Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:41

Ik ben even benieuwd hoeveel jullie van de vraagprijs van het paard dat je gekocht hebt, hebt afgedongen.

Ik vraag me nl. af hoeveel rek er zit in de vraagprijzen.
Ik hoorde bv. pas van een paard waar 15.000 voor gevraagd werd, hier nog 4.500 van de prijs afgekletst werd en dat vind ik best behoorlijk.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:43

Wij hebben 500 euro van de vp afgekregen en dat was niet echt afgedongen. Vrouw belde ons zelf op omdat ze naar Amerika gingen voor ongeveer een maand en wist dat het paard goed was bij ons en vroeg of ze dan nog eens mocht komen kijken, wat voor ons geen probleem is. Ook is zij de eerste die op de hoogte wordt gebracht indien het paard terug verkocht wordt, maar daar ziet het helemaal niet naar uit en ze is nog niet 1x komen kijken, paard staat hier nu 3 maand. Lachen

Edit: eigenaresse had ook aangegeven dat de VP bespreekbaar was en er was geloof ik ook een andere geïnteresseerde dus als ze echt wou had ze gewoon het paard voor de VP verkocht.
Laatst bijgewerkt door Bluem op 02-01-07 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:46

Ik handel zelf in pony's en paarden,maar bij mij krijg je niet veel vd prijs af.. In de supermarkt ga je immers ook niet bij de kassa vragen of je een fles cola voor 25cent goedkoper mee mag nemen

CarmN

Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:48

Wij hebben niks van de prijs af proberen te halen.
Het was een KWPN, perfecte maat en de vraagprijs was al erg laag.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:57

Ik moest even lachen om je titel Haha! *LOL*
ik heb niks afgehaald van de vraagprijs, ze waren al gezakt voor dat ik hem kocht Haha!
Toen ik mijn paard verkocht ben ik expres hoger gaan zitten in de vraagprijs om eventueel te kunnen zakken.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:03

Wij hebben er 500 euro van afgeluld ( nou ja, mijn man, ik was veel te zenuwachtig ), wat neer kwam op 15% van de prijs.
Het was een risico, want het paard moest zeker niet weg. Als het niet was gelukt, had ik het paard er niet voor laten staan, dan had ik bijbetaald ( nou,ja, weer mijn man dan, hij betaalde Knipoog )

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:16

Hihi, Ymke, ik zie het nu pas. Lekker blonT van mij Knipoog, ik zal ff een mod vragen het aan te passen.

@stalnijmegen: paardenhandel kun je m.i. niet echt vergelijken met een fles cola. Het gaat meer richting de keukens en auto's met die bedragen.
Ik zal niet snel een paard van jou kopen als er niet te onderhandelen valt over de prijs.

@ Dito: 500 op hoeveel? Dat maakt het wat duidelijker.

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:37

Als er een bemerking bij de aankoopkeuring is: meestal 25%. Anders kan je toch vaak wel 5-10% eraf krijgen. Particulieren werken so wie so vaak met onwerkelijke vraagprijzen, omdat er ook een deel emotionele waarde bij zit (en gewoon overschatting van het kunnen van het dier).
Of ze vragen juist weer veels te weinig omdat ze dan hopen dat ie een goed huis krijgt.

Zo ken ik handelaren die niet zelf de rit opgaan, maar een route opstellen naar aanleiding van allerlei advertenties op b.v. Marktplaats. Dan sturen ze een gezinnetje (ma, pa en dochtertje) dat zich voordoet alsof het paard/de pony voor de dochter is. Het verhaal is dan vaak als volgt: dochter heeft door tragische omstandigheden vorig paardje verloren en dít paard lijkt precies op het overleden beestje, dochtertje is er hélémaal weg van. Paardje komt aan huis te staan, met weiland en stalletje, een supergoed tehuis dus. Maar de vraagprijs, tsja, dat kunnen ze echt niet betalen, dus of daar, voor dat zielige dochtertje, niet wat van af kan. En dan staat het paard een week later te koop bij een vage handelaar....

Bij een beetje integere handelaren zal je idd weinig van de prijs afkrijgen, die weten wat ze verkopen en vragen daar gewoon een reëel bedrag voor. Maar ook wij zijn niet helemaal heilig. Ik heb ook wel eens een duizendje of 2 extra op de prijs gezet, nadat de koper in een dure auto (Lexus-jeep..) kwam aanrijden, hoog van de toren afblies maar duidelijk geen verstand van paarden had. Het risico dat je het verkochte dier dan na 2 maanden terug krijgt omdat ie plots staakt (omdat ie verrot is gereden) moet ook afgedekt worden...

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:10

Fitzroy schreef:
Hihi, Ymke, ik zie het nu pas. Lekker blonT van mij Knipoog, ik zal ff een mod vragen het aan te passen.

@stalnijmegen: paardenhandel kun je m.i. niet echt vergelijken met een fles cola. Het gaat meer richting de keukens en auto's met die bedragen.
Ik zal niet snel een paard van jou kopen als er niet te onderhandelen valt over de prijs.

@ Dito: 500 op hoeveel? Dat maakt het wat duidelijker.


