verhuren van trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Havanna
Berichten: 287
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: oldekerk

verhuren van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:56

Hallo,

Binnenkort ga ik een 1,5 paards trailer aanschaffen, maar omdat ik de trailer niet super vaak nodig heb denk ik erover om de trailer ook te gaan verhuren...
Heeft iemand hier ervaring mee... welke afspraken maken etc...

en wie heeft er interesse in het huren van een trailer in friesland/groningen??

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: verhuren van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:06

kun je dan niet beter zelf af en toe eens een trailer huren ipv er eentje te kopen?

Hou er rekening mee dat je als je m verhuurt je allerlei verzekeringen moet hebben en belasting er over moet betalen (officieel althans), als je m af en toe aan een stalgenoot 'verhuurt' dan is het wat anders Lachen maar wat als diegene m kapot maakt?

juval

Berichten: 13300
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: verhuren van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:13

ik heb wel eens een trailer gehuurd bij dit bedrijf: http://www.horseandrider.nl/ misschien dat je daar meer info kunt vinden/krijgen.
succes.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Re: verhuren van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:15

Er heeft een hele tijd geleden een stukje gestaan in de Bit hierover, korte samenvatting (wat ik me nog kan herinneren): niet doen, als er schade is, is het heel lastig om die van een ander vergoed te krijgen. En dan ging het dus gewoon om een keertje uitlenen geloof, niet eens om hem echt te verhuren.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: verhuren van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:36

Ehm, verhuur is proffesioneel gebruik en dat betekend onder andere dat er een geldige veterinaire keuring op je trailer moet zitten en dat is NIET gratis!
Als je niet vaak een trailer nodig hebt, huur 'm dan, dat is goedkoper en geeft minder sores.

ElCamino

Berichten: 8948
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: verhuren van trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:02

Ik heb ooit eens uitgerekend dat als je een trailer koopt je hem minstens 2x per maand moet gebruiken om de kosten eruit te krijgen... ( onderhoudsbeurten, stalling, wegenbelasting, verzekering etc)
Dan kun je beter een keer eentje huren.

Ik heb er toch een gekocht omdat ik niet afhankelijk wil zijn en zelf zeker wil weten dat ik veilig op weg ga.
Ik verhuur hem echter absoluut niet !!!
Wat ik wel doe is mezelf met auto en trailer "uitlenen" aan mensen. Daar krijg ik een vergoeding voor.

Afspraak is dat alles wat met het paard gebeurt op eigen risico is
en de eventuele schade vergoed wordt.
Als ze hier niet mee accoord gaan zoeken ze maar een ander.
In dit geval heb ik die "macht" en anders jammer...