verzekeren verplicht ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessir
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-12-06

verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 18:20

Is je paard verzekeren verplicht ?

Anoniem

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:20

Nee.

Essepoester

Berichten: 1148
Geregistreerd: 01-03-06

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:22

Nee hoor!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:23

Nee het is niet verplicht.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 18:26

Maar een WA-verzekering is wel aan te raden, vooral als je regelmatig buitenrijdt. Vaak is een paard een "huisdier" in de zin van de persoonlijke WA-verzekering, dan zit het daarbij inbegrepen. Maar veel mensen hebben geen persoonlijke WA-verzekering. En bij de autoverzekering, die WEL verplicht is, zit een paard dus echt NIET inbegrepen. Ik zou dit even met een verzekeringsmaatshappij opnemen of via internet bekijken.. Is niet duur in verhoudinbg tot de shade die je met of door een paard kunt veroorzaken. En als eigenaar ben je in principe altijd aansprakelijk, denk daar wel om!

Jessir
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-12-06

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 19:01

Knipoog ok bedankt !!!

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 11:07

bterlaan schreef:
Maar een WA-verzekering is wel aan te raden, vooral als je regelmatig buitenrijdt. Vaak is een paard een "huisdier" in de zin van de persoonlijke WA-verzekering, dan zit het daarbij inbegrepen. Maar veel mensen hebben geen persoonlijke WA-verzekering. En bij de autoverzekering, die WEL verplicht is, zit een paard dus echt NIET inbegrepen. Ik zou dit even met een verzekeringsmaatshappij opnemen of via internet bekijken.. Is niet duur in verhoudinbg tot de shade die je met of door een paard kunt veroorzaken. En als eigenaar ben je in principe altijd aansprakelijk, denk daar wel om!

Ik weet niet hoe die situatie in Duitsland is, maar in Nederland heeft vrijwel iedereen een AVP hoor, met uitzondering van een zeer kleine groep uit principiele geloofsovertuiging.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:35

het is niet verplicht je paard te verzekeren. Echter ik zou wel bij je WA verzekering melden dat je een paard hebt. Deze valt gewoon onder een huisdier, dit mits je er niet te veel hebt. Is het zo dat je een ruiter en of koetsiersbewijs hebt dan heb je een extra verzekering mocht er een schade ontstaan waarbij je eigen WA de schade niet volledig dekt (gezien de hoogte van de schade).

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 19:36

een ziektekosten en of overlijdensverzekering is een risico die je wel of niet wilt lopen. Maar WA is (lijkt mij) verplicht) maar die heb je meestal wel als je op jezelf woont.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 10:51

Nee, elke eigenaar bepaald zelf of je paard verzekerd wordt of niet. In het verleden toen we nog aan pensionstalling deden verplichte ik de eigenaren wel een minimale WA verzekering af te sluiten wat ze nog geen 80euro perjaar kostte. Zoiets kun je als stal zijnde weer verrekenen met stalgeld bijv.

finn2003
Berichten: 288
Geregistreerd: 31-05-05

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:07

Meestal heb je wel een eigen WA verzekering, maar hoe wil je dit verhalen met een paard. Zijn dit huisdieren dan?? Vallen deze niet onder de categorie vee/ landbouwhuisdieren. En helemaal als deze dieren niet op je eigen erf staan word dit enorm lastig te verhalen denk ik.

Wij hebben onze paarden tenminste wel verzekerd, want een gewone WA verzekering betaalt geen onvoorziene kosten aan/ voor je dier. Wij kunnen dan ook bij grote/ dure operaties het verhalen op de verzekeraar van ons paard. Aangezien kosten van een veearts al snel oplopen, kun je dit er snel weer uit hebben en het kost maar iets van 70 of 80 euro per jaar

Jessir
Berichten: 33
Geregistreerd: 04-12-06

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 11:08

de laagste waar ik op uit kwam was rond de 200 perjaar ...
Waar ben jij verzekerd dan ?

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:12

finn2003 schreef:
Meestal heb je wel een eigen WA verzekering, maar hoe wil je dit verhalen met een paard. Zijn dit huisdieren dan?? Vallen deze niet onder de categorie vee/ landbouwhuisdieren. En helemaal als deze dieren niet op je eigen erf staan word dit enorm lastig te verhalen denk ik.


Afhankelijk van bij welke maatschappij je je eigen WA ( of eigenlijk AVP ) verzekering hebt, valt je paard er wel of niet onder. Daarvoor moet je even je verzekeringsmaatschappij bellen. Ik zit bij het RVS, bij mij vallen de paarden er wel onder. Maximaal 4 per gezin en het maakt niet uit of je ze aan huis hebt staan of ergens anders, zolang je maar de eigenaar bent. Deze zomer heeft mijn paard een ongelukje met een fietser gehad, fiets had schade en dat is zo door de verzekering uitgekeerd, zonder vragen.
Bij sommige maatschappijen moet je wel eerst laten weten dat je een paard hebt. Dus gewoon even bellen dan weet je meer.
Ziektekosten en overlijdensverzekering is helemaal je eigen keuze!

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: verzekeren verplicht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:15

Het is niet verplicht maar wel mogelijk.