Vee arts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Vee arts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 22:49

Ik wil bij aankoop me paard klinische laten keuren. maar hoe duur is dat?
hij is 3jaar geleden wel goed gekeurt, voor klinische en rontgelogisch.
en krijg een rapport van de Vee arts van alle kwaaltjes waarvoor de dierenars moets langs komen bij dat paard.
aangezien ik alles zelf moet betalen weet ik niet of ik hem moet laten keuren. veel vrienden hebben t niet gedaan.
ik dacht dat het 50 euro was dat kon wel maar als t weer 170 is ofso ga ik het niet redden denk ik..
wat denken jullie?

wsundayl
Berichten: 541
Geregistreerd: 07-10-05

Re: Vee arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:48

Ik raad je aan om altijd een paard in ieder geval klinisch te laten keuren. Een rapport van 3 jaar geleden + een overzicht van alle kwaaltjes die hij in die tijd gehad heeft is leuk maar zegt niks.

Een klinische keuring kost meestal zo rond de 75 a 100 euro. Dit is heel erg veearts afhankelijk, sommige rekenen een vast bedrag andere rekenen per half uur. Bel er een paar op en vraag het na.

Dan sorry dat ik het zeg, maar ik hoop dat ik kan aannemen dat ondanks dat je nu 170 niet zou redden je het paard wel de zorg kan geven als hij later na aankoop wat blijkt te mankeren. Een beetje da rekening kan al die kant opgaan.

heleenxx

Berichten: 3796
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vee arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 23:52

Ik zou hem zeker laten keuren. Dat risico moet je niet nemen.
Zelfs al zou het 170 euro zijn, wat is dat dan in verhouding op de aankoop van een paard? Of in verhouding tot alle andere kosten die je ongetwijfeld gaat krijgen voor dierenarts, hoefsmid, stalling, wormenkuren, etc.
Als dit bedrag nou al onoverkomelijk veel voor je is, weet je dan wel zeker dat je aan een paard moet beginnen?

Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Re: Vee arts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:41

hmm jaa nouja krijg het paard zelf van me ouders. en krijg deze keuring nu ook van me ouders , dus dat scheelt. jaa de rest red ik wel maar wist niet dat ik het paard van hun kreeg. iig bedankt ik ga opzoek naar een goede VA!

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Re: Vee arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:13

heb die van mijn röntg. + klinisch laten keuren en was rond de 300 euro kwijt. Maar ja, dat doe ik liever dan er achteraf achter komen dat t paard iets blijkt te hebben.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Vee arts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:16

Als je een keuring financieel al niet gaat redden, hoe wil je het dan redden als je paard echt wat gaat mankeren?

Laat sowieso klinisch keuren, dan weet je dat op het moment van aankoop het paard igg gezond was. De problemen komen later vanzelf. En als je een paard koopt zonder keuring die achteraf niet gezond blijkt te zijn heb jij geen poot om op te staan, en je betaald veel geld voor zijn onderhoud zonder dat je er echt 100% plezier van hebt.