"nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 12:54

ja, voortaan doe ik duurdere dingen zoals zadels niet meer vi internet, en de rest via bedrijven die ik ken en waarvan ik weet dat het ook echt nieuw is.
Misschien naief van me, maar al sik iets verkop staat er altijd duidleijk bij als er een beschadiging is, zelfs het kleinste krasje, ben soms te eerlijk. En daardoor misschien ook iets te goed in vertrouwen, nou ja, les geleerd, ga zadel laten vermaken, reageer niet meer op haar mail, iemand ervaring met boom verwisselen, wat kost het vermaken ervan? losse boom iets van 15- maar kan je zoeiets ook zelf omzetten?

Baconlover
Berichten: 521
Geregistreerd: 19-07-05

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 13:06

misschien kun je bij salimans infomeren naar het verwisselen van de boom/ eventueel laten nakijken van het zadel

groetjes bjorna

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 14:43

* is ook oplichter wat dat betreft, ik zoek wel een echte zadelmaker. * is dichtbij en goedkoop, maar verder is het ook niks. noemde laatst zelfs een stijbeugel een bit, als je vragen hebt weten ze niks ( op 1 meid na ) en hij stuurt de zadels op, doet het niet zelf maken,

Moderatoropmerking:
Je berichten zijn al 2 keer eerder aangepast in dit topic, omdat je geen namen mag noemen. Blijkbaar waren de opmerkingen toch niet helemaal duidelijk genoeg. SVP geen namen noemen.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 11-01-07 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:47

Lynn, je bent al een paar keer gecorrigeerd door de mod, wees nu voorzichtig met het noemen van namen in negatieve zin hier op bokt.
Weet je dat je strafbaar bent als je hier iemand met name noemt en zegt dat het een oplichter is?
(Zelfs al zou hij een keer veroordeeld zijn wegens oplichting, is het nog strafbaar...)
ik tem even.

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 17:52

is allang doorgegeven aan mij dat niet mocht, had eerste keer niet eens gezien dat dingen weggehaald waren

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:57

Waarom doe je het dan nog een keer??

Knavia
Berichten: 1338
Geregistreerd: 03-02-05

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:38

Dit is een duidelijk geval van "Je wordt niet bedrogen, maar laat je bedriegen"!
Hoe kan je nu verwachten om voor 200 euro een zadel te kopen dat nagenoeg in nieuwstaat is? En van een zadel van die prijs kan ik me inderdaad voorstellen dat dat goedkope leer en suede al na 2x gebruik duidelijke slijtage toont.

Misschien heb je nog iets aan de volgende link: www.kopersbelangen.nl .

mikeeloverr

Berichten: 125
Geregistreerd: 19-12-06
Woonplaats: Veldhoven

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:04

ik zou eht echt terugsturen!
Als er gelogen is over de staat van het zadel zou ik het echt niet houden!

groetjes Lysanne

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:09

Ik zou het echt wel terugsturen,
ze hebben gezegd dat het nieuw was dan hoor je ook een nieuw zadel te krijgen !

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 19:03

grappige is!!!! staat alweer op internet terwijl ik zadel helemaal niet heb teruggestuurd. Ik heb al mailtje naar marktplaats en naar haar gestuurd, hoe kan dat een zadel wat verkocht is, en ze niet meer heeft ineens weer te koop staan, met zelfde foto en omschrijving!!!!!!!

Klopt dus een heleboel niet

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 19:04

Hmmm vreemd Scheve mond
Ik zou toch contact opnemen met marktplaats en de vorige eigenaar

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 10:52

heb ik al gedaan. heb mail van haar terug dat ze 3 dezelfde zadels te koop heeft staan. wel raar dan dat ze toevallig alle 3 maar 2 keer gebruikt zijn ( de mijne dus echt niet!!)

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 10:58

weet je wat knap is, mag naam hie rniet neerzetten maar iedereen via pm vraagt al of het ( en dan naam) is en hebben het gelijk goed. Goh, ze is toich beter bekend dan ik d8 (negatief dus)

Thirsa_

Berichten: 5111
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: Rotterdam

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 11:07

Wat &*(^^ Lynn_Nikita!
Terugsturen zou ik idd niet zomaar doen, dan ben je waarschijnlijk je geld en het zadel kwijt.
Ik ben wel benieuwd naar de link van marktplaats
(via pb? Knipoog)

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 11:48

advertentie is al weg ineens

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:37

Goh wat raar dat het zadel nog een keer te koop aangeboden wordt. Misschien verwacht ze dat je het zadel terug zou sturen? En ja dat het allemaal een vaag zooitje is, was al langer bekend Haha!

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 22:53

nee, heb mail van haar dat ze 3 keer zo`n zadel heeft, wel vreemd dat dan precies dezelfde omschrijving en foto is, en dat nu ik haar gemailt heb deze advertentie verwijderd is.
heb ook reactie terug van haar, ze vroeg of ik er nog 1 wild ekopen, heb geantwoord dat ik al een zadel gekocht had, wat maar 2 keer was gebruikt!!!

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:35

Vaag is dat ja!

Ik zal het niet terugsturen, want dan ben je dadelijk je zadel en je geld kwijt.

Als het bij je in de buurt is (wat denk niet het geval was, anders had je het niet laten versturen) zou je kunnen reageren en dat je het zadel wilt ophalen (die 'nieuwe' die aangeboden wordt) en als je haar dan te zien krijgt, gelijk ermee confronteren!

