standaard of uitgebreid verzekerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:09

@Sharay: Ik zou het paard eerst laten keuren en dan eventueel op proef nemen. Als een paard niet goed is, wil ik het niet op stal hebben. In die tijd kost het je stalgeld/voer en bovendien ga je je alleen maar hechten aan zo'n beest. Des te moeilijker als hij uiteindelijk wordt afgekeurd om hem weer terug te brengen. Je hoeft ook geen va mee te nemen, je kan het paard ook ergens daar in de buurt laten keuren. Zoek bijvoorbeeld een goede kliniek uit waar ze het paard voor je keuren en zorg dat je er zelf bij bent. Of vraag op bokt een betrouwbare va uit die buurt. Ik zou het paard in ieder geval niet laten keuren door de va die de eigenaren voor stellen ( maar ik ben ook overachterdochtig ).
Het is zeker niet verplicht om een paard op proef mee te geven, en ik kan me heel goed indenken dat veel mensen dit liever niet doen.

kiko

Berichten: 795
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:18

Ik heb mijn merrie voordat ik haar kocht klinisch en rontgenlogisch laten keuren en toen in de verzekering gegooid. Uitgebreid + ziektekosten en brand en diefstal.
Ik kan niet zomaar geld voor een koliekoperatie ophoesten en de tweede reden is dat je een nieuw starterskapitaal hebt voor een nieuw paard, mocht ie afgekeurd worden.
Mijn oude paard heb ik een half jaar gehad. In die tijd 2000 euro (in 3 mnd. tijd) aan veearts kosten gehad. Hier heb ik 80% vergoed van gekregen en daarna toen ie afgekeurd was heb ik 90% van de verzekerde waarde teruggekregen. Hierdoor kon ik een nieuw paard kopen.

En een 2,5 jarige kan nog veel oplopen. Je weet niet wat ie gaat doen als je hem aan het werk zet, als ie aanleg heeft voor actrose. En dan heb je de kinderziektes (bij wijze van spreken) nog.
Hij is jong, dus speels en kan dus van alles oplopen in de wei.
Ik zou hem uitgebreid de verzekering indoen. Maar je moet hetzelf weten.
Vanaf 4500 euro moet je ze ook rontgen laten keuren.

Succes met je beslissing!