"nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 01:04

silvana schreef:
Welk merk of hoe duur een zadel is maakt niet uit, een zadel moet passen.Maar ik bedoel maar, dat je aan een duur zadel naar één keer ook ziet dat het gepast/gebruikt is.Bij mijn zadel dus aan de singelstoten.

Ik vind juist dat als je er 185€ voor betaald hebt en het ziet er verder nog mooi uit dat het een goede prijs is.
Nu hopen dat je er snel een andere boom in kan krijgen en dat het dan goed past.



Maar het gaat ook om hetgeen wat in de advertentie staat. Want dat komt niet overeen met de staat van eht zadel Knipoog En dan kun je zeggen ja voor 185 euro kun je niet veel verwachten maar ik ben ook van mening dat je mensen niet doelbewust dingen voor moet liegen. Zeker gezien het feit dat de TS nog vrij jong is en waarschijnlijk hard moet werken om dit bij elkaar te sparen. Dan hoop je toch niet bedonderd te worden Knipoog

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 01:28

Ik weet niet hoe jong de TS er is.Maar als je handelt mag je op zijn minst toch een beetje verstand hebben wat wel en niet kan.Zeker als je iets bij een handelstal koopt.

Ik wil die stal niet goedpraten en ik vind ook dat ze beter weinig gebruikt kunnen neerzetten.
Maar als je weet wat zo'n zadel nieuw kost kan je zelf wel nagaan dat hij letterlijk 2x gebruikt geen 185 kost.Uiteindelijk handeleen ze om er iets op te verdienen en niet uit liefdadigheid.

Als je al leest dat bokkers elkaar besodemieteren,hoe kan je dan verwachten dat het in een virtuele wereld niet gebeurt.Ieder achter zijn computertje en niemand die elkaar kent.
Dat is nu het gevaar van internet.De Ts zal dat nu ook door scha en schande ondervonden hebben.

Zeker een zadel via internet kopen is een groot risico ,voor het zelfde geld heeft het een gebroken boom of zo.Daarom zou ik altijd zelf zulke dingen zelf gaan ophalen,dan zie je de staat er van gelijk,heb je geen last van geld wat wel of niet aan komt of van pakjes die verdwijnen bij de post.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 02:29

Het zou mijn keus ook niet zijn om een zadel via het internet te kopen. MAAR ik ben en blijf van mening dat hoe goedkoop een zadel ook is die handelstal eens op moet houden met leugens te vertellen. Er komen helaas steeds meer verhalen naar boven en ja ook ik ben er de dupe van geworden (maar dat is weer een hele andere discussie voordat al die aanhangers weer wakker worden Haha! ). Misschien zijn mensen te goed van vertrouwen maar dan nog hoef je geen leugens in je advertenties te zeten Knipoog Eerlijkheid duurt het langst alleen zo ontzettend jammer dat mensen dat niet in willen zien Vork

primeurtje
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-06-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 03:17

Dit zadel wás maar 2 keer gebruikt!

Hoe weet je nu wie er hier de waarheid spreekt?
IIG niet de TS, anders zou ze het zadel toch terugverkopen?
Ze heeft het over beschadigd suede, terwijl een Wintec 500 geeneens suede , of iets wat daar op lijkt,heeft.

Ik kopier een stuk van TS:
"
Kan verdre nergens beschadigingen vinden, op die slijtage plekken na ( ziet ook waar stijgbeugelriemen gelopen hebben en aan singelstoten welke gaatjes gebruitk werden, zijn groter)"

Een ieder die verstand heeft van Wintecs WEET dat deze singelstoten enorm gauw verslijten, al na een paar keer gebruiken, en dat je die moet laten vervangen door lederen.Dat is dan ook het enige nadeel van deze topzadels.
Als alleen gaatjes iets groter zijn waar de singel heeft gezeten weet je in dit geval dat het om een zadel in nieuwstaat gaat.
Ze heeft het door veel mails te sturen ( door te blijven zeuren Haha! )voor een lage prijs gekregen, en wil toch graag kritiek leveren.

Ook deze kopie bewijst haar onbetrouwbaarheid:
"ik heb via internte een zadel gekocht, zou 2 keer gebruikt zijn. ik heb ook mijn zadels verkocht en heb nu dit zadel binnen gekregen na ruim een week."

Dit simuleert dat het zadel niet per direct is verstuurd, dit terwijl de TS enorm lang over de betaling heeft gedaan, terwijl de stal alles binnen 2 dagen na bestelling verstuurd.

De stal wil het zadel dolgraag terug!