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:50

niet echt in de buurt, en nu mailt ze hele tijd dat ik maar moet terugsturen maar doe ik niet meer. Ik heb haar gevraagd hoe kon dat er weer dezelfde advertentie stond, en ze zei dat ze meerdere dezelfde zadels heeft en of ik e rnog 1 wilde kopen, toen ik sarcastisch aangaf dat ik al een nieuw ehad gaf ze aan dat ik hem ook terug kon opsturen. vertrouw het allee niet dus ik houd het zadel nu en weet dat ik ook geen zadels meer daar moet kopen. over paarden was al vee bekend, dat ze daarmee mensen deed oplichten, maar ik koop er dus niks meer

primeurtje
Berichten: 14
Geregistreerd: 12-06-06

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 04:57

Beste TS,
Ik herken dit verhaal via de eigenaresse van de stal waar ik help.

Je kocht hier een Wintec 500 met verwisselbare boom voor een prijs redelijk ver onder de 200,- wat nauwelijks was gebruikt ( 2 x stond dan ook in de advertentie)
Ik heb het zelf ingepakt ter verzending aan je, dus weet in welke staat het was.Het was in nieuwstaat.Al dan niet met wat haren bij de klittebandwrongen.

Je mailde dat het suede versleten was en dat er haren op de binnenkant van het zadel zaten.
De verkoopster mailde je terug dat een Wintec 500 helemaal geen suede heeft, en of je het zadel alsjeblieft terug wilde sturen als je er niet tevreden over bent, dat je je geld meteen terugkrijgt!

Ze had het je voor een lagere prijs als de advertentie verkocht en had er meer kopers voor, die wél de volle prijs wilden betalen.Ze heeft ook een maand op je geld moeten wachten.

Heel erg vreemd dit topic van je.

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 10:07

een maand??? 1 week heeft ze erop gewacht, en dat kwam omdat ik het geld van mijn oude zadel moest krijgen. 1 week niks een maand en dat vond ze geen probleem. En ik heb het zadel kaal gekocht, daarom was het goedkoper!!! en die 235 was vraagprijs ( gaat altijd nog geld vanaf, toch???)
, en ze kwam zef met een tegenbod van 185.-. nadat de singel, dekje en stijgbeugels eraf gehaald waren kon ik het hebben voor 185,- . Ze ging zelf accoord emet de verkoop en dat bedrag, bood het zelf aan. En als ze andere kopers had voor meer geld waarom verkoopt ze het dan aan mij, dacht dat ze een handelaar was, dan verkoop je toch aan de hoogste bieder of niet??

Ik kreeg in mail terug dat er geen suede opzat, maar bij die knie dingen zie je duidelijk stukken "gladder"leer, en stukken rondom wat nog ruwer is, soort suede.

Die haren boeide me nog niet zo, maar toen ik de boom eruit haalde zat alles vol haren. lijkt me sterk dat dat na 2 keer rijden gebeurd. En hoe kan het dan dat ze 3 precies dezelfde zadels heeft? alle 3 maar 2 keer gebruikt, en precies dezelfde advertentie. ook waren de verzendkosten ineens meer, maar die heb ik niet betaald aangezien in de advertentie 6.20 stond en postkantoor dat ook zei. en waarom is de advertentie ineens van marktplaats afgehaald, 5 min nadat ik mijn mail naar haar heb gestuurd??

Ik stuur zadel niet terug, heb inmiddels al minimaal 10 pm `s gehad met mensen die zoiets dergelijks hebben meegenaakt. Zadel was ook niet oud, maar wel vaker dan 2 keer gebruikt, dat geloof ik gewoon niet.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:04

De aanhangers worden weer actief?

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:20

Ik vraag me alleen af wat je verwacht dan van een zadel van 185€?
Ik heb zelf net een nieuwe Kieffer van 1300€ ,echt nieuw .Maar naar 1 x gebruikt te hebben zie je toch precies al waar de singel heeft gezeten.
Als je echt 185 heb betaalt en het ziet er verder nog goed uit,mag je toch al blij zijn.

Natuurlijk is het niet netjes te zetten 2x gebruikt en kunnen ze beter zetten weinig gebruikt.Maar als je ziet wat zo'n zadel nieuw kost( tegen de 500€ denk ik) Is 185 voor een goed uitziende 2e hands een mooie prijs.

Zelf zou ik nooit een zadel via internet kopen en anders hem toch op zijn minst zelf afhalen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25539
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 14:47

Ik wil het zadel ook houden, omdat ik ook weer vind dat het niet zo heel slecht uitziet, maar is niet in die staat die mij verteld is geworden. En nee, is niet zo`n duur zadel, op mn kwpner heb ik wel een kieffer liggen, die rijd ik ook veel meer. |En andere zadels lagen haar niet zo goed. Mijn e pony word niet veel gereden en als een zadel dan goedkoper is en het past ook goed kan dat toch? Ligt er toch aan hoe een zadel ligt en niet hoe duur het was?

Anoniem

Re: "nieuw"zadel gekocht, binnegekregen, helemaal niet nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 00:55

Welk merk of hoe duur een zadel is maakt niet uit, een zadel moet passen.Maar ik bedoel maar, dat je aan een duur zadel naar één keer ook ziet dat het gepast/gebruikt is.Bij mijn zadel dus aan de singelstoten.

Ik vind juist dat als je er 185€ voor betaald hebt en het ziet er verder nog mooi uit dat het een goede prijs is.
Nu hopen dat je er snel een andere boom in kan krijgen en dat het dan goed past.