verzekering bij geleende trailer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

verzekering bij geleende trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 12:57

Ik ga een trailer lenen voor een maand om er een beetje mee te oefenen ed. (het is anderhalf jaar geleden dat ik mijn E achter B haalde).
Weten jullie hoe dat zit met de verzekering als ik er evt schade mee rij? Stel ik rij hem achteruit tegen een andere auto bijvoorbeeld. Uiteraard heb ik bij mijn auto gewoon een WA verzekering, vergoed deze de aangebrachte schade aan de auto? En de schade aan de trailer.. wordt die ook vergoed?
Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit zit!

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: verzekering bij geleende trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:55

Van wie is die geleende trailer? Een bedrijf of een particulier?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: verzekering bij geleende trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:43

Jou verzekering zal bij schade wellicht de schade proberen te verhalen op de eigenaar van de trailer. De trailer (zou in geval van schade zoals jij aangeeft) zou de schade veroorzaken doordat de trailer tegen een auto geparkeerd wordt. Dat jij de bestuurder bent heeft volgens mij daar niets mee te maken. Wel zou ik indien ik jou de eigenaar van de trailer volledig schadeloos stellen. Je leent iets en meot er ook voor zorgen dat dit onbeschadigd terug komt.

Baileys

Berichten: 544
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Koudekerke

Re: verzekering bij geleende trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:12

Aanhangers vallen onder de verzekering van het trekkend voertuig, in dit geval jouw auto. Heb je enkel WA dan wordt eventuele schade aan de trailer zelf niet vergoed door jouw autoverzekering.
Kun je overigens een hoop gezeik over krijgen....