welke verzekering trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:03

Bij welke maatschappij hebben jullie je trailer verzekerd?
Wat zijn jullie jaarlijks kwijt?
Welke eisen stelt de verzekering aan het stallen van de trailer (ggk slot? wielklem?)

Graag hoor ik jullie ervaringen aangezien ik woensdag mijn nieuwe trailer ga ophalen.

ikke

Berichten: 37653
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:16

Je hebt het hier dus over de casco-verzekering, begrijp ik uit je schrijven?
Het is meestal het verstandigste om dat bij de verzekering van je auto te doen, dan is het vaak voor enkele tientjes geregeld.

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:00

De schade die door de trailer veroorzaakt wordt aan derden is meeverzekerd op de auto verzekering.
Als je je trailer ZELF tegen schade en diefstal wilt verzekeren, dan krijg je een zgn. aanhanger/caravanverzekering.
Tenminste, dat heb ik. Ik betaal geloof ik zo'n 48 euro per jaar.
Ik heb er inderdaad wel zo'n goedgekeurd slot op zitten, daar vragen ze bij de verzekering ook naar.
Ik heb geen wielklem.
Veel plezier met je nieuwe trailer! Wat voor iets heb je gekocht?

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:01

Oh ja, nog even offtopic: die foto's in je profiel, genomen in het witte zand: is dat in de oosterhoutse bossen of in de drunense duinen?

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:29

Inderdaad bij de zelfde maatschappij als je autoverzekering, voor een paar tientjes. Dit hoeft overigens niet dezelfde te zijn als de verzekering van het trekkende voertuig, kan ook bij een andere auto. Mijn trailer is verzekerd bij FBTO, waar mijn Fiesta ook verzekerd is, maar die trekt 'm echt niet Haha!
Omdat het een zogenaamd "serviceproduct" is staat het meestal niet op de website van een verzekeringsmaatschappij, gewoon even bellen dus.

WA valt altijd onder het trekkende voertuig. Denk daar wel goed aan als je bijvoorbeeld een auto leent, toch zuur als diegene z'n no-claim kwijtraakt door een stuurfout van jou waarbij je een geparkeerde auto meetikt, om maar een voorbeeld te geven.

bora

Berichten: 1392
Geregistreerd: 30-07-03

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:14

Ik heb mijn trailer verzekert via de ANWB. (caravanverzekering) Betaal iets van 60 of 80 euro per jaar. Ik heb er zowel een disselslot als een wielklem op. Als ik het mij goed herinner (???) is alleen een goedgekeurd disselslot voldoende.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:52

Jemig, dat is duur zeg! Mijn laatste premie was iets van 40 euro geloof ik, dan heb ik wel wat no-claim korting opgebouwd.

pol013

Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 15:30

Ik twijfel zelf tussen de ANWB en de verzekering van de gewone auto. Probleem is alleen dat ik een lease auto heb en dus zelf geen auto verzekering heb.

Levert het een probleem op als ik de trailer die op mijn naam staat laat verzekeren bij een maatschappij waarbij mijn ouders hun auto hebben. (verzekering dan op hun naam en trailer op mijn naam?)

@ valina, ik heb een atec royal class gekocht

@bora, weet je ook wat zo'n wielklem kost?

bora

Berichten: 1392
Geregistreerd: 30-07-03

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:24

De prijs weet ik niet meer. Maar ik heb hem bij halfords gehaald. De kosten van de verzekering weet ik niet zeker ben op mijn werk.

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:29

ik betaal bij mn totaal pakket bij interpolis iets van 7 per maand voor allrisk trailerverzekering.
Eisen: goedgekeurd (dissel of wiel)slot en afgesloten terrein of aan lantaarnpaal of gebouw vastzetten met slot (lees: doe ketting om je triangel en maak die aan lantaarnpaal of gebouw vast)

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:32

overigens moet je ook de stallingsplaats opgeven van je trailer.
Weet dus niet of je door moet geven als hij (tijdelijk) elders komt te staan.
Bijv. je gaat een weekje naar de Veluwe en parkeert je afgekoppelde trailer op het terrein van de manege (op eigen risico en geen paal in de buurt waar je hem aan vast kan leggen). Stel: hij wordt dan gestolen,... Hoe zou het dan aflopen?

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: welke verzekering trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:32

Niemand?