Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:55

in eerste instantie 250 euro.
toen bleek dat hij een ocd had nog eens 300 euro.

uiteindelijk dus 550 eraf. komt neer op bijna 15% van de vraagprijs.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:11

Oei... dan heb ik wel schandalig veel geluk gehad.
In de zomer dit jaar heb ik een nf met papier, 1,20 ruin 4,5 jaar onbeleerd gekocht voor 50,-

Hij was al eerder verkoch, maar had last van op slot slaande knieen.
Toen is hij dus weer bij de fokker terug gekomen waar hij in eerste instantie 350,- (Wat nog goedkoop was) voor vroeg.
(ik was op zoek naar een weide maatje)
Helaas vond mijn man dit teveel, omdat ik in eerste instantie had gezegt dat er genoeg shet hengstv veulentjes voor rond de 50,- te vinden waren.

De goede man belde mij weer op met de mededeling dat ik de nf voor 50,- mocht hebben, thuisgebracht en wel.

We zijn heel rustig met hem aan de gang gegaan en de knieen zijn nu bijna verleden tijd en meneer loopt al perfect onder het zadel.

Afbeelding

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:10

Knavia schreef:
Als er een bemerking bij de aankoopkeuring is: meestal 25%. Anders kan je toch vaak wel 5-10% eraf krijgen. Particulieren werken so wie so vaak met onwerkelijke vraagprijzen, omdat er ook een deel emotionele waarde bij zit (en gewoon overschatting van het kunnen van het dier).
Of ze vragen juist weer veels te weinig omdat ze dan hopen dat ie een goed huis krijgt.

Zo ken ik handelaren die niet zelf de rit opgaan, maar een route opstellen naar aanleiding van allerlei advertenties op b.v. Marktplaats. Dan sturen ze een gezinnetje (ma, pa en dochtertje) dat zich voordoet alsof het paard/de pony voor de dochter is. Het verhaal is dan vaak als volgt: dochter heeft door tragische omstandigheden vorig paardje verloren en dít paard lijkt precies op het overleden beestje, dochtertje is er hélémaal weg van. Paardje komt aan huis te staan, met weiland en stalletje, een supergoed tehuis dus. Maar de vraagprijs, tsja, dat kunnen ze echt niet betalen, dus of daar, voor dat zielige dochtertje, niet wat van af kan. En dan staat het paard een week later te koop bij een vage handelaar....

Bij een beetje integere handelaren zal je idd weinig van de prijs afkrijgen, die weten wat ze verkopen en vragen daar gewoon een reëel bedrag voor. Maar ook wij zijn niet helemaal heilig. Ik heb ook wel eens een duizendje of 2 extra op de prijs gezet, nadat de koper in een dure auto (Lexus-jeep..) kwam aanrijden, hoog van de toren afblies maar duidelijk geen verstand van paarden had. Het risico dat je het verkochte dier dan na 2 maanden terug krijgt omdat ie plots staakt (omdat ie verrot is gereden) moet ook afgedekt worden...



Goh.. wat jij nu verteld hè, vind ik zo zielig.. Omdat die in een dure auto rijdt, omdat wij in geen goedkope auto's rijden vragen mensen bij ons ook altijd teveel, als ze bij anderen voor scheren 25 euro vragen vragen ze bij ons €75, want tja. die mensen hebben toch genoeg geld. Ik vind dat echt afzetterij. Ik kan het aan ene kant wel begrijpen, als je iemand in een duurdere auto ziet denk je mooi die heeft geld, Maar als jij in een duurdere auto aankomt ben je ook niet blij als mensen even 2000 euro bij de prijs opdoen. Kan je toch beter in een peugeot een paard gaan kopen(Noem maar een voorbeeld)

Ontopic: Natuurlijk wel wat van de prijs afgehaald, mijn stiefvader onderhandelt altijd wel wat over de prijs.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:27

Karoliefje_ schreef:
Knavia schreef:


Bij een beetje integere handelaren zal je idd weinig van de prijs afkrijgen, die weten wat ze verkopen en vragen daar gewoon een reëel bedrag voor. Maar ook wij zijn niet helemaal heilig. Ik heb ook wel eens een duizendje of 2 extra op de prijs gezet, nadat de koper in een dure auto (Lexus-jeep..) kwam aanrijden, hoog van de toren afblies maar duidelijk geen verstand van paarden had. Het risico dat je het verkochte dier dan na 2 maanden terug krijgt omdat ie plots staakt (omdat ie verrot is gereden) moet ook afgedekt worden...



Goh.. wat jij nu verteld hè, vind ik zo zielig.. Omdat die in een dure auto rijdt, omdat wij in geen goedkope auto's rijden vragen mensen bij ons ook altijd teveel, als ze bij anderen voor scheren 25 euro vragen vragen ze bij ons €75, want tja. die mensen hebben toch genoeg geld. Ik vind dat echt afzetterij. Ik kan het aan ene kant wel begrijpen, als je iemand in een duurdere auto ziet denk je mooi die heeft geld, Maar als jij in een duurdere auto aankomt ben je ook niet blij als mensen even 2000 euro bij de prijs opdoen. Kan je toch beter in een peugeot een paard gaan kopen(Noem maar een voorbeeld)



ik denk dat het er niet perse aan ligt of je met een dure auto aan komt rijden. maar meer of je verstand hebt van paarden en zoals hier als voorbeeld word genoemd: hoog van de toren afblies.

