Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn pony!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 00:32

Hallo,

Ik heb een vraag, t paard wat naast mijn pony staat heeft mijn jas te pakken gekregen en vakkundig weten te slopen, ik vind niet dat ik hier zelf verantwoordelijk voor ben, daar ik mijn jas over mijn eigen stal had gehangen, en bij mijn weten niet binnen het bereik van mijn pony's buurpaard.
Helaas heeft dit paard toch mijn jas te pakken weten te krijgen en heeft hem werkelijk helemaal aan flarden gescheurd.
Nu is t zo, dat dit paard pas sinds een week naast t mijne staat, en sinds die week, zijn er ook al drie dekens van mijn pony gesloopt, en dan bedoel ik echt volledig doorgescheurd.
Ik vind dit wat al te toevallig, en verdenk dan ook dit nieuwe buurpaard er van, dat die hier een hand, of eigenlijk een mond in heeft gehad. Want het is toch al te toevallig dat mijn pony, die hiervoor nooit haar dekens doormidden getrokken heeft, dat ineens wel doet nu ze een nieuw buurpaard heeft, toch?

Nu is mijn vraag, kan ik hier iets aan doen, en zo ja wat, wat de jas betreft is t zeker dat t buurpaard hem gesloopt heeft, de dekens kan ik natuurlijk niet bewijzen. Moet ik dit aankaarten bij de stalhoudster, van wie dit paard wat sloopt ook is? Of kan ik niets bewijzen en moet ik t hier bij laten? Ik hoop dat jullie raad weten....

Mocht dit topic verkeerd staan, dan mag t verplaatst worden, bedankt voor t lezen van dit hele verhaal, het is een behoorlijke lap tekst geworden, zie ik, maar hopelijk is er iemand die raad weet, ik heb namelijk geen zin om steeds nieuwe dekens te blijven kopen.....

Groetjes

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:38

ach je kunt het altijd vriendelijk ter sprake brengen toch, als je je vriendelijk opsteld is er vast wel iets regelen. iig niet meteen boos worden, das nergens voor nodig, tis het dier dat het doet, niet de mens. dan wil ze vast wel iets regelen dat ie er niet bij kan, (even stalletje wisselen met een ander ofzo)als het dan stopt dan heb je meteen indirect je bewijs

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 00:42

Klopt, k was ook niet van plan om boos naar dr toe te gaan hoor, dan gooi je ook alleen maar je eigen glazen in en dat werkt meestal alleen maar averechts natuurlijk...
En ja, als je t buurpaard weghaalt, en er gaan geen dekens meer aan, heb ik inderdaad indirect bewijs Lachen das waar

Maar... ik als tactloze olifant in porceleinkast, heb geen idee hoe ik dit vriendelijk moet melden? Hoe begin je zo'n gesprek? Bloos

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:07

Je hebt ook (stel de eigenaar wil absoluut niet mee werken) spray die je op de dekens kan spuiten waar paarden niet van houde en dus niet aan je deken gaan bijten.

(Wij hebben ook zo'n dekensbijtende pony hier op stal)

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:05

Ik neem aan dat iedereen een een W.A. verzekering heeft tegenwoordig!
Netjes naar de eigenaar toe stappen en je verhaal doen,dan kan dat zo vis de W.A.verzekering opgelost worden!
Wat betreft de dekens,kan dat paard dan helemaal zo ver jou stal in komen om aan die dekens te scheuren?
Of hingen die dekens ook over je staldeur ?

Strohalmpje

Berichten: 1210
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Lopik

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:58

Idd gewoon netjes ter sprake brengen en het kan waarschijnlijk wel via de verzekering... als jullie het eerst zeker willen weten idd gewoon even stal wisselen zodat dat paard er een tijdje niet naast staat Knipoog

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 14:57

Een weidegenoot van mijn pony heeft heel vakkundig mijn deken uit de stal weten te halen en weten te slopen. Ik heb hier de eigenaresse op gewezen en die heeft heel netjes de deken vergoed omdat beter had moeten opletten.
Zeg gewoon tegen de eigenaresse dat haar paard jouw jas heeft gesloopt. Als ze schappelijk is zal ze zelf wel voorstellen de jas te vergoeden Lachen

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:01

vraag of je gaas mag plaatsen tussen jouw stal en die van je buurpaard dan kan ie er niet meer bij, dat anti-bijt spul werkt ook maar betrekkelijk. Vaak is het verveling waardoor ze dingen (dus dekens) gaan slopen...

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:55

Natasjaa schreef:
Maar... ik als tactloze olifant in porceleinkast, heb geen idee hoe ik dit vriendelijk moet melden? Hoe begin je zo'n gesprek? Bloos


'hee hallo hoe gaat het ermee?' *antwoord* 'weet je, ik heb het vermoeden dat je paard de dekens van mijn paard te pakken heeft gekregen, ze liggen helemaal aan flarden. Kan dat kloppen?'

En dan ligt het gewoon aan hoe het gesprek gaat, iig rustig en vriendelijk blijven. Je kan aan het begin eventueel nog een opmerking maken dat ze zo'n leuk paardje heeft...

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 06:37

@lundi deken lag op mijn pony, en inderdaad, daar kan t buurpaard makkelijk bij Ja
@cissy Dat is inderdaad een idee, had zelf ook al aan zoiets gedacht, dank je.
@ de rest, bedankt voor t reageren, ik hoop dat de eigenaresse vandaag aanwezig is en dat we samen iets kunnen regelen... Ik baal er nog altijd wel goed van, moet ik eerlijk zeggen, dat dit gebeurd is.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:52

van je jas,vind ik eigenlijk wel je eigen schuld.
blijkbaar toch niet er genoeg weg gehangen.
maar van je dekens vind,dat je gelijk hebt.
maar dat moet ook geen probleem zijn,dat dekt haar,of haar ouders W.A verzekering,als ze gelijk je ja opgeeft,krijg je die waarschijnlijk ook vergoed.
ik zou wel,idd gaas,oid tuusen de pony's doen,anders blijf je bezig.

Anoniem

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:52

VSW --> TAO.

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:21

zo, even een update, het wordt door de stalhoudster voorgelegd aan de eigenaar van t paard, en waarschijnlijk wordt t wel goed opgelost, ben best wel een beetje trots op mezelf dat ik t heb durven aankaarten, moet ik zeggen Lachen
Ook wordt er voor gezorgd dat er een stukje tralies extra tussen mijn pony en t buurpaard komt, zodat ze niet meer bij elkaar kunnen komen Lachen Ik = Blij Ja

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:31

goed zo, pluim voor jezelf! Lachen

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Paard sloopt jas, en vermoedelijk ook dekens van mijn po

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 02:17

thanks Lachen