standaard of uitgebreid verzekerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wickedwyvern

Berichten: 813
Geregistreerd: 13-10-06

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:17

Tja, ik zou uitkomen op ongeveer 40 euro per maand (uitgebreid+ziektekosten). Dat scheelt dus wel behoorlijk (met 16).
Heb besloten toch maar geen verzekering af te sluiten en dat geld gewoon zelf te sparen.
Mocht ie dan toch een brokkenpiloot zijn, verzeker ik m alsnog (even daargelaten dat ie niet blijvend ongeschikt wordt dan).
Ben inmiddels wel van mening dat áls ik verzeker ik zeker voor uitgebreid en ziektekosten ga... Lachen
Pff... het blijft moeilijk!

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:23

Hoi Wickedwyvern. Ik kom daar ook op uit hoor.
Ik betaal 470 per jaar, dus 39 euro p.maand.
Die 16 euro is ALLEEN voor het ziektekosten gedeelte.
Ik betaal dus 39 euro per maand aan uitgebreid+ziektekosten.

Ik heb ook (heeeel even) gedacht om dat geld zelf te gaan sparen. Maar goed, doe je dan ook werkelijk iedere maand die 40 euro in een potje? Ik dacht niet, want dan zou ik het net zo goed aan de verzekering kunnen betalen.
En achteraf ben ik blij, want als ik het in een potje had gedaan, dan kwam ik nu al tekort.

Overigens ben ik verzekerd bij Equine Risk (was Interpolis) en zij betalen heel snel uit. Ook wel een fijne wetenschap.

Succes met je keuze!

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 14:27

Er is mij nog een ding niet duidelijk:

@ integra123: Je beschrijft dat je je paard voor een klein bedrag kon terugkopen van de verzekering.

Houd dit in dat de verzekering eigenaar wordt van je paard in geval van ziekte?

Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:33

Haay,

Ik heb dus ook een vraagje. mijn ouders zijn er nog niet helemaal over uit of ik een paardje krijg of niet aangezien de kosten zo duur zijn enzo.
dat paard wat ik wil is 10 hannoveraan en makkeerd niks aan hem.. mijn moeder denkt van als je hem krijg moet je hem wel WA verzekeren en een basis verzekering en aansprakelijk verzekeren. is dat een goede of denken jullie hier anders over?
aangezien ik 16jaar ben en de meerderheid zelf moet bekostigen wil ik de kosten zo laag mogelijk houden.
hoop dat ik een beetje op weg kan geholpen worden want wil dat paardje zo graag

bijoekimmie

Berichten: 654
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Rhoon

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:41

Nou ik ben ook uitgebreid verzekerd en ik ben er echt blij mee.
Ik heb het er al uit gehaald dus ik zou niet twijfelen.
Dierenarts kosten kunnen zo hoog oplopen in hele korte tijd, dat je het soms zelf niet eens meer kan bijbenen.

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:41

Specje schreef:
Er is mij nog een ding niet duidelijk:

@ integra123: Je beschrijft dat je je paard voor een klein bedrag kon terugkopen van de verzekering.

Houd dit in dat de verzekering eigenaar wordt van je paard in geval van ziekte?


Als het paard afgekeurd wordt wel ja, mijn paard had ik verzekerd als sportpaard en daar is hij niet meer geschikt voor (blijvende ongeschiktheid). In principe neemt de verzekering dan het paard van je over en wordt hij afgemaakt maar je kan hem terugkopen voor de slachtprijs als het paard nog wel als recreatiepaard door kan bijvoorbeeld. De rest van de verzekerde waarde wordt dan gewoon uitgekeerd en dan is de verzekering beeindigd. Je moet wel een papier tekenen dat je hem niet meer mag verkopen en niet meer in de wedstrijdsport mag uitbrengen en dergelijke.

Edit: het gaat hier dus om de uitgebreide verzekering die samenhangt met de uitgebreide ziektekostenverzekering.

