Verhuis Canada - transport paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Verhuis Canada - transport paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 07:56

Hey bokkers,

Evenenkele vraagjes.
Ik zou misschien willen gaan samenwonen, maar dat houdt een verhuis naar Canada in.
Het is lang nog niet zeker, maar ik wil alvast mn opties verkennen, en toch al iets meer informatie hebben, zodat ik weet wat ik met mn paarden moet doen, de dag dat ik de beslissing neem.

Heeft er iemand van jullie al ervaring met paarden exporteren naar Canada? Zoja, wil je dan even je verhaal doen? Lachen
Hoe lang moeten ze in quarantaine als ik ze wil laten overvliegen?
Heeft er iemand een idee van websites, vliegmaatschappijen die paarden overzee transporteren?
Enig idee van de prijzen?

En dan het volgende. Mijn merrie is drachtig, en uitgerekend voor april. Ik zal zeker niet vóór april verhuizen, maar zou ze graag weer laten dekken in Mei. Is het aangeraden om een drachtige merrie (laat ons zeggen in September dan ongeveer) te transporteren? Of is het niet aangeraden - te stressvolle situatie?
Idem voor het veulen, zou het veulen het op 5 maanden aankunnen om zo'n trip te maken?
Wat gebeurt er praktisch met de paarden die vervoerd worden?

Graag jullie ervaringen en tips!

Groetjes

Naima

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Verhuis Canada - transport paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:00


Anoniem

Re: Verhuis Canada - transport paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 17:01

www.ehs.be Daar is ook een Nederlandse versie met FAQ op te vinden met vragen over quarantaine, transport etc. zelf. (heb ik zelf opgesteld nav mijn stage daar... Clown Knipoog ) Je kan daar ook altijd een vrijblijvende offerte opvragen. Ze hebben al ruim 15-16 jaar ervaring met transport met paarden. Gaat eigenlijk allemaal heel makkelijk, paarden reizen zonder problemen per vliegtuig.

Ik zie dat het gaat om een drachtige merrie, dat is op zich geen probleem, veulens kunnen ook vervoerd worden. Wel moet je paard ook op CEM (Contagious Equine Metritis, is een soort SOA) getest worden, als ze daar positief op is, dan mag ze niet vervoerd worden. Verder zijn er nog meer bloedtesten, maar dat wisselt per land welke afgenomen moeten worden.

De concullega zit in Nederland : www.horseservice.nl

Verder is er op Bokt al aardig wat over vermeld, dus je zou de zoekfunctie kunnen proberen Lachen