"nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:22

Ik doel niet op jou schimmelig

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:24

Moderatoropmerking:
Het lijkt me niet nodig om in het openbaar verder te gaan over pbtjes etc. dat mag ook niet Knipoog Graag nu weer ontopic naar het probleem voor TS Lachen

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:26

MISTRAL94 schreef:
Ik doel niet op jou schimmelig


Dat weet ik wel Clown


Ontopic:
Er wordt naar een oplossing gezocht om de TS tevreden te stellen, dus temmen zou het proces enigzins vertragen en dat is beide partijen niet ten goede Bloos

KletsKoekje
Berichten: 3305
Geregistreerd: 20-01-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:43

Volgens mij bedoeld de TS dat ze het zadel gewoon wilt houden, zoals ze al tig x heeft gezegd in dit topic, ze vindhet zadel er verder gewoon goed uit zien, en het zadel past, alleen wilt ze duidelijk maken dat ze denkt/vind dat het zadel niet maar 2x gebruikt is maar vaker. Maar dat het zadel verder nog wel goed eruit ziet, maar dat ze het jammer vind dat in de advertentie stond dat het 2x gebruikt is en het lijkt vaker.

Maar ik snap niet goed waarom primeurtje telkens zegt dat ze het zadel gewoon moet terug sturen en met voorstellen komt, terwijl de TS duidelijk maakt het zadel te willen houden omdat het er wel goed uit ziet , maar ze teleurgesteld is dat het meer dan 2x is geweest (denkt ze, dat weet ik verder ook niet haha)

Mja... dat moest ik ff kwijt omdat er telkens over ht trg sturen van het zadel gesproken word. Niet aanvallend bedoeld ofzo, gewoon voor duidelijkheid Lachen

xxmellaniexx

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:44

zet maar slotje op, dit word toch niks meer, word alleen maar een discussie over die stal en of mensen wel of geen goede ervaringen hebben. ik lieg niet, iedereen die denkt van wel kan via pm alle mailtjes nalezen. ik beweer niet dat het geen wintec 500 is, ik ken de modellen niet, en als gezegt word dat de wintec 500 geen suede of soort gelijk materiaal op kniewrongen heeft, zal het dus een ander model kunnen zijn, zit nl wel degelijk ander materiaal op kniewrongen.
Blijkbaar zitten hie rmensen die het allemaal beter weten en voor een geband iemand opnemen, prima, maar noem mij geen leugenaar aub

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:47

SweetMellie schreef:
Volgens mij bedoeld de TS dat ze het zadel gewoon wilt houden, zoals ze al tig x heeft gezegd in dit topic, ze vindhet zadel er verder gewoon goed uit zien, en het zadel past, alleen wilt ze duidelijk maken dat ze denkt/vind dat het zadel niet maar 2x gebruikt is maar vaker. Maar dat het zadel verder nog wel goed eruit ziet, maar dat ze het jammer vind dat in de advertentie stond dat het 2x gebruikt is en het lijkt vaker.

Maar ik snap niet goed waarom primeurtje telkens zegt dat ze het zadel gewoon moet terug sturen en met voorstellen komt, terwijl de TS duidelijk maakt het zadel te willen houden omdat het er wel goed uit ziet , maar ze teleurgesteld is dat het meer dan 2x is geweest (denkt ze, dat weet ik verder ook niet haha)

Mja... dat moest ik ff kwijt omdat er telkens over ht trg sturen van het zadel gesproken word. Niet aanvallend bedoeld ofzo, gewoon voor duidelijkheid Lachen

xxmellaniexx


amen, iemand die snapt dat ik zadel wil houden, maar de advertentie onterecht vind geplaatst, met 2 keer gebruikt. Iedereen die in buurt woont mag komen kijken, ook of er wel of geen suede of iets wat er op lijkt op kniewrongen zit, en wat hun ervan vinden. Ik ken die stal verder alleen van verhalen, heb er verdre nooit mee te maken gehad, ik weet nu dat ik niks meer particulier via internet koop, probleem opgelost

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:07


loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:08

als het zadel goed is en past zou ik het gewoon houden.
idd alleen jammer dat de info in de advertentie niet klopte.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:11

@ TS

Je hebt dus eigenlijk een topic gestart om een handelaar af te branden op een openbaar forum. Dat is imo echt not done...

Je bent uiteindelijk tevreden over het product, dus ik zie zelf geen andere reden waarom je dit topic dan wel hebt geopend, behalve om af te geven op de situatie, want je zegt zelf dat je het zadel helemaal niet kwijt wilt.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:12

loulou schreef:
dit is de wintec 500 veelzijdigheid
Afbeelding

(lijkt mij op de foto wel degelijk ander materiaal op de wrongen, maar wat het is? )


Het is (dacht ik) exact hetzelfde matriaal als gebruikt voor de rest van het zadel, alleen opgevuld omdat het de kniewrongen betreft en misschien is het enigzins opgeruwd.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:47

is niet hetzelfde materiaal, is veel zachter en soort suede /velours achtig. En schimmelig, ik ben niet gestart om iemand zwart te maken maar om te waarschuwen en om erachter te komen of meerdre mensen dit hebben meegemaakt en wat hun zouden doen.