Houd a.u.b. op met deze stal zwartmaken, lees zorgvuldig de teksten van degenen die kritiek hebben, dan word je duidelijk wie fair is en wie niet.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 23:40

ik ga niet zeggen wie gelijk heeft.

maar dat je wintec singelstoten al naar een paar keer moet vervangen is onzin. mijn wintec is ondertussen een jaar of 7 oud, waarvan 5 jaar intensief gebruikt en er zitten nog steeds de originele kunststof singelstoten aan.
en dan niet zeggen dat dat komt omdat het een ouder model is, want ik ken ook mensen met nieuwere modellen die hier geen problemen mee hebben.
het zal best zijn dat leren singelstoten beter zijn, maar je moet niet doen alsof die singelstoten naar 10 keer aansingelen al vervangen moet worden.

en dat ze door veel zeuren een lagere prijs heeft gekregen... nou dan heeft ze dat goed gedaan dus. jullie zijn daar ingetrapt Haha!
als ze het voor de volle prijs die jullie vroegen had gekocht, had ze hetzelfde zadel gekregen. had ze dan wel kritiek mogen leveren?

primeurtje
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-06-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 00:36

Als je niet tevreden bent over een produkt en de leverancier wilt het terugnemen, moet je dat aannemen en niet de leverancier zwart maken terwijl je je spullen gewoon wilt houden.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 01:18

daar moet ik je ergens gelijk in geven.
ze heeft de gelegenheid gehad het zadel terug te geven, wat netjes is van de verkoper.

als zou dat nog niet helemaal goedpraten dat het zadel niet is zoals beloofd.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:17

Ja aan de andere kant TS krijgt geen garantie dat het geld dan daadwerkelijk terug gestort wordt. Ook de verhalen van het is zoek geraakt bij de post...
Het is ook een risico om het weer terug te sturen Knipoog

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:30

MISTRAL94 schreef:
Ja aan de andere kant TS krijgt geen garantie dat het geld dan daadwerkelijk terug gestort wordt. Ook de verhalen van het is zoek geraakt bij de post...
Het is ook een risico om het weer terug te sturen Knipoog

Aan de andere kant, dan had de TS er voor moeten kiezen om het zadel op te halen of elders dit type zadel te kopen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:31

Tja nogmaals het zou mijn keus ook niet zijn. Maar ik vind het geen excuus om dan maar te liegen over dingen Knipoog

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:35

Dat niet, maar je vergroot daardoor wel het risico wat inprincipe niet nodig was geweest.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:58

Ben ik het helemaal mee eens ik denk dat TS haar lesje hier dan ook wel mee geleerd heeft Knipoog

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 13:11

Ik wil eens even reageren, ben 23, werd straks gevraagd hoe oud ik ben. en ik heb niet doorgezeurd, ik kwam met een bod, en zij kwam met een tegenbod, is dat doorzeuren???
ik wil zadel niet terugsturen omdat ik via pm al minstens 15 reacties heb gekregen van mensen die ook problemen met haar gehad hebben en mij adviseren om niet terug te sturen.
Zoals ik al eerder zei, is geen oud versleten zadel, maar wel vaker dat 2 keer gebruikt en vind dat dat ook in een advertentie erbij moet staan, ongeacht welke prijs het zadel heeft.

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:13

Lynn_Nikita schreef:
Ik wil eens even reageren, ben 23, werd straks gevraagd hoe oud ik ben. en ik heb niet doorgezeurd, ik kwam met een bod, en zij kwam met een tegenbod, is dat doorzeuren???
ik wil zadel niet terugsturen omdat ik via pm al minstens 15 reacties heb gekregen van mensen die ook problemen met haar gehad hebben en mij adviseren om niet terug te sturen.
Zoals ik al eerder zei, is geen oud versleten zadel, maar wel vaker dat 2 keer gebruikt en vind dat dat ook in een advertentie erbij moet staan, ongeacht welke prijs het zadel heeft.


Wat betreft de advertentie inhoud ben ik ook helemaal met je eens Ja
Het was mij ook vrij snel duidelijk om welke stal het ging en waarschijnlijk heb jij gewoon dikke pech gehad om het zo maar even te noemen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 13:16

Dikke pech denk ik niet eerlijk gezegd Haha!
Dikke pech dat ze erin getrapt is Knipoog

