Trailerbanden vervangen na 7 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37599
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Trailerbanden vervangen na 7 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:18

tequila schreef:
Nou, ook ik heb zeker aanmerkingen op het bedrijf waar ik mijn trailer in onderhoud heb gehad.

Heb toevallig laatst pech gehad met mijn trailer, één van de remmen liep tijdens het rijden volledig vast. Gelukkig hoefde ik niet ver, maar natuurlijk erg gevaarlijk! De trailer weggebracht naar een onderhoudsbedrijf hier in de buurt, aangezien ik echt niet ver durfde te rijden met een praktisch kapotte band. Deze heeft de remmen uit elkaar gehaald, en daar helaas echt een zooitje aangetroffen. Hij gaf aan dat de remmen nooit open zijn gehaald om door te smeren, en dat terwijl de trailer sowieso om het jaar een Bovag-beurt heeft gehad. Schandalig dus, en ook nog eens gevaarlijk ook. Dus wees alsjeblieft kritisch als je je trailer na een Bovag-beurt weer ophaalt, want zo'n sticker is geen garantie dat alles nagelopen is helaas...

Was de prijs er ook naar?
Heb ik toch steeds meer voorkeur om het gewoon zelf te doen, weet ik tenminste zeker wat er bekeken is en in welke staat dat is............

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Trailerbanden vervangen na 7 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 08:34

ikke schreef:
Heb ik toch steeds meer voorkeur om het gewoon zelf te doen, weet ik tenminste zeker wat er bekeken is en in welke staat dat is............


Moet je wel weten waar je mee bezig bent... Als ik mijn trailer zelf zou onderhoudenen zou ik er nog geen konijn mee durven vervoeren...

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Trailerbanden vervangen na 7 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:58

Ir111 schreef:
ikke schreef:
Heb ik toch steeds meer voorkeur om het gewoon zelf te doen, weet ik tenminste zeker wat er bekeken is en in welke staat dat is............


Moet je wel weten waar je mee bezig bent... Als ik mijn trailer zelf zou onderhoudenen zou ik er nog geen konijn mee durven vervoeren...



Nagelbijten / Gniffelen

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Trailerbanden vervangen na 7 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:54

mijn pa houd altijd 5 jaar aan voor de banden van de carevan trailer en boottrailer.