Probleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spirout16
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-01-07

Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:13

Hoi,
Ik kwam via een vriendin op dit forum terecht en ze zei dat je hier vanalles kon vragen en zeggen. Ik zit dus met een probleem. Ik heb een paardje genaamt Spirout, lief beestje enzo, maar we hebben geen klik! Ik heb hem 2jaar en hij begint steeds vervelender te worden. Nu zit ik te denken om een andere eigenaar voor hem te zoeken, waarmee hij wel een klik krijgt. Alleen mijn ouders denken er niet makkelijk over. Ze willen dat ik hem houd en gewoon maar 'even' moet proberen om de klik wel te krijgen, ik heb alles geprobeerd om daadwerkelijk een klik te krijgen, maar het lukt niet! Hoe kan ik mijn ouders overhalen om te zeggen dat echt niet gaat en dat hij beter naar iemand anders kan die er wel een klik mee kan krijgen en dat ik verder kan met een andere pony/ander paard?
Ik wacht op jullie tips
Groetjes Maggie

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:19

Ik zit met hetzelfde probleem, kwa klik en springen Lachen Dus lees even mee..

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:23

Heey Lachen

Om een klik te krijgen met je paard is vertrouwen nodig...en vertrouwen bouw je op door middel van grondwerk te doen met je paard.

Ga eens een keer niet rijden maar ga met hem in de bak aan de gang aan het halster en doe wat freestyle oefeningen. Dit versterkt het vertrouwen en de band met je paard.

http://www.emielvoest.nl

juval

Berichten: 13258
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:44

lastig probleem. wat doe je of heb je al geprobeerd om de 'klik' met je paardje te krijgen? en wat is het probleem, gaat het rijden niet lekker, of is hij gewoon niet aardig tegen je?
heb je les, of hulp?
succes.
ouders overtuigen is heel lastig soms.

cissy

Berichten: 19845
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:43

inderdaad grondwerk is een hele goed optie! Kijk eens in het van nature forum daar zitten zat mensen die aan grondwerk en/of NH doen en je kunnen helpen : viewforum.php?f=124