Frans paspoort klopt niet helemaal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 20:53

Hai hai.
ik heb een paard uit frankrijk gekocht. en naar nederland gehaald. ze is in frankrijk gechipt en ze heeft een frans paspoort. nou staat er bij colour (kleur) Rouan. maar mijn paard is helemaal geen roodschimmel (dat is toch de vertaling?) ze is namelijk een vliegenschimmel.(gris mouchete) ook staat er dat ze 1.52 is. wat helemaal niet opgemeten is (ik ken de mensen die het hebben ingevuld namelijk) volgens mij is ze iets groter... 1.55 oid. ook staat er een geboortejaar bij 1999. maar dat is helemaal niet zeker. ze denken dat ze die leeftijd heeft .

ik wil nu wedstrijden met haar gaan starten in nederland maar moet ik dan een nederlands paspoort aanvragen? ja toch? en is die kleur dan een probleem of kunnen ze dat makkelijk veranderen? ook wil ik haar naam veranderen zodat ik iig op de startlijsten de naam krijg die ze van ons gekregen heeft (ze heette pamela en wij hebben haar tiara genoemd)

weet iemand wat ik moet doen?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78593
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:57

Bel eens naar een PUI, die kunnen je vast meer vertellen. Paard kan niet een nieuw paspoort krijgen, paard kan namelijk niet meerdere paspoorten hebben en ik neem aan dat dit ook een paspoort volgens de EU normen is. Je kunt het paard opnieuw laten schetsen wellicht.
Geboortejaar doen ze hier in Nederland ook zo. Knipoog
Je kunt haar officieel laten meten wat in het paspoort vermeldt zal worden, als je bij de pony's gaat starten is dit sowieso verplicht.
Wedstrijdnaam hoeft niet overeen te komen met de naam op het paspoort.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 11:09

wat is PUI?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78593
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:12

Paspoort Uitgevende Instantie.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 11:13

ow ok. dankjewel. en hoe vind ik dat? bedoel je misschien de KNHS?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78593
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:19

Misschien zelf even zoeken op Bokt? Zijn al honderden topics over geweest. Maar ik heb de moeite al gedaan, op http://www.nl-paardenpaspoort.nl/ moet een lijst te vinden zijn van alle PUI's. Die mag je wel even zelf zoeken. Knipoog
KNHS is er inderdaad ook eentje, net als alle stamboeken.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 11:20

dankjewel Lachen dan ga ik aan de slag!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Frans paspoort klopt niet helemaal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:22

Dat zie je in NL ook wel hoor, dat kleuren er verkeerd in staan. Schofthoogte staat er geloof ik bij ons eigenlijk nooit in juist omdat die dieren nog lang kunnen groeien.
Zo ken ik een paard dat blijkbaar geen schimmel wilde worden maar zwart is gebleven (staat als schimmel op papier) en eentje die juist schimmel is maar als zwarte op z'n paspoort staat. Misschien had jouw paard toen ie z'n paspoort kreeg wel een ander kleurtje, kan best, schimmels kunnen echte toverballen zijn.