Mn prijzen zijn zo dat er niet over geklaagd hoeft te worden.. wat ik er eerder tegenover zet is dat ik het betreffende beestje wel thuis wil brengen of wat doen ook..
ondanks ik soms wat handel heb staan, wil ik dolgraag weten waar het terecht komt.. Ik koop VAN handelaren, maar verkoop niks AAN handelaren.. die komen bij mij het terrein niet op..

saden

Berichten: 2257
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:21

bij mijn paard is 250 van af gegaan. Ik heb hem bij een particlier gekocht. VP was 2000. voor een papierloos paard. HAd hem zelf ingereden

Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:34

heb mijn pony echt voor een schijntje gekocht, omdat ze herstellende was van een ernstige blessure en het was nog maar de vraag of het ooit 100% goed zou komen....

ze was in eerste instantie 1200 exclusief hoofdstel en zadel, kondern we er voor 200 bij kopen.

uiteindelijk hebben we haar voor 900 inclusief hoofdstel, zadel, dekje, pijpkousen, halster en super dikke winterdeken gekocht....

dus we hebben ongeveer 600 afgedongen (want dek en halster en dekje en pijpkousen kondern we ook voor nog een 100 erbij krijgen)
dus bijna de helft eraf zeg maar.... (als je inclusief alles rekent)
moet er dus wel bij zeggen dat het echt wel een risoco was wat we namen, haar niet hebben gekeurd en haar van onze eigen maneg hebben gekocht, waar we nog nog steeds staan, maar dan als privé pony Lachen

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:36

Ik was echt vast van plan om er wat af te krijgen maar toen ik nog midden in mijn inleidende verhaal zat om iets van de prijs te krijgen, werd ik ruw door manlief onderbroken die keihard zei: Ik wil geen gedoe over de prijs, ik betaal gewoon wat er gevraagd wordt!

Nou ga dan nog maar eens onderhandelen.......niks dus in mijn geval! Mijn insteek was om er ongeveer 10% af te krijgen.

soleillover

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:37

bijna 1000 ! Tong uitsteken maar dat was vooral omdat ik d'r beleerd had

Indy377
Berichten: 138
Geregistreerd: 07-07-06

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:37

Ik heb er 500 euro afgepraat (vp 3500)

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:42

50 euro minder betaald dan wat de handelaar vroeg, ik had ook niet zoveel zin in spelletjes en gedoe om een paar euro, we gingen haar toch wel kopen Knipoog
en dat wist die handelaar misschien ook best.

hij vroeg 1400 voor merrie met veulen, werd dus 1350.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:42

Bij ons was het zo dat de pony eigenlijk verkocht zou worden voor 2000 euro, dat was hij waard.
Maar de manege eigenaar was ook de slechtste niet, en zag heus wel hoeveel ik van hem hield, en heeft toen voor ons 800 euro van de prijs gehaald, inclusief zadel hoofdstel etc.

Dit to groot ongenoeg van de man die ook intresse had, en wel de volle pond moest betalen, alleen de manege eigenaar had schijt en allemaal toen wij hem wel wilde. Lachen

lytse2003

Berichten: 453
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:44

Wij kregen er niks af we hebben wel kunnen regelen dat ze gebracht werd. Wij wonen in zuid holland en onze pony komt uit friesland.

bloempje1

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Wassenaar

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:49

kost mijn paard in guldentijd 2750 gulden moest ze opbrengen.
Ze was ziek en veelste mager.Volgens de dierenarts een paard om niet mee te beginnen.Toch gekocht en niks van de prijs afgehaalt,hadden we totaal geen zin in.

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:08

Niks, de vraagprijs was zo meer dan redelijk dat ik het niet eens geprobeerd heb. Het paard ervoor was de vraagprijs 4000 gulden en die is voor 3500 gulden aangekocht.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:13

Bij paparazzi heb ik niet afgedongen, zowieso nog nooit afgedongen, zo zijn wij eerlijk gezegt niet echt. Heb wel geluksgeld gehad. Clown

Toen wij jamey verkochten hebben wij uiteindelijk 500 euro van de prijs afgehaald en is ze verkocht voor 2000 euro. Dit vooraf afgesproken met die mensen voordat ze kwamen kijken. Hun hadden niet meer te besteden maar boden haar het beste tehuis aan wat ze maar kan krijgen. En dan gaat dat toch echt wel voor bij mij.

Tien

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Makkinga

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:33

Ik heb destijds niks afgedongen op de vraagprijs voor mijn paard.
Ze komt van het bedrijf waar ik had stage gelopen en ze zochten een goed thuis.
Ik heb haar gekocht voor €1000, ik heb haar verder ook niet laten keuren, omdat we de eigenaren kenden en dat het niet veel waarde had ivm het aankoopbedrag.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Hoeveel afgedongen van de prijsvraag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:16

Fitzroy schreef:
Hihi, Ymke, ik zie het nu pas. Lekker blonT van mij Knipoog, ik zal ff een mod vragen het aan te passen.

@stalnijmegen: paardenhandel kun je m.i. niet echt vergelijken met een fles cola. Het gaat meer richting de keukens en auto's met die bedragen.
Ik zal niet snel een paard van jou kopen als er niet te onderhandelen valt over de prijs.

@ Dito: 500 op hoeveel? Dat maakt het wat duidelijker.


VP €2500, gekocht voor €2000.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:24

Half jaar vol-pensionstalling zonder meerprijs. Lijkt me ook wel een aardige deal.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:07

Ik heb 1/3 van de prijs afgekregen Nagelbijten / Gniffelen nou ja mijn broer heeft ervoor gezorgd Knipoog Snap nog steeds niet hoe dat ooit is gelukt want 1/3 van de prijs af vind ik heel veel!

Fitzroy

Berichten: 25161
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Hoeveel afgedongen van de vraagprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 22:30

ikke schreef:
Half jaar vol-pensionstalling zonder meerprijs. Lijkt me ook wel een aardige deal.


Maar niet als je ze aan huis hebt Clown
Dan heb ik liever wat van de prijs af.