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 18:53

ik heb tot nu toe nooit problemen gehad met kopen via internet dus misschien iets te naief geweest.
Ik hou het zadel zoals ik al vaker gezegt heb, zo slecht ziet het ook niet uit, maar is gewoon onterecht om te zeggen dat 2 keer gebruikt is, dat kan gewoon niet. En dat dan een leerling van haar haar komt verdedigen en zegt dat ze maand op geld heeft moeten wachten is ook onzin. En dat ik bleef afpingelen,. en als er een vraagprijs staat is toch logisch dat je een tegenbod doet of niet??
maar goed, ik heb wat geleerd, geen dure dingen via internet kopen

shabbay

Berichten: 1859
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: zwolle

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:04

Ja het is inderdaad leergeld betalen. Deze zomer heb ik een stubben siegfried zadel gekocht via het internet. Gebruikte maar zeer goede staat 250 euro vroegen ze. Ik dacht dit kan niet goed wezen, ophalen dus! Ik moest bijna 2 uur rijden voor het zadel (gezellig mams rondrijden door het platte land lol) maar met de benzinekosten erbij maar ben blij dat ik het gedaan heb. Heb echt een super zadeltje voor een heel zacht prijsje. Mijn punt als het zo voordelig is kun je beter wel ophalen/bezichtigen dan weet je tenminste zeker dat het goed zit en geen weggegooid geld! Succes met de verdere afhandeling.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 18:31

Als de verkoper bereid is het zadel terug te nemen, dan is dit toch geen probleem? Je kiest er zelf voor dit zadel te houden, maar omdat andere mensen (vast allemaal met ervaring uit de 1e hand Gaaaap ) je dit afraden, doe je dit niet. Je moet niet teveel op de mening van anderen af gaan, maar doen wat jou zelf het beste lijkt. Als je vindt dat je 'misleidt' bent, stuur het zadel gewoon terug en ontbindt de koop.

PS. De Wintec 500 heeft geen suede op de wrongen o.i.d. Knipoog

Achterom
Berichten: 23057
Geregistreerd: 28-09-04

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:13

Lynn_Nikita schreef:
ik wil zadel niet terugsturen omdat ik via pm al minstens 15 reacties heb gekregen van mensen die ook problemen met haar gehad hebben en mij adviseren om niet terug te sturen.

Wat is dan het risico? Met een track en trace nummer weet je zeker of je zadel aangekomen is als je het terug stuurt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 19:52

ik mag de naam niet noemen, maar zijn heeeel veel mensen die negatieve ervaringen met haar en haar stal hebben. ik hou het zadel zoals ik nu steeds gezegt heb, en er zit wel iets van ander materiaal op de kniewrongen. Is zelfs beetje groene schijn, zacht spul en lijkt op suede. Staat toch duidelijk wintec op het zadel, maar misschien is het dan ander type??
vandaag de andere boom erin gedaan en nu past hij wel. Ik neem geen risico meer en wil van het gezeur af dat ik lieg. Ik heb geen maand laten wachten, en als zadel 2 keer gebruikt was en zo uitzag zou ik er geen topic over starten. En dat zij mij het geld terugwil geven als zij het zadel heeft, wat heb ik dan aan dat nr van de post?? Bewijst wel dat is aangekomen, maar wie zegt dat zij mij dan het geld overmaakt?

primeurtje
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-06-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 01:48

Ik geloof NIETS van je verhaal, want je WILDE het zadel niet kwijt, je hebt nog niet 1 keer gezegd dat je het kwijt wilde, ook niet tegen de verkoper.

Maar voor het geval van wel: mag ik je nu dit aanbod doen:

Vertel maar of je het zadel terug wilt geven want dan maakt de verkoper EERST het geld terug over alvorens je het zadel opstuurd.
Jij moet dan wel de trackcode kunnen overleggen.

Niet omdat het zadel vaker wasgebruikt als in de advertentie vermeld stond.
Niet omdat het geen Wintec 500 is, zoals je nu weer wilt doen gaan geloven.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:44

Ik heb ! ingedrukt, lijkt namelijk aardig op diegene die een ban gehad heeft Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:19

Lynn_Nikita schreef:
ik mag de naam niet noemen, maar zijn heeeel veel mensen die negatieve ervaringen met haar en haar stal hebben.


Er zijn ook veel mensen met positieve ervaringen, dus waarom baseer je daar je mening dan niet op?

Als het zadel je niet bevalt, stuur het terug, maar klaag er niet langer over als je van plan bent het zadel voor je pony te gebruiken als je verschillende malen aangeboden is om het zadel te retourneren.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:20

Primeurtje: Hou je dreigementen maar voor je, ben ik niet van gediend Knipoog

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:20

MISTRAL94 schreef:
Ik heb ! ingedrukt, lijkt namelijk aardig op diegene die een ban gehad heeft Knipoog


Waarom zou je temmen, als er naar een oplossing wordt gezocht om de TS is kwestie tevreden te stellen? Lachen