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:58

Oke dank je! Ik leer steeds meer Haha! Geldt dit ook voor een paardje dat je in het principe recreatief rijdt, maar af en toe een wedstrijdje doet?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:19

@ specje, je moet zelf het doel opgeven hoe jij je paard verzekerd wilt hebben Knipoog
Ik heb mijn pony ook als 2,5 jarige als sportpony verzekerd en ben rond de 350 euro kwijt geweest (had de verzekering gekregen van familie voor mijn verjaardag, dus dat was heel fijn als 18 jarige student!) en heb het er nu al dik uitgehaald en hij loopt tot mei! Iemand gaf eerder aan in het topic dat je dan bijv. toch nog 500 euro moet betalen bij een operatie van 2500, maar tussen 500 en 2500 zit een heel groot verschil!
Ik ben uitgebreid verzerd en heb een eigen risico van 20% en een minimum van 40 euro.

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:02

weet iemand hoe het zit met het verzekeren van een veulen?

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:19

Daar zijn weer speciale veulenverzekeringen voor.
Kijk anders eens op de sites van div. verzekeraars!

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 00:19

@ Valina: Dank je wel! Het topic heeft me veel duidelijk gemaakt, nu nog even kijken welke verzekeraar het beste bij mij en mijn paardje past, maar dat gaat helemaal lukken!

Tancreda4

Berichten: 24108
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:16

Ah, het topic dat ik moet hebben. Heel wat info is me binnengestroomt. ALs ik een paard aanschaf wil ik voor de uitgebreide verzekering gaan, omdat ik het risico niet wil nemen dat ze weet ik veel wat kan oplopen... En als ze haast niets krijgt, dan is het jammer... Maar ik wil het risico niet nemen. Als je ziet hoe snel de kosten kunnen oplopen soms... |Brrr, om kippenvel van te krijgen. En dat kan ik momenteel gewoon domweg niet ophoesten.

Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:07

haha Trancreda4 ik heb het zelfde probleem hoor!
maar toch heb ik mijn ouders zo ver gerkegen om een paard aan te schaffen! alleen neem ik nu by Hippozorg deze verzekering ; een basis + ziektekosten en aansprankelijk. denken jullie dat een WA verzekering ook nog nodig is. wil van de zomer me ruiterbewijs maar eens gaan halen rij nu de heletijd buiten zonder:$ haha maar wat denken jullie?

Tancreda4

Berichten: 24108
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:42

Volgens mij is een ruiterbewijs niet altijd nodig of verplicht. WA ben je tch zowiezo verzekert in nederland?

Ik zou denk ik ook voor hippozorg gaan, met het zelfde paket wat jij kiest. HOor erg veel positieve dingen over hippozorg...

Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:04

Oke mooi, want dan kom ik ook maar uit op 15 euro permaand ofso. en trouwens ja WA is in nederland vaak bij je verzekeraar die je standaart hebt ook dieren bij inbegrepen dus ook paarden.

sheyjoen

Berichten: 214
Geregistreerd: 17-08-05

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:42

Haay, heb ff dit topic zitten lezen, en moet zeggen dat ik wel wat meer over heb geleerd. Maar hoe gaat het in z'n werking als je voor t eerst voor je (nieuwe) pony/paard een verzekering afsluit? Komen ze dan het paard nog keuren o.i.d?

groetjes Sheyjoen

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:46

@Sheyjoen: dat hangt er van af bij welke maatschappij je zit en voor welk bedrag je je paard verzekert. Vaak vragen ze sowieso een keuringsrapport van een dierenarts ( bijvoorbeeld van de aankoopkeuring ). Maar dat kan je het beste even informeren bij de verzekeringsmaatschappij.

_Claire_
Berichten: 374
Geregistreerd: 09-11-06

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:14

Ik heb voor mijn paard de 1 na duurste verzekering genomen, het kost toch niet veel om een paard te verzekeren. Ook vind ik het een veilig idee. Ik zou gewoon eens goed kijken wat de duurdere verzekering allemaal dekt wat voor jou van belang is en of dit in verhouding is met het bedrag dat je meer betaalt dan voor de gewone verzekering, en op basis daarvan kiezen.

sheyjoen

Berichten: 214
Geregistreerd: 17-08-05

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:08

@Erleyne: ok bedankt, ik ben nog in twijfel om m bij aankoop te laten keuren (pony die ik op t oog heb) de vp voor de pony is totaal niet veel, en heb eigenlijk geen idee wat een klinische keuring precies kost vandaar..
maar bedankt

Tancreda4

Berichten: 24108
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:59

Voor een verzekering zou ik hem laten keuren.

Ik zit ook wat te twijfelen. Het paard dat ik op het oog heb wil ik gewoon weg, dus aankoop keuring doe ik waarschijnlijk niet. Maar voor de verzekering is die wel nodig Lachen

Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:56

sheyjoen schreef:
@Erleyne: ok bedankt, ik ben nog in twijfel om m bij aankoop te laten keuren (pony die ik op t oog heb) de vp voor de pony is totaal niet veel, en heb eigenlijk geen idee wat een klinische keuring precies kost vandaar..
maar bedankt



ik laat hem ook klinische keuren hoor.
ook al is die 3jaar geleden klinische en rontgelogisch ( ofso) goed gekeurt. laat het het klinisch wel opnieuw doen.. dat kost z;n 50 euro dat andere röntgelogisch kost z;n 200/300 euro! Lijst
dusja tis maar wat je er voor over hebt. denk dat ik dat bij mijn paard niet nodig heb..

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:44

Tancreda4 schreef:
Voor een verzekering zou ik hem laten keuren.

Ik zit ook wat te twijfelen. Het paard dat ik op het oog heb wil ik gewoon weg, dus aankoop keuring doe ik waarschijnlijk niet. Maar voor de verzekering is die wel nodig Lachen

Besef dan wel dat je dan gen enkel verhaal hebt op de verkoper als er toch iets aan de knikker is. Je hebt niet voldaan aan je onderzoeksplicht. Weet dus wel wat je koopt.
Daarbij vereist een verzekering keuring pas vanaf een bepaalt verzekerd bedrag en paarden van dergelijke prijzen niet laten keuren doe je alleen als je het paard al jaren kent (tenminste, een verstandig mens doet dat).

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 11:50

Ik zou sowieso wel klinisch keuren, ook al is de vp laag ( dan juist laten keuren, want van een lage prijs krijg ik altijd flinke kriebels ). Maar dat is weer een heel andere discussie. Als je toch een keuring moet laten doen van de verzekering, dan kan je net zo goed bij aankoop laten keuren. Klinische keuring kost je niet zo veel ( tussen de 30 en de 100 euro, afhankelijk van de va in kwestie ( en soms hoe lief je naar betreffende va lacht Haha! ), dus waarom het risico nemen.

Sharay

Berichten: 884
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: Nederhorst den berg

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 12:53

jaa, maar ik wil dus eerst mijn paard voor 6weken ofso hier op proef laten staan en dan hier laten keuren. anders is het weer meer geld om een Va mee te nemen naar de plaats waar dat paard nu staat toch? trouwens dat is nu toch verplicht ofso in nederland het paard op proef bij de eigenaar te laten staan.

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: standaard of uitgebreid verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 13:05

Mijn vorige paard had ik uitgebreid verzekerd en deze ook. Bij de vorige heb ik mijn premie er lang en breed uitgehaald. Die is zo vaak in de kliniek geweest en allerlei behandelingen gehad, Ik had alle rekeningen bij elkaar opgeteld en toen bleek het zoveel te zijn als dat ik in al die jaren mijn premie had betaald. Dus had ik het er mooi uit. Dit paard heb ik nu 15 maanden en hij heeft nog niets gehad (even afkloppen ) dus ja je ziet maar nu betaal ik mijn premie bij wijze van spreken voor niets. Terwijl ik bij de mijn vorige paard als hij niet verzekerd de rekeningen nooit zelf had kunnen betalen. Dus ik ga toch maar op safe en betaal elke maand braaf mijn uitgebreide ziektekostenverzekering