loulou, thx voor de foto, is duidelijk de eerste, is veelzeidigheidszadel, en op die foto zie je ook duidleijk dat niet hetzelfde materiaal is al de rest van het zadel

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:07

deze foto heeft renske_fjord in een ander topic geplaatst van haar wintec 500.

lijkt mij toch duidelijk ander materiaal

Afbeelding

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:21

Citaat:
* Soft Equileather Knee Insert Cut Along Classical Lines
* Traditional Appearance of Genuine Leather



Van de site van Wintec (dit is alleen de dressuur versie). Het matriaal heet Equileather... en verschilt geloof ik niet van de rest van het zadel zoals ik lees op de website...
Eniewee, k'kan de VHZ versie niet vinden, dus geen idee hoe het nu echt zit...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:24

Strong by nature, traditional in look and easy to care for. -Soft suede knee inserts : bring grip and additional comfort. The rider will feel more secure on the horse. -New Easy Change Gullet system: the new pommel's construction allows to open the head of the WINTEC 500 without any unstitching. Combined with a screw-in technology, a gullet change is an easy exercise. -Adjustable Flexibloc System: allows the rider to individually tailor their thigh support increasing comfort and providing a more secure adjustment.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:29

Maakt het wat uit om welk type het gaat? TS heeft daar geen topic voor geopend

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:39

Het is zacht spul, dus ik denk dat TS daarom zegt dat het op suede lijkt. Ik begrijp wel wat ze bedoelt, maar ik ben dan natuurlijk ook wel wat inteligenter dan de gemiddelde bokker Clown (not). Is geen relevant punt en bewijst niks.
Als het zadel ergens vandaan komt waarvan ik vermoed dat het vandaan komt, dan zijn daar zijn al HEEEEL wat negatieve topics over geweest voor deze pesoon een permanente ban kreeg wegens spelen op de man, grof taal gebruik en bedreiging/stalken via PB.
Tip 1: Koop nooit een zadel ongezien en gepast via internet.
Tip 2: Zoek je een paard, vraag op Bokt naar betrouwbare en onbetrouwbare personen via PB; bespaart je veel ellende.

Dat er naar het schijnt gelogen werd in de advertentie vind ik niet goed en ik begrijp best dat TS dit uit principe even wil melden als waarschuwing. Ik ben er blij om, van dit soort ervaringen kunnen we alleen maar leren.
Liegen in een advertentie vind ik een Beetje Minderwaardige STreek! Haha! Haha!
Daar mag je best een topic over openen.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:53

Waar zou er gelogen zijn? Als er haren op een zadel zitten, betekent dat dan automatisch dat een zadel meer dan een aantal keer gebruikt/gepast is? Het kan net zo goed op een pony in de rui zijn gelegd. Nog steeds geen reden om een topic te openen om iemand zwart te maken... met de stal in kwestie heb ikzelf enkel goede ervaringen, maar dat mag ik zeker niet zeggen, omdat de TS ''gedupeerd'' is

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:00

nickyu schreef:
Strong by nature, traditional in look and easy to care for. -Soft suede knee inserts : bring grip and additional comfort. The rider will feel more secure on the horse. -New Easy Change Gullet system: the new pommel's construction allows to open the head of the WINTEC 500 without any unstitching. Combined with a screw-in technology, a gullet change is an easy exercise. -Adjustable Flexibloc System: allows the rider to individually tailor their thigh support increasing comfort and providing a more secure adjustment.


Net de persoon van wie ik nog reactie miste in dit *kraak de handelaar* topic Knipoog
Het matriaal is nog steeds niet vergelijkbaar met de stof die gebruikt wordt voor de Wintec 2000 en wat dus wel glad kan worden.... Bij de Wintec 500 is het al glad.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:10

Tuurlijk iedereen mag zijn of haar mening geven. Maar in dit geval (en helaas niet het enige geval) heeft TS dus wel slechte ervaringen. Een aantal mensen zitten hier zo bovenop. TS geeft aan het zadel te willen houden maar dat ze het niet normaal vind dat er in een advertentie dingen staan die niet kloppen. Dat er vervolgens dreigementen geuit worden in een pm zegt genoeg lijkt mij want we gaan dus weer gewoon op de oude voet verder Knipoog Dan nog het model. Het gaat er niet om welk model het is het gaat erom, het geen wat er in de advertentie staat en dat komt niet overeen met de staat van het zadel Knipoog Dan als laatste als een winkel/stal noem maar op meer dan genoeg tevreden klanten heeft hoeven ze ook niet zo in de aanval te gaan als er zoiets boven tafel komt. J hebt altijd ontevreden mensen en mensen die wel tevreden zijn. Zolang het merendeel van de mensen tevreden is hoef je je geen zorgen te maken. Als het merendeel wel ontevreden is, tja.....

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:37

Mistral dit is al de zoveelste keer (dat weet jij ook) en het wordt gewoon enorm vervelend, zeker omdat degene waar het hier om gaat zich niet verdedigen kan op dit forum. Wil je iemand zwart maken - doe dat - maar als iemand zichzelf niet verdedigen kan ben je niet fair bezig i.m.o.

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 02:35

Volgens mij schieten we zo verder niet meer op, behalve in een kringetje lopen. TS heeft besloten haar zadel te houden. Klaar. Slotje Lachen