als je er verstand van hebt dan kun je ook beter inschatten wat zo'n paard waard is en laat je hem voor die prijs dus staan. een handelaar ziet snel genoeg of jij er wel/niet verstand van hebt.

daarom dus ook altijd iemand meenemen die er verstand van heeft als je over jezelf twijfelt. de kans dat je bedonderd wordt is dan een stuk kleiner.
en ook als je niet over jezelf twijfelt is het verstand iemand anders mee te nemen. 2 mensen zien meer dan 1.

melandri33

Berichten: 47
Geregistreerd: 05-01-07

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:29

Zo;n 250 euro.

popeye2006
Berichten: 63
Geregistreerd: 06-09-06

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:33

Afgelopen oktober heb ik 2750,- betaald voor popeye. Hij stond te koop voor 3500,-. Ik heb er ook nog zijn 1 jaar oude kieffer munchen zadel bij gekregen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:37

Verkopers hebben een goede aan mij want ik ding niet af.. Vind het belachelijk staan en durf het ook niet
Ik betaal dus elke keer de volle mep Schijnheilig

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:45

griebels schreef:
Verkopers hebben een goede aan mij want ik ding niet af.. Vind het belachelijk staan en durf het ook niet
Ik betaal dus elke keer de volle mep Schijnheilig


misschien iemand meenemen die wat voor jou afdingt?

het is in de paarden wereld heel normaal om te doen. bijna iedereen houd hier in de vraagprijs rekening mee, dus je betaald dan altijd teveel.

en proberen kan altijd toch. zeggen ze nee dan kun je alsnog de volle mep betalen.

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:49

griebels schreef:
Verkopers hebben een goede aan mij want ik ding niet af.. Vind het belachelijk staan en durf het ook niet
Ik betaal dus elke keer de volle mep Schijnheilig


Hahaha net als mijn man dus.....ik ben er ook niet goed in hoor, het zijn toch levende dieren en dat vind ik moeilijk, doe mij maar een auto daar onderhandel ik me wel suf in!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:52

Ik heb 20% van de prijs afgekregen. Jongen kon absoluut niet handelen. Nagelbijten / Gniffelen Ging voor 15% bij een toch al lage prijs, maar bij mijn eerste bod wist hij al niet wat hij moest doen (jongen was 18 jaar, totaal onervaren en pa stond erbij maar deed niets). Als ik 30% onder de prijs had gezeten had ik haar denk ik ook meegekregen.
Bij mijn veulen is bij verkoop ongeveer 5% afgegaan. Dan kwam ik op de uiterste bodemprijs gezien de kosten van het fokken, koper begreep dat ook. Kon de marge niet hoger maken omdat ik het eigenlijk al een belachelijk hoge prijs vond. Tong uitsteken

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 08:58

ik dan 300 zoals ik zij maar ik zou me er echt neit goed bij voelen de volle pond te betalen hoor.

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:41

100 gulden, wat neerkwam op meer dan 20%, bij de shetten niks geloof ik.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:54

van 2500 naar 1500 en nog 250 betaald voor alle spullen. Eigenaresse wilde eigenlijk nietw eg doen maar moest omdat ze geen tijd meer had en zwanger van 2e was. Ik kwam betrouwbaarste over, hebben contractje gemaakt en houd haar wekelijks op hoogte met foto`s en emails. Haar vader had het paard ooit gekocht en wild eniet accoord gaan met dat bedrga, maar kwam in ziekehuis terecht en toen zei hij dat zijn dochter moest beslissen. Zij vond goed tehuis belangrijker dus heeft hem verkocht.
Nikita niks vanaf gekregen, was nog onbeleerd.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:59

Bij mij vroegen ze 12.500 maar die spanjaarden zijn ook gek.
Uiteindelijk 7000 voor betaald, wat ik nog veel vind. En daar kwamen dan ook weer transport en veeartskosten bij.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:06

Ik heb er geen cent afgekregen, maar de prijs was dan ook al erg laag.

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:33

ik begin altijd met het bieden met iets meer dan de helft ..en dan kijken hoever we er samen uitkomen
gaat om kwaliteitsvolle jonge dieren ..dus bij een vraagprijs van rond de 10.000 gaan we rond de 6.000 bieden ...hangt er ook vanaf of je het echt wil op stal hebben

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:41

Ik doe er nooit meer wat af als ik een paard verkoop. Prijs is redelijk en that's it.

Heb me één keer goed in de boot laten nemen, omdat deze kopers een super tehuis konden bieden en ik dat hoog op mijn prioriteitenlijstje had staan. Zes weken later was het paard de handel in. Koe

lievenr

Berichten: 360
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: ieper

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:33

ik volg LDRD, wij hebben erook al een aantal verkocht en wij doen er meestal niets vanaf Bloos, wij zijn niet van het principe we gaan meer vragen om de prijs te krijgen wat we willen, als we bv 5000€ moet het ook 5000 zijn en geen eurocent meer of minder

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:30

Ik durf net als Libke ook rustig een paar duizend euro onder de vraagprijs te bieden.

Als ik zelf een paard verkoop zet ik hem ook hoger in dan het bedrag wat ik ervoor wil hebben. Het is en blijft een beetje een spelletje. Lachen