met een b rijbewijs een 1 paards trekken?

vraag 2. mag mijn vader met zijn E rijbewijs trailer trekken of kan dit niet ivm gewicht zodat de auto dan problemen krijgt?

Lees de FAQ bovenaan deze rubriek; hier vindt je alle vragen.

Anoniem

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:40

Waarom 1 paards trailer? anderhalf is ook te huur met gewicht van 540 kg en is een stuk stabieler op de weg.

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 23:05

Oh uhm sorry. dat is een 1,5 paards trailer die van 540 kg. HIHI.
Ze hebben geen kleinere volgens mij.

cissy

Berichten: 19834
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: mercedes en trailers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:34

Citaat:
Het klopt dat de dieselmotoren van Mercedes die tot ongeveer 1998 zijn gemaakt oersterk en onverwoestbaar zijn, de motoren die daarna gemaakt zijn, schijnen anders te zijn.

is dat zo??
ben ik blij dat de mijne uit 1997 is Lachen maar ik heb wel een Vito 110 dus geen probleem met trailer